30. 4. 2017, 3:22

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Kam se ubírá česká zahraniční politika?


Zarážející přístup České republiky při hlasování na valném shromáždění OSN ve věci uznání Palestiny coby nečlenského pozorovatelského státu překvapil mnoho lidí, o to více šokující bylo zdůvodnění tohoto rozhodnutí. A sice že uznání státní suverenity Palestiny bude překážkou v uzavření míru. Česká zahraniční politika pod taktovkou spícího knížete Karla opět ukázala, na čem jí ve skutečnosti záleží - na posluhování zájmům Spojených států.



4. 12. 2012


Datum: 4. 12. 2012, Autor: dt
Přečteno: 30425x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

Blábol
(WTF?!, 15. 12. 2012 - 18:54:01)
Odpovědět
Kecy, bláboly, lži a překrucování významů v podání pana D(emen)T(a)... Asi jsem pirát na jiné vlně ;-)


(zderalik, 8. 12. 2012 - 19:24:29)
Odpovědět
Piráti podporují muslimy a novou islámskou kulturu ? (šária, džihád). Dost mě to překvapilo ..

kdo je dt?
(trinitrofenol, 5. 12. 2012 - 10:14:14)
Odpovědět
Abych mu mohl osobně vyčinit, neb ten článek je naprostý nesmysl.

úplně mimo mísu
(Petr, 4. 12. 2012 - 22:59:12)
Odpovědět
Jako volič pirátů musím konstatovat, že mě tento článek totálně zklamal. Pohled na problematiku blízkého východu v něm prezentovaný je trestuhodně zjednodušující a tendenčně proarabský. I političní protivníci by měli být schopni uznat, že soupeř (v tomto případě spící Karel) udělal konečně něco hodného obdivu. Autorovi doporučuji stejně jako diskutující výše trochu více objektivního studia problému.

Re: úplně mimo mísu
(Ivan Bartoš, 6. 12. 2012 - 07:38:28)
Odpovědět
A) Je to v rubrice Názory, kam můžete přispívat i vy, nebo třeba paní Prchalová či Strejček.
B) Proč je potřeba neustále vysvětlovat, že PN má svoji redakci a piráti své postoje deklarují na www.pirati.cz, ve svých tiskových zprávách a prohlášeních v programu, v kometářích senátních návrhů pro Libora Michálka.
Chjo.

Re: Re: úplně mimo mísu
(Petr, 9. 12. 2012 - 10:41:37)
Odpovědět
Dobrý den, pane Bartoši,

děkuji Vám za reakci, dovoluji si přidat poznámku k Vašim bodům:
A. Děkuji za nabídku, bohužel nejsem natolik slohově nadán, abych přispíval souvislejšími texty do rubriky Názory.
B. Stránku piráti.cz mám též v "oblíbených". Bohužel PN jsou s Piráty dost jednotně vnímány, a v tomto případě jim příliš nepomohly.

Zdravím Vás z JN.

Re: Re: Re: úplně mimo mísu
(WTF?!, 15. 12. 2012 - 18:56:03)
Odpovědět
Přesně tak!

Re: úplně mimo mísu
(Zdenek, 7. 12. 2012 - 18:50:05)
Odpovědět
plně souhlasím!

Re: úplně mimo mísu
(, 8. 12. 2012 - 19:25:52)
Odpovědět
souhlasím

Re: úplně mimo mísu
(, 8. 12. 2012 - 19:25:55)
Odpovědět


(--, 4. 12. 2012 - 18:05:17)
Odpovědět
Pro pisatele clanku:

Nez napisete takovyhle clanek, tak si prosim neco prectete o historii izraele. Jeho mirumilovni arabsti sousede se ho pilne snazili znicit ihned po jeho vzniku a jejich snaha trva dodnes.

ztráta soudnosti
(leclerc, 4. 12. 2012 - 17:37:13)
Odpovědět
Co to je za neskutečný blábol?

1) Lžete o postoji české diplomacie. Ta uvedla, že odmítla pozorovatelský status Palestiny v OSN kvůli jednostranému kroku, který je mimochodem v rozporu s dohodami z Oslo.

