18. 12. 2017, 17:25

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Vzdělávání budoucnosti: Realističtější pohled


Pokud jste četli článek Sedm aspektů vzdělávacího systému 21. století, který zde vyšel rozdělený do tří dílů, nejspíš jste několikrát přemýšleli, jestli si z vás autor dělá srandu, nebo se totálně zbláznil. Jako jeden z překladatelů proto považuji za nutné sepsat ještě dodatek, aby se hlavní myšlenka článku neztratila v záplavě nesmyslů, které autor v záchvatu nadšení vyplodil.



29. 12. 2012


Datum: 29. 12. 2012, Autor: Martin Doucha
Přečteno: 54227x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

vize počítačové výchovy roku 1962
(volani.webnode.cz, 4. 1. 2013 - 18:13:15)
Odpovědět
http://www.csfd.cz/film/33865-kyberneticka-babicka/

Re: vize počítačové výchovy roku 1962
(Leo K, 5. 1. 2013 - 19:46:09)
Odpovědět
To jste na omylu, ale nedivím se vám. Dnes už si to málokdo pamatuje. Ve státech to tenkrát prosazovali B. F. Skinner a S. L. Pressey. Programované učení. I když se vám to líbit nebude tehdejší režim pro to sáhl. Tiskly se nádherné programované učebnice. Byly součástí plánované reformy vyučování, která byla tenkrát v těsném kontaktu se světovou špičkou. Abych tu nemlel zbytečné floskule - tady jsou základní zásady programovaného vyučování:
princip malých kroků:
podstata principu malých kroků spočívá v tom, že každá oblast učiva určená k osvojení je pečlivě vymezena a rozčleněna na malé elementární operace, kroky (frames), které navzájem na sebe navazují. Podle Skinnera byly tyto kroky přiměřené jen tehdy, jestliže množství chyb při hodnocení nepřekročilo hranici pěti procent. Z uvedeného plyne, že kroky ve Skinnerových programech byly opravdu velmi malé, postup studenta byl kontrolovaný po každém kroku a byla pak možná realizace samoučení.
princip aktivní odpovědi:
tento princip vychází z poznatků, že student, pokud není během učení aktivizován, stává se pasivním příjemcem informací a efektivita vyučovacího procesu klesá. Princip aktivní odpovědi je založen na skutečnosti, že studentovi se učivo předkládá jako otázka nebo problémová situace. Od studenta se vyžaduje odpověď, nejčastěji v písemné formě a tedy i měřitelná. Skinner považoval učení podle tohoto principu za efektivní, je-li 95 % odpovědí správných.
princip zpevnění:
podle této zásady probíhá proces učení nejefektivněji tehdy, je-li student seznamován po každém kroku s výsledkem své odpovědi. Znamená to, že probíraná látka byla správně pochopena a v paměti je vědomě fixována. Učiní-li student chybu, je na ni okamžitě upozorněn, vrací se k dané problematice, soustřeďuje se jeho pozornost a uvědomuje si chybné rozhodnutí, znovu analyzuje daný problém a ztotožňuje se se správnou odpovědí. Má-li znalost výsledku plnit funkci odměny, je třeba zajistit, aby studentovy odpovědi byly převážně správné. Efektivita této zásady spočívá v četných a plynulých informacích o výsledku provázených pocitem úspěchu.
princip vlastního tempa (samostatného postupu):
Dodržování této zásady znamená, že student si volí při programovaném učení vlastní tempo. Postupuje od jedné dílčí operace k následující, aby mohl na všechny otázky reagovat správně. Neučí se podle tempa někoho jiného, na němž je závislý. To znamená, že se nemusí učit rychleji, nežli to připouští jeho mentální úroveň, a je tak respektována zásada individuálního přístupu. V konvenční výuce mohou být zdatní studenti zdržováni pomalým tempem a naopak slabší mohou být zneklidňováni tempem rychlým. Tento princip je především vhodný pro samostudium.

