17. 8. 2017, 11:42

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Městský soud v Praze nařídil České pirátské straně odstranit předvolební spot


2 dny před volbami Městský soud v Praze sáhl ke zbrani nejtěžšího kalibru. Vykonatelným předběžným opatřením Pirátům nařídil odstranit předvolební spot pro krajské volby, a to aniž by je vůbec vyslechl. Po cenzuře výsledků studentských voleb v České televizi jde o další těžký kalibr, kterým je narušována svobodná politická soutěž ze strany veřejných institucí.



11. 10. 2012


Datum: 11. 10. 2012, Autor: red
Přečteno: 95038x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře


(Nepirát, 20. 10. 2012 - 23:54:28)
Odpovědět
Česká pirátská strana patří mezi "strany" se vším všudy ....

Předběžné opatřní soudu je zcela správné a úplně obvyklé. Škoda, že straníci tomu nerozumí.

Re:
(smrt mafii, 27. 10. 2012 - 16:16:56)
Odpovědět
Další modrák s rudým mozkem.


(pobavený, 15. 10. 2012 - 09:55:06)
Odpovědět
2 dny před volbami Městský soud v Praze sáhl ke zbrani nejtěžšího kalibru. Vykonatelným předběžným opatřením Pirátům nařídil odstranit předvolební spot pro krajské volby, a to aniž by je vůbec vyslechl. Po cenzuře výsledků studentských voleb v České televizi jde o další těžký kalibr, kterým je narušována svobodná politická soutěž ze strany veřejných institucí.

Lol, těžkými kalibry proti neschopné, diletantské, alibistické a agentské straně. K čemu prosím vás? Vy se zvládáte plácat na zemi sami, k tomu nikdo nepotřebuje těžké kalibry :)

A vzhledem k tomu, že v české televizi v OVM i hydeparku i na vládním rozhlase má piráská strana vysloveně protekci (mimořádně dlouhý čas v ovm, pořad v hlavním vysílacím čase den před demonstrací a další jasné znaky), tak spíše "cenzura" je jen dalším pokusem piráty zviditelnit jako ty ublížené, jako opoziční :)

A předpokládám, že to samé se stalo na soudu. Asi soudce je také členem nějakého elitního mocenského klubu, tak se taková akcička domluvila...

Re:
(vlasta klepák, 16. 10. 2012 - 09:17:41)
Odpovědět
Kdy byli Piráti v OVM? Pořad o Pirátech den před volbami - kdy? Buďte prosím konkrétní, jinak jsou to jen kydy.

Souhlasím s tím, že jsou Piráti diletanti, co se týče organizace čehokoliv. Zbytek Vašeho příspěvku je blábol bez důkazů.

Re: Re:
(vlasta klepák, 16. 10. 2012 - 09:18:42)
Odpovědět
Aha, před demonstrací. To je možné, ale za protekci to nepovažuju.

další případ pro paní soudkyni
(Vladimír Janda, 14. 10. 2012 - 12:49:28)
Odpovědět
Průšvih bude mít pan profesor Wichterle (vynálezce měkkých kontaktních čoček, který si ze stavebnice Merkur vyrobil první prototyp stroje na výrobu kontaktních čoček.
Podrobnosti viz: http://www.cocky.cz/clanky/kontaktni-cocky/50-let-od-vynalezu-prvni-mekke-cocky

vyhozená energie, kontraproduktivní
(ighgh, 13. 10. 2012 - 21:31:58)
Odpovědět
kdyby piráti bojovali raději za rozumné věci
a neplýtvali zbytečně energií na vyvolávání zbytečných sporů

takhle ztrácíte kredit serioźní strany
čímž však snižujete věrohodnost (a tím i úspěšnost) i kvalitních projektů (petice proti cenzuře)

raději vytvářejte platformy pro ty, co chtějí svobodně sdílet, nikoli nutit firmy, aby se dali na sdílení

svobodné kopírování je jedna věc, chtělo by to spíše svobodné tvoření nového neotřelého

Re: vyhozená energie, kontraproduktivní
(vlasta klepák, 14. 10. 2012 - 11:54:26)
Odpovědět
O tom ale ten spor není, resp. předběžné opatření neshledalo, že by byl problém v kopyrajtu apod.

Jinak z panáčka udělali vlastní spot, takže vlastní tvorba tam je.