2) Překážkou míru jsou pouze a jedině Arabové. Ostatně byli to oni(Egypt, Jordánsko) kdo začal s okupací "Palestiny". Kdyby nenapadli Izrael, tak by Izrael Palestinu nikdy neokupoval.

3) Do této chvíle nebyl Abbas schopen označit Izrael za legitimní stát, který má právo na existenci. Proč by Izrael měl s někým takovým jednat? Stejný postoj jako Abbas má celý Hamas a Fatah.

4)Je to identický postoj jaký měl K. Henlein. Dávat vyděračské požadavky, ne kvůli tomu se dohodnou, ale kvůli označení ČSR za viníka krize. Stejně je to s Izraelem.

5) Izrael se nachází ve stejné situaci jako ČSR v roce 1938. Problém nebylo "ustupování" nacistickému Německu. To byl pouze následek. Příčina byla neochota riskovat pro demokratické a malé Československo. Stejně jako teď Francie a ostatní nejsou ochotni riskovat muslimské voličstvo(20% ve Francii) a arabskou ropu.

6) Je toto postoj pirátské strany? Prom mne je šokující vůbec takový názor na těchto stránkách nalézt. To je opravdu svinsto.

Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 4. 12. 2012 - 17:54:07)
Odpovědět
ad 2) Jako malé děti, "já si nezačal." Zaslouží zlískat oba.

ad 3) Au contraire, proč by měl Izrael jednat s někým, koho neuznává?

ad 5) Situace za první republiky byla složitá. Jednak jsme provokovali vlastní občany německé národnostmi protežováním Čechů v jejich oblastech; jednak naše diplomacie podcenila vztahy mezi evropskými státy a věrohodnost vztahů některých států s námi. Myslím, že neochota riskovat menší ČSR nebyl ten hlavní problém, spíš jsme měli neschopné politiky... co mi to jen připomíná.

6) Pokud má Pirátská strana jakékoliv proizraelské či propalestinské stanovisko, je pro mě nevolitelná. K posuzování těchto věcí nemají dle mého názoru pirátská hnutí kompetence. Nicméně jednotliví členové za sebe názor mít mohou.

Re: Re: ztráta soudnosti
(leclerc, 4. 12. 2012 - 18:24:07)
Odpovědět
1) Malé děti? Izrael byl pokaždé připraven vyměnit území za mír. Pokaždé se dočkal toho samého. Násilí.

2) Izrael, na rozdíl od Palestinské samosprávy, uznává nárok Palestinců na jejich druhý stát. Druhý podle rezoluce OSN. Palestinci už jeden stát totiž mají - Jordánsko.

5) No jistě. ČSR nebyl ideální stát. Byl ovšem daleko lepší než ostatní země v regionu. Na světě žilo v té době přes 70 miliónů Němců. Pouze 3,5 milionu jich žilo v demokratické zemi. Ta země se jmenovala Českoslovesko. Stejný případ je Izrael. K dokonalosti má hodně daleko. Mimo jiné pouze a jedině Izraelští Arabové žijí v demokratickém státu.

6) Jistě. Tady jde o to, že se takový názor vůbec na těchto stránkách objeví. Ten článek je plný nepravd a je neuvěřitelně tendenční. Co bude následovat? Vyjde tady Mein Kampf?

Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 5. 12. 2012 - 09:44:00)
Odpovědět
Demokracie v Izraeli, rovná práva? To mě zaujalo. Já myslel, že ortodoxní Židé tam mají větší práva než ostatní.

Palestinci měli svou Palestinu. Než se ta OSN rozhodla, že na území Palestiny vytvoří Izrael. Jak by bylo Vám, kdyby někdo rozhodl, že na území České republiky vytvoří nějaký stát, který se postupně rozšíří na celé území, vytlačí lidi, kteří tam žili předtím a Vás bude považovat za teroristu? (To se úplně klidně může stát, až začnou třeba Romové volat po vlastním státě.)

Po druhé světové válce každý cítil s Židy (jinak byl označen za nacistu) a výsledkem tohoto soucitu je patrně osudová chyba mezinárodní diplomacie - vytvoření napětí na jednom místě světa a dání záminky k možné budoucí 3. světové válce.