reseni na okraji
(vlak, 4. 1. 2013 - 15:13:05)
Odpovědět
problemy skolstvi ve smyslu toho ze by mohlo v ruznych ohledech fungovat lip .. jsou pro me spis prilezitosti u kterych je pro posun treba do detailu a sire chapat oblast a vychodiska v kterych stavajici stav skolstvi pusobi a na co vsechno reaguje. tech aspektu je rek bych hodne a dost z nich by slo obtizne, nebo neslo vubec, nahradit pocitacem. pocitac nenahradi idividualni zivy pristup k danym specifikum zaka. jiste kdyz bude ucitel blb, doktor zabijak, tak to bude spatne ale je resenim robot ktery bude vsude aplikovat stejny vzorec/profil chovani/vyuky/znalosti? to ale implikuje volani po tom dat vsem ty nejlepsi informace, stejne .. bez vykladu a individualiho pristupu. kdyz to jeden z deseti ucitelu posere a devet naoapak k vykladu pridava podsatne zajimavosti, komentare, souvislosti (osobne si ze skoly pamatuju ty diskuze - poznamky ucitelu vic nez co sem nacet), tak to je porad 9 ku 1, ve prospech vetsiho prinosu ziveho uceni, nez uceni ctenim (na pocitaci) podle tech nejlepsich osnov. problem obsahu - osnov a ze se uci memorovanim vs hledanim souvislosti, je znamy a neni zadne zazracne reseni. ani neni nic zazracneho treba, u nekterych predmetu a u zaku, je prevaha vlasniho uvazovani, u jinych predmetu a zaku je prevaha memorovani. je to i jedno z prirozenych voditek v orientaci, cemu se dal venovat.
co pise autor, tj. vyvazit ruzne schopnosti zaku a zaroven tak trochu celyho kolektivu, je podle me jedna z pozadovanych schopnosti ucitele a kazdopadne i jedna z podstatnych priorit na ktere pracuje, nebo by mel. napr. pro ty chytrejsi, je jiste zivotni zkusenost, predavani toho co vi, tem mene v danym smeru schopnym, ten je dobry na to, ten zas ono atd. urcite se to da vymyslet jak to posouvat dal, treba rozvojem povine volitelnych predmetu, ale predstava ze si staci rozsvitit aka prejit na jinou technologii. je podle me zdanim spis z dalky, nez zblizka.

Re: reseni na okraji
(Yamori Yuki, 15. 1. 2013 - 00:30:21)
Odpovědět
predpokladam, ze moj prispevok v tejto diskusii z 3.1. Vas minul tak si dovolim prilozit znova odkaz http://www.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education.html
Ide o to, ze uz exituje pocitacovy system, ktory umoznil ucitelom lepsie konat ich pracu a dat ziakom viac osobneho pristupu. Ide to, je to vyskusane ma matematike od zakladnej po strednu skolu a produkuje to lepsie vysledky nez tradicny "osobny" pristup ucitelov.