Re: vyhozená energie, kontraproduktivní
(jzvc, 14. 10. 2012 - 17:05:45)
Odpovědět
Myslis jako seriozne ukrast co se da? Podobne jako ostatni "duveryhodne" strany?

lego doména
(kahless, 12. 10. 2012 - 23:16:53)
Odpovědět
Zkuste si registrovat doménu, která bude obsahovat slovo "lego" a půjdou po vás jako gest@po. Jako člověku, který utratil několik desítek tisíc za jejich produkty a je fanoušek jejich produktů, mi dali vyjímku, ale nesmí to mít nic společného s businessem & na webu nesmí být žádná reklama, čistě pouze fan stránky a ještě napsat že to nemá s jejich firmou nic společného ani to nefinancují. Pochopitelně jsem to nechal expirovat. Ptal jsem se jich na tak absurdní věc jako je legovanaocel v názvu domény a museli to konzultovat s jejich centrálou. Chápu, že potřebují bojovat proti padělkům z číny, ale tohle je z jejich strany humus.

Tohle LEGu nevadí?
(Radovan, 12. 10. 2012 - 18:01:04)
Odpovědět
http://www.family-vacation-getaways-at-los-angeles-theme-parks.com/images/LegolandBustGeorgeWashingt

red
(nnn, 12. 10. 2012 - 15:02:06)
Odpovědět
A kdo to napsal?
red??
To je ta otevrena politika?
Dalsi ufnukanej clanek.
Co se piratum stane priste?
Placete casto? :)

Re: red
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 18:36:59)
Odpovědět
red = redakce. Čili Martin Brož.

Re: Re: red
( , 15. 10. 2012 - 10:02:10)
Odpovědět
klepák dříve okolojdoucí - mluvčí pirátské strany a dokonce i pirátských novin převlečený za "toho z lidu" - otevřenost v praxi :-)

Re: Re: Re: red
(vlasta klepák, 16. 10. 2012 - 09:24:17)
Odpovědět
Mluvčí PN? LOL, podívejte se jak jsou PN v kopru, organizačně naprosto nezvládnuté. Řekne Vám tohle mluvčí? Ne, Brož by Vás vyfakoval, že mají málo lidí (ROFL) a že můžete klidně přispět.

Já se tady snažím o racionální kritiku práce této strany - toho Brož není schopen, ten jen kope proti každému, kdo byť projeví iniciativu - např. proti klukovi, co chtěl (a dostal za úkol) oživit Pirate Leaks, až to dotyčný na konci září vzdal.

Anonym?
(nnn, 12. 10. 2012 - 15:00:30)
Odpovědět

Pokrytectvo firmy Lego
(Carlos, 12. 10. 2012 - 09:35:33)
Odpovědět
"Podle soudkyně je navození propojení Lego s Piráty způsobilé ohrozit dobrou pověst navrhovatele, který si zakládá na tom, že je výrobcem hraček a ve svém interním kodexu chování si zakotvil zásadu, že jeho činnost nebude spojována se světem politiky a politických stran."
Firma Lego tvrdí, že nechce byť spájaná so svetom politiky, ale zároveň nechá stiahnuť spot politickej strany, tesne pred voľbami, čo môže ovplyvniť volebné výsledky. Podľa mňa je to veľmi vážne zasahovanie do politiky. Keby firma nechcela byť spájaná s Pirátmi, stačilo vydať prehlásenie, že Lego nepodporuje Pirátsku stranu.

Re: Pokrytectvo firmy Lego
( , 15. 10. 2012 - 10:04:52)
Odpovědět
určitě pseudopiráti kvůli tomu legu projeli volby, to je jasná věc

Cožeco?
(j, 12. 10. 2012 - 08:56:54)
Odpovědět
No co, aspoň budou mít Piráti ještě trochu publicity :). Fakt nevím, kdo by si mohl při shlédnutí toho klipu asociovat Piráty a LEGO (jako firmu). Pro mě ty figurky jsou prostě hračky, ale rozhodně by mě nikdy nenapadlo, že by se na klipu nebo podpoře Pirátů jakkoliv angažoval jejich výrobce.

Spíš mě překvapila přímá konfrontace s konkrétními stranami (není to něco jako "srovnávací reklama" nebo jak se to řekne v právničtině, což je pokud vím zakázané? - nebo se to politických stran netýká?) a konec toho klipu. Přecijen mi to přijde trošku násilné nebo hrubé, i když chápu, co tím má klip říct. Ale určitě by to šlo udělat i líp, víc pozitivně laděné.