Neříkám, že Palestinci jsou ti hodní, ale již z principu jsou oběťmi něčeho podobného Mnichovské zradě. Kdo ví, jak to celé doopravdy je, ale rozhodně si nemyslím, že je Izrael od samého počátku v právu.

Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(leclerc, 5. 12. 2012 - 17:21:38)
Odpovědět
O rovných právech jsem nic nepsal. Palestinci se začali vytvářet jako národ od 70. let. Do té doby se označovali za Araby. Stát jim vzali Egypt a Jordánsko. Tyto dva státy okupovali Západní břeh a Gazu od roku 1947. Okupovali i Jeruzalém. Izrael jim NIC nevzal. Pouze vzal území JORDÁNSKA A EGYPTA. Tyto státy totiž Palestinu anexovali.

Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 6. 12. 2012 - 12:19:44)
Odpovědět
Na historické mapě z roku 1942 je v místě Izraele stát Palestina.

Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 5. 12. 2012 - 10:08:39)
Odpovědět
A co se týče Němců v demokratické zemi ČSR, já mám poněkud odlišné informace. Nemohli vykonávat některé profese, např. četnické nebo vojenské a Češi postupně vytlačili německé úředníky i např. obvodní lékaře. Ano, měli volební právo, měli své zastoupení, ale bylo jim úplně k ničemu, v ničem (ani ve svých oblastech) neměli slovo.

Proto se vůbec nedivím, že s nástupem Hitlera se dali na stranu Henleina a později se odtrhli. Do té doby měli Němci X století dobré vztahy s Čechy, ale naštvání českým státem u nich bylo obrovské. Hitler jim přišel v tu chvíli demokratičtější.

Když to shrnu - neidealizujme si svou minulost, ani něčí přítomnost.

Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(mssd, 5. 12. 2012 - 17:11:17)
Odpovědět
Az na to, ze to byli sudetsti Rakusane, ne Nemci, a 300 roku jsme tady s nimi meli spatne zkusenosti, mirne receno.
Jinak je zrejme, ze Izrael i Arabove jsou obeti vysoke politiky, kde manevrum frakci nerozumime, podobne jako ve 30. letech byly ruzne zajmove skupiny v Nemecku i Britanii.

Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 6. 12. 2012 - 08:00:05)
Odpovědět
Sudetští Němci z valné části pocházejí z Bavorska, přišli sem na dolidnění míst po 30leté válce. Rakušané žili na jihu a za sudetské Němce se nikdy nepovažovali. Co se vztahů s Čechy týče, ti lidé byli normální sousedé a měli často společné rodiny. To jen tak na okraj.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(mssd, 6. 12. 2012 - 10:41:52)
Odpovědět
Jenze tady nejde o rasu nebo etnikum, ale o to jakou statni ideologii vyznavali a nepochybne byli loajalni Rakusane i z hlediska kultury a nabozenstvi. Nesnasenlivost zde byla nejen vuci Cechum, ale treba i k Zidum. Dlouhou dobu byli v monarchii preferovani, coz asi prispelo k zaostavani Rakouska. Neni asi tezke si predstavit, k jakym problemum by doslo po roce 1989 (rozpad republiky, Jugoslavie). Netvrdim, ze odsun byl spravny nebo nespravny.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(mssd, 6. 12. 2012 - 11:05:14)
Odpovědět
Jeste bych dodal, predstavit si vzajemne souziti by se snad dalo, pokud by nedoslo k vyvrazdeni Zidu, protoze mohli obe vetsinova etnika vyvazovat a na rozdil od zpatecnickych Rakusanu byli vetsinou pokrokovi (to nema smysl rozvadet Freud, funkcionalismus...). Valna cast dozorcu v koncentracich ovsem nebyli Nemci, ale Rakusane a Vychodoevropane. Po takovem vyvrcholeni opravdu nevim, jak by dalsi souziti Cechu a Rakusanu mohlo fungovat.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 6. 12. 2012 - 12:16:52)
Odpovědět
mssd nade mnou:

Mícháte hrušky a jablka. Němečtí obyvatelé byli Němci. Rakušané byli Rakušané. Do loyality českých národů nevidím a takhle zpětně se posuzovat nedá. Před národním obrozením se na národy příliš nehrálo a byli loyální Češi, Němci i Rakušané, stejně jako neloyální Češi, Němci a Rakušané. Stojím si spíš za tím, že do první republiky a do nějakého širšího uvědomnění si národů jsme žili všichni pospolu jako sousedé a měli mezi sebou vztahy jako sousedé a příbuzní. Zcela běžně jsme se míchali a žijí mezi námi Češi s německým příjmením, stejně jako v Německu a Rakousku žijí Němci a Rakušané s českým příjmením.