Zásadní námitka starého kantora
(Leo K, 4. 1. 2013 - 00:08:18)
Odpovědět
Situace v edukaci nemá nic nebo téměř nic společného s frustrací kantorů. A to proto, že kantory, kteří ještě ve školství zůstali, práce baví. Jinak by tam už nevydrželi. Proces "debilizace" - jak to nazývá Koukolík, má na svědomí hodnotový stav společnosti. Dokud bude platit, že vyhrává ten, kdo nějakou fintou převeze kolegu, nadřízeného, vrchnost či stát, nemůže to zůstat bez dopadu na děti. Dokud nebude platit, že práva jsou bonusem povinností, nemůže ani ten největší cynik očekávat, že se dorůstající generace o svých povinnostech dozví. Nové generaci chybí především námaha spojená s dosažením cíle. Umetáním cestiček, aby se dítě nemuselo s nějakou překážkou poprat, mu neprospějeme. Citelně chybí vzory. Či se domníváte, že Holuba, Zátopka, Čáslavskou nebo Stingla může nahradit Lara Croft?
Stalo se módní tézí (Ondřej Šteffl, který si plete učení se vzděláváním), že informace jsou zadarmo na internetu - stačí zadat cokoli do Googlu a odpověď je nasnadě. Nejsou-li ale děti schopné vyjádřit svůj názor bez připojení k internetu, znamená to, že jej používají nejen jako externí paměť, ale i jako náhražku za vlastní schopnost tvořit úsudek, jakýsi mentální plugin.
Otázkou tedy je, čí názor to děti vyjadřují. Svůj či Googlu? Schopnost člověka utvořit si vlastní názor na základě skutečného, nikoliv virtuálního prožitku je pro rozvoj osobnosti klíčová a je potvrzená staletou praxí. Schopnost používat imaginaci, například k představení si možného řešení problému, taktéž.
Internet a televize ale lidskou představivost a kreativitu suplují tím, že předkládají hotové a celistvé virtuální představy, které jsou z druhé ruky, pomíjivé a povrchní. Jejich prožitek nás nestojí žádnou námahu, žádné úsilí. Virtuální svět informačních technologií se dětem smrskl na hry, Google a Facebook. Marketing Facebooku porodil tezi „oslov svět a je jedno čím,“ kterou bezmyšlenkovitě převzali i mnohé „moderní“ pedagogické proudy.
Spousta učebnic žáky vybízí, aby veřejně vyjádřili své pocity či názory. Spousta nesmyslných školních i mezinárodních projektů je založena na tom, že žáci si vzájemně sdělují bezcenné banality typu "jaké jídlo mám nejraději" nebo "mé oblíbené zvířátko". Máš rád modrou barvu a nechutná ti mrkev? Wow! That´s great!!! Ano, nafackovat bychom zasloužili. Ti z nás, kteří tuhle hloupou iluzi žákům vnucují, i my ostatní, že nemáme dost energie se proti tomu rázněji postavit. Je asi na čase vzít těm našim chudákům iluzi a po pravdě jim říci: Světu jsou vaše pocity, přání, názory, zájmy i emoce ukradené. Tím, že obrátíte své nitro naruby a prozradíte veřejnosti, jak moc váš štvou písemky z matiky a jak rádi máte jahody s cukrem, žádnou hodnotu nevytvoříte a nikdo si před vámi na zadek nesedne. Svět zajímá jen jedno: Ukaž, co umíš. Máš se čím pochlubit? Dokážeš něco? Jestli ano, pak OK, pak se o tebe můžeme zajímat. Jestli ne, pak nazdar.

Re: Zásadní námitka starého kantora
(vlak, 4. 1. 2013 - 15:26:42)
Odpovědět
ze chyby vzory? ja bych spis rek, ze mame spatne vozory. treba takovy svaty vaclav, na nasem vaclavskem vaclavaku, nemluve ted o havlovi, byl vyhlasen svatym prave proto ze byl takovym podfukarem. misto aby se bil, za svobodu radej zaprodal nazory a svobodu mysleni cechu na dlouhou dobu dopredu. to se pak neni treba divit, ze takle katolickou cirkvy a jejima fantaskmagoriema nasilne "oprcany" narod, ma problemy s tim kym je a jeho individua maji statisticky rozsireny sklon k tomu, vyhovet tomu co se chce a moc se pritom nenamoct. reseni je v tomto priprade jen jedno. a je symbolickym opakem cesty do evropy, kde bud jak bud jsme. my potrebujeme cestovat sami do sebe, hledat nasi vlastni vyjmecnost, hodnotu, svobodu, cestu.

Pre doplnenie
(Yamori Yuki, 3. 1. 2013 - 00:14:08)
Odpovědět
Myslim si, ze autor mohol mat na mysli nieco podobne tomu, co prezentuju v tomto videu:
http://www.ted.com/talks/salman_khan_let_s_use_video_to_reinvent_education.html

Neznalost plodí pochopitelně nesmyslné závěry
(Janek Wagner, 30. 12. 2012 - 11:40:03)
Odpovědět
"Nejtěžší (respektive nejdražší) ale bude připravit studijní materiály ve vhodné digitální podobě, které by pokrývaly celé osnovy základních škol, a nakoupit do základních škol multimediální přehrávače pro žáky."