Re: Cožeco?
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 09:18:53)
Odpovědět
Scénář klipu je typický pro negativně laděnou kampaň opoziční strany. Pozitivní klipy bohužel dělá málokdo a nepřitahují tolik pozornosti.

Customer Friendly.
(Popay, 12. 10. 2012 - 08:11:00)
Odpovědět
Tak ta figurka co jste si od toho LEGO® koupili asi neni vas majetek a nebo si s ni smite hrat pouze podle navodu. To tam v te soudni sini bude asi dost narvano protoze ja mam tady v praci kostickou lega podlozeny stul a znam jeste par dalsich pripadu zneuziti. Muzete ale mluvit o stesti kdyby jste tam dali Igracka tak mate jste na krku nacionalizmus. Napada me jeste „precedens“ oni u toho soudu pouzivaji tu sochu ten symbol soudnictvi zena ktera svira v jedne ruce vahu a v druhe nevim co a ma zavazane oci to prece taky nekdo vytvoril a vztahuji se k tomu autorska prava nebo je to volne siritelne jako Jezis na krizi 2012 let po smrti autora? Ve vasem pripade bych asi pozadoval na oplatku kalibracni protokol od te vahy te sochy spravedlnosti.

to Vergilius
(tomáš chaloupek, 12. 10. 2012 - 07:24:11)
Odpovědět
Dobrý den pane Vergilius.
Co se týká autorských práv fy. LEGO marníte zbytečně slova a čas. LEGO NEMÁ!! ochranný titul na svoje výrobky. Jejich napodobeniny může používat a dokonci i VYRÁBĚT každý. Ve věci rozhdl EVROPSKÝ SOUD. Více prosím zde ->

http://byznys.ihned.cz/c1-30280460-hracky-lego-nedostaly-ochrannou-znamku-muze-je-napodobit-kazd že asi tak. Z celé kauzy tedy plyne závěr, že hračka, kterou zakáže používat soud je hračka, která je prostě k ničemu a tudíž si ji co? Tudíž si ji nekoupíme, že? No a bratrům pirátům dáme dnes svůj hlas jako dík za to, že bojují s lidskou pitomostí.Konec.

Re: to Vergilius
(tch, 12. 10. 2012 - 07:30:44)
Odpovědět
ta www je správně takto:
http://byznys.ihned.cz/c1-30280460-hracky-lego-nedostaly-ochrannou-znamku-muze-je-napodobit-

zakazany spot
(radek, 12. 10. 2012 - 02:19:21)
Odpovědět
zakazane ovoce nejvic chutna...

Když jsou ve spotu člověci z masa a kostí,
(jerry, 11. 10. 2012 - 23:22:30)
Odpovědět
stálo by za to podat žalobu!
Jménem "výrobce" a majitele výrobního tajemství!
Jen by žalobu asi musel podpořit vrchní inkvizitor tč. papež, resp. 1. náměstek Boha na Zemi.
PS: studentské volby jim nahnaly bobky!! Studenti by zítra měli vyrazit v jednom šiku, jako ta banda voličů těch modro-oranžovo-rudých podvodníků a zlodějů !


Program
(..., 11. 10. 2012 - 22:44:31)
Odpovědět
Možná by soudruzi z ČPS měli věnovat méně času trapnému sebezviditelňování (a co si budeme povídat, LEGO bylo použito přesně proto, aby se firma začala bránit a dostalo se to do médií... holt zoufalství, no) a více času programu. Tahle strana existuje jak dlouho? Čtyři roky, tak nějak? Tak proč stále nemá program? Na oficiálním webu vidím nějaké bezobsažné kecy o transparentních organizacích bez jediného konkrétního návrhu a dobrá polovina programu, např. celá sekce Hospodářství a většina sekce Veřejné služby, chybí pro jistotu úplně.

No ale to by někdo musel trochu myslet, diskutovat a tak, že? To je moc práce, lepší bude vymýšlet přiblblé mediální skopičiny, na to vaši pubertální voliči budou reagovat o dost líp – čtení a přemýšlení je stejně pro lůzry, žejo ;)

Re: Program
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 23:35:56)
Odpovědět
A proč se LEGO neozvalo už v roce 2009?

http://www.youtube.com/watch?v=5oSAUSSua3o

Re: Re: Program
(..., 12. 10. 2012 - 01:03:02)
Odpovědět
Nejspíš protože o tom nevěděli. Nicméně skutečně nechápu, proč se ptáte mě.

Re: Program
(., 12. 10. 2012 - 16:00:41)
Odpovědět