Za první republiky se začalo Němcům s*át na hlavu a tak nám to oplatili Henleinem a odtržením Sudet. My jsme jim to pak oplatili po válce. Nebýt této pomýlené pronárodní/protinárodní politiky ČSR, mohla spousta věcí být jinak, ale to už nikdo nezmění.

Co se vztahu k Židům týče, neměl je v našich křesťanských zemích příliš v lásce nikdo a podobné to asi bylo v celé Evropě.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(mssd, 6. 12. 2012 - 12:47:52)
Odpovědět
Ja si myslim, ze Rakousko byl proklety projekt uz od sameho pocatku r. 1618. Evropska historie by se jinak ubirala uplne jinymi cestami a nakonec to samozrejme odskakali obycejni lide na vsech zucastnenych stranach.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(mssd, 6. 12. 2012 - 13:36:24)
Odpovědět
Mezi Nemci a Rakusany jiste byl rozdil. Naposled se utkali u HK r.1866 a predtim mnohokrat drive. Tehdy se ovsem jeste Bismarckovi darilo udrzovat evropsky mir. Bylo potreba teprve dalsi dva Rakusany, aby svetu prinesli 1. a 2. svetovou valku.

Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(leclerc, 5. 12. 2012 - 17:23:46)
Odpovědět
Proboha jste schopen vnímat psaný text? Já přeci píšu, že situace Němců v ČSR nebyla ideální. Stejně jako není ideální situace Palestinců.

Re: Re: Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(vlasta klepák, 6. 12. 2012 - 12:18:12)
Odpovědět
Tak proč se se mnou hádáte, když se mnou vlastně souhlasíte?

Re: Re: ztráta soudnosti
(kukla, 5. 12. 2012 - 19:14:27)
Odpovědět
citace: "Překážkou míru jsou pouze a jedině Arabové"

To je opravdu názor k nezaplacení. Nechápu na co tu demokracii máme proč se zdržovat nějakou diskuzí. Tady pepík leclerců má jasno hned.

Možná by si moch rozlouskout pár dalších světovejch záhad než půjdeš spát.






Re: Re: Re: ztráta soudnosti
(leclerc, 5. 12. 2012 - 21:19:47)
Odpovědět
Samozřejmě, že je to tak. Izrael vždy souhlasil s mírovými návrhy. Ať už to byl tzv. Clintonův Parametr nebo Bushova cestovní mapa. Vždy to ztroskotalo na pozici Palestinců. Jsou to Arabové, kdo odmítá a neuznává existenci státu Izrael. Naopak Izrael právo Palestinců na samostatný stát uznává.

Možná byste mohl začít diskutovat k věci a přestat s osobními útoky. Ovšem vy k věci nemáte co říct, že. Tak akorát urážíte.

Re: ztráta soudnosti
(red, 4. 12. 2012 - 19:13:48)
Odpovědět
Jedná se o článek v rubrice "Názory". V době, kdy všechny média akcentují spravedlivost a neomylnost izraelské vlády, nám přišlo férové otisknout úvahu, která se na věc dívá z jiného úhlu. Článek neprezentuje stanoviska redakce PN, tím spíše neprezentuje ani stanoviska Pirátů.

Re: Re: ztráta soudnosti
(leclerc, 5. 12. 2012 - 21:15:17)
Odpovědět
To není úvaha z "jiného" úhlu. To je tendenční, lživý článek.

Re: Re: ztráta soudnosti
(,,,, 8. 12. 2012 - 23:35:35)
Odpovědět
To je vskutku roztomile. Kdyz vam napisu clanek o tom, ze nackove jsou vlastne fajn kluci a ze Zidi muzou za vsechno zlo na svete vcetne toho ze je venku ted kosa jak v eskymackym pekle, zverejnite mi ho taky, kdyz to bude "jenom nazor"?