1. V ČR neexistují osnovy, školy mají značnou volnost v organizaci i obsahu výuky díky systému RVP/ŠVP.
2. Díky dostupnosti zdrojů online je důležitější kompetence informace hledat a zpracovávat.
3. Primárními problémy školství je dlouhotrvající podfinancování, absence koncepce vzdělávání a ze stavu společnosti vyplývající nízké ohodnocení kvalitního vzdělání jako takového (rodiče chtějí pro své děti bezproblémové získání maturitního vysvědčení a bakalářského diplomu).
4. Destrukce funkcionalit MŠMT za ministra Dobeše a přetrvávající realizace některých jeho populistických a diletantských kroků ohrožují stav vzdělávání nadále.

Re: Neznalost plodí pochopitelně nesmyslné závěry
(Martin Doucha, 30. 12. 2012 - 20:38:42)
Odpovědět
1. Pořád je tu ale nějaké centrálně definované minimum, které mají školy své žáky naučit. Jestli se tomu říká "osnovy" nebo "RVP" je úplně jedno.

2. Nerozumím, jak tenhle bod souvisí s obsahem článku. Studijní materiály přece nebudou vypadat jako encyklopedie, kterou se žáci mají naučit nazpaměť.

3. Školství dokáže spolknout neomezené množství peněz, ale při zachování současného systému to bude pořád stát za prd. Když výuku vede jeden člověk, tak prostě nejde přizpůsobit rychlost výuky tak, aby vyhovovala všem 30 dětem. Vždycky se bude část třídy nudit a část bude zbytečně ve stresu.

Re: Re: Neznalost plodí pochopitelně nesmyslné závěry
(vlasta klepák, 31. 12. 2012 - 10:09:55)
Odpovědět
1) Ano, nějaké minimum tam je. Kdo ale viděl RVP, myslí si svoje. (Pro představu - žádná podstata, jen hromada byrokracie a odborných termínů, kterým jednak nikdo nerozumí, jednak na nich školství ani nestojí a nikdy nestálo.)

2) Nejde o zdroje připravené učitelem pro studenty, ty ať si jsou pěkně zpracované atd. Jde o reálnou kompetenci, nutnou pro život v (dez)informačním věku. Pouhé čtení, psaní a počítání nestačí (stačilo možná za Marie Terezie). A někdy nestačí ani předpoklad, že dítě se umí učit... ono často neumí ani to - a škola se ho to většinou ani nesnaží naučit.

3) Více peněz ale může znamenat právě snížení té třicítky.

Re: Re: Re: Neznalost plodí pochopitelně nesmyslné závěry
(next_ghost, 31. 12. 2012 - 18:07:00)
Odpovědět
2. Děti se umí učit. K učení nás všechny evoluce vybavila přímo špičkově. Děti se ale neumí na povel memorovat hromady nesmyslů. To se skutečným učením nemá nic společného. Proto je potřeba, aby studijní materiály nevybíral pro celou skupinu žáků jejich učitel, ale aby si každý žák mohl vybrat to, co mu vyhovuje nejlíp. Když žáci na konci splní oficiální zkoušky (rozsah zkoušek by měl odpovídat jednomu současnému pololetí), tak by na jejich výběru nemělo učitelům záležet. A aby si žáci mohli studijní materiály vybrat dobře, tak stačí na webu nabídnout zkoušky nanečisto.

3. Nasypat do vzdělávacího systému 10x tolik peněz prostě nejde. Zvlášť když mnohem lepšího výsledku jde dosáhnout za zhruba stejné peníze jako teď.

Re: Re: Re: Re: Neznalost plodí pochopitelně nesmyslné závěry
(vlasta klepák, 1. 1. 2013 - 10:46:58)
Odpovědět
2) Děti se umí učit... jak které. Každé má jinou schopnost se učit a musí se rozvíjet. Škola to nedělá (často spíše učení odnaučuje) - a tady s tebou souhlasím v tom, že memorování kydů je nesmysl. Děti mají vinou toho informačního balastu všude kolem problém zpracovávat a udržovat si užitečné znalosti průběžně (a postupně si svou znalostní bázi rozšiřovat), snáze do sebe dostanou nesouvislé hromady kydů, ale jen na krátký okamžik (s věcmi, kde je potřeba úvaha, to je ještě horší) a tvůj návrh na pololetní testy jsi raději nenapsal - to už dítě nebude umět vůbec nic, jen se to jednou za půl roku nadrtí (ale nebude z toho mít nic) a po písemce to zase zapomene.

3) Tak samozřejmě jistého zlepšení lze dosáhnout snížením byrokracie a administrativních nákladů - a tím zvýšením platů. Také lze změnit určitá pravidla, např. dát učitelům širší pravomoce, co se týče vychovávání dětí. Někteří učitelé se snaží, jsou dobří. Někteří. Ostatní potenciálně dobří učitelé vykonávají výdělečnější práci. Všeobecně se naše společnost (na mnoha úrovních a mnoha způsoby) chová ke vzdělání silně neuctivě... přitom je vzdělání to, co z nás může činat vyspělou společnost. A podle toho to vypadá.

O něco méně fantasmagorie než Durov
(vlasta klepák, 29. 12. 2012 - 22:22:11)
Odpovědět
Autor článku správně identifikoval problém v tom, že děti sedí hodiny v jedné místnosti s mizerně placeným často zcela nenadšeným pedagogem a výsledkem jsou často zcela nenadšené děti.

Potud OK.

Dál autor článku postupuje směrem k rozdělení výuky na teoretickou a praktickou část, čili v podstatě převzít systém z VŠ. Což je sice pěkné, ale pokud nenaučíme ty děti se učit, teorii prospí a praktickou část absolutně nezvládnou (resp. se obtížnost přizpůsobí tomu, že všechno prospí), takže se vlastně nenaučí nic. Čili problém nevyřešíme.

Pokračoval bych viz zkušenosti a závěry pana Krynického, které se shodují s mými (z mého kritického pohledu na má studijní léta):
http://www.realisticky.cz/clanky.php?id=realistickaped

PS. Co odpoví učitel na otázku ohledně smyslu předmětu závisí na dvou věcech. Zaprvé na osobnosti učitele, zadruhé na vypracovaných osnovách, jejichž součástí je i udání smyslu.

Re: O něco méně fantasmagorie než Durov
(Martin Doucha, 29. 12. 2012 - 23:47:19)
Odpovědět
Jak prospí? Nejmladší děti na druhém stupni budou i při teoretické části pořád ve škole pod dozorem učitele, akorát se budou učit samostatně z nějakého multimediálního přehrávače z předpřipravených interaktivních studijních materiálů. Učitel jim právě bude pomáhat s tím, jak se z těch materiálů naučit co nejvíc. Na konci každé lekce samozřejmě musí být nějaký test, že žák skutečně danou lekci pochopil, protože i úplně primitivní testíky dost výrazně zvyšují úspěšnost celého procesu učení. Akorát ten test nebude na známku, ale bude odemykat další lekci. Kromě toho určité druhy chyb se často opakují, protože hodně žáků si obsah lekce vyloží stejným chybným způsobem, takže k těm nejčastějším chybám je možné doplnit vysvětlení co a proč žáci pochopili špatně a jak je to dobře, které se zobrazí automaticky. Na to už provozovatelé Khan Academy a podobných online kurzů dávno přišli, protože mají výsledky testů od tisíců studentů a ne jen od 30. V současném systému výuky se ale taková zpětná vazba prakticky nedá udělat, vždycky se jen napíše desetiminutovka, rozdají se známky a jede se dál bez jediného slova vysvětlení. Žáci nebudou moct teoretickou část prospat, bohatě stačí vždycky na konci týdne podle splněných testů zkontrolovat kolik lekcí studenti prošli a největším lenochům dát za uši.

Těch Krynického 7 zásad je v tom rozděleném systému zajištěných prakticky zadarmo už ze základního principu jeho fungování. V současném systému se ty nejdůležitější zásady (ověřitelnost, individualizace) dají splnit sotva napůl a ještě to učiteli dá takovou práci, že se z toho zblázní.