"překvapil mnoho lidí"
(vlasta klepák, 4. 12. 2012 - 13:40:35)
Odpovědět
Koho, prosím vás? Že lezeme do zadku USA a Izraeli, je snad známo. Že pravděpodobným příštím prezidentem bude žid, je snad taky známo. Tak koho to teda překvapilo?!?


(Zajda, 4. 12. 2012 - 13:19:25)
Odpovědět
Ač o konfliktu vím málo, taktéž jsem na straně Izraele.

Re:
(, 4. 12. 2012 - 13:31:30)
Odpovědět
Možná právě proto, že o konfliktu víš málo, jsi na straně Izraele, Zajdo.

Re: Re:
(, 4. 12. 2012 - 18:37:04)
Odpovědět
Jenže, to je problém co znamená vědět dostatek? Ja vím třeba, že v Izraeli mají bezvadný bankovní systém také mají dobré tanky, které sami konstruují... Palestince si zase představuju jako araby s kalachem v ruce, co profituje z ropy-> jinak by pásli kozy, který když se špatně zmíníte o Aláhovi vyhrožuje zničením celé západní civilizace.

Re:
(vlasta klepák, 4. 12. 2012 - 13:42:37)
Odpovědět
Podle mě by se na ně všichni měli vykašlat a ať se tam pomlátí mezi sebou do posledního. Pak to zahrnout buldozerem a na jakési rozhádané horkokrevné Semity zapomenout.

achjo
(lol, 4. 12. 2012 - 13:10:45)
Odpovědět
co je zarazejiciho na tom, ze nekdo hlasuje proti barbarum jejich primarnim cilem, verejne deklarovanym, je zniceni izraelskeho statu a vyhlazeni jejich obyvatel? a to pomijim fakt, ze volby vyhrala a vladne v gaze teroristicka organizace.

Re: achjo
(, 4. 12. 2012 - 13:33:43)
Odpovědět
A co řeči izraelských ministrů o tom, že Gazu je potřeba vyhladit? To ti přijde okej? Izrael tam provádí jatka, ale to se na ČT24 prostě nedozvíš. A vůbec, četl jsi ten článek? Třeba tu pasáž, která popisuje postoje Netanjahuovy vlády a Hamasu?

Re: Re: achjo
(Karel, 5. 12. 2012 - 09:16:24)
Odpovědět
Kdyby tam Izrael prováděl "jatka", tak tam dávno nikdo nežije. Nazývat to, že si tam Izraelci občas došlápnou na někoho z šéfteroristů, jatky, může zase jen terorista.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Názory
články v rubrice

6. 5. 2013 | 15248
Sociální stát a nezaměstnanost žen
15. 4. 2013 | 497
Facebook je předzvěstí konce svobodného Internetu
24. 3. 2013 | 5112
Stroje nás připraví o práci, radujme se
18. 2. 2013 | 577
Nadbytečná pracovní síla
20. 1. 2013 | 423
Psychopati jdou do práce?
10. 1. 2013 | 289
Chcete skutečně prezidenta?
31. 12. 2012 | 232
Známe svého nepřítele?
14. 12. 2012 | 10919
Jak jsem se stal a nestal Franzistou
4. 12. 2012 | 213
Kam se ubírá česká zahraniční politika?
3. 12. 2012 | 152
Internet ohrožuje staré struktury
29. 11. 2012 | 140
Zapomenutá studie k otázce církevního majetku
27. 11. 2012 | 675
Proč jsem v pirátské straně?
19. 11. 2012 | 275
Modrý pták ve vlastní šťávě
15. 11. 2012 | 15976
Alexandr Mitrofanov: Zachování tváře
12. 11. 2012 | 40604
Jeden za všechny, všichni bez jednoho?
30. 10. 2012 | 26882
Jak opět nalézt důvěru v demokracii?
12. 10. 2012 | 352
České příhraničí
22. 9. 2012 | 5194
Podnikání po česku
13. 9. 2012 | 17981
Kotrba a metody volebních speciálů: z kritiky fraška?
1. 9. 2012 | 315
Vyvrácení nebezpečného postoje "Nemáte-li co skrývat, nemáte se čeho bát"
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 4374
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20273
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3619
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33224
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.