P.S. Samozřejmě, že na tu otázku neexistuje jediná správná odpověď. Je to především test, jestli ten učitel vůbec uvažuje o nějaké hlubší koncepci předmětu, nebo žáky jen nutí tupě memorovat nesmysly podle osnov.

Re: Re: O něco méně fantasmagorie než Durov
(vlasta klepák, 30. 12. 2012 - 17:44:31)
Odpovědět
Beru. Učitel bude děcka u počítačů obcházet a burcovat k činnosti. Tím jsme vlastně oba skončili na témže místě.

preventivní monitorování všeho: "kdo nedělá nic špatného, nemusí se obávat"
(iugh, 29. 12. 2012 - 18:34:12)
Odpovědět
tohle byste meli zveřejnit pro ty imbecily,
kteří o monitorovacích systémech tvrdí, že
"kdo nedělá nic špatného, nemusí se obávat"

http://www.blisty.cz/art/66708.html

Právo číst
(volani.webnode.cz, 29. 12. 2012 - 17:46:22)
Odpovědět
http://volani.webnode.cz/pravo-cist/

Vzdělání vs zábava
(volani.webnode.cz, 29. 12. 2012 - 17:41:26)
Odpovědět
Myslím že je nutné oddělit obchod od vzdělávání.
Pokud nevíte co tím myslím, tak si přečtěte knížku no logo.

Video od členky společnosti pro mozkově kompatibilní vzdělávání:
http://youtu.be/7cnxm-OatVs

Něco o současném školství z PŠA:
http://www.youtube.com/watch?v=kkrifBq68tg&list=PLND0ST281umJtBnjHn8AO__PqbxhpncnV

Tady nějaké přednášky:
http://blog.peoplecomm.cz/kategorie/vzdelavaci-system

hudební a výtvarná výchova
(ender, 29. 12. 2012 - 16:47:54)
Odpovědět
Proč by se měli otázce vysmívat? Možná jsou tyto předměty na mnoha školách zanedbávané, to ale neznamená, že děti umění nemůže zajímat a v budoucnosti se mu nesmějí věnovat. Tedy pokud dostanou šanci, člověka může těžko zajímat něco, o čem v životě neslyšel, že ano.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Věda a technika
články v rubrice

29. 12. 2012 | 1837
Vzdělávání budoucnosti: Realističtější pohled
25. 12. 2012 | 59
Sedm aspektů vzdělávacího systému 21. století - díl třetí
14. 12. 2012 | 669
Sedm aspektů vzdělávacího systému 21. století - díl druhý
4. 12. 2012 | 172
Sedm aspektů vzdělávacího systému 21. století - díl první
6. 9. 2012 | 4086
Pomozte obnovit pamětní desku "Ku výstavbě tisícího kilometru železnic lokálních v Království českém"
22. 7. 2012 | 2358
INDECT Velký Bratr přichází do EU
24. 10. 2011 | 382
Komu patří výsledky vědy?
14. 7. 2011 | 444
Miluji Evropskou unii
31. 5. 2011 | 2890
Je to tak. i.ON je pirát!
30. 4. 2011 | 604
Projekt elektronického zdravotnictví – podvod na důvěřivých pacientech
15. 3. 2011 | 25775
Proč se nebojím japonských jaderných reaktorů
5. 12. 2010 | 2695
Ikarie je mrtvá, ať žije XB-1
23. 11. 2010 | 4207
Volba je věda – naděje pro otevřený přístup ke vzdělání?
24. 10. 2010 | 25870
Týden otevřeného přístupu k výsledkům vědeckého výzkumu
9. 10. 2010 | 7744
Našli jsme první obyvatelnou planetu mimo Sluneční soustavu?
9. 9. 2010 | 99906
Vláda nemá ráda free software
22. 8. 2010 | 6683
Olivie Brabcová: LETS systémy – tiskneme si s kamarády DIY peníze
8. 8. 2010 | 14823
Laboratorní kachna: Ruské borovice protestují proti globálnímu oteplování
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 32188
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20426
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 5661
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33238
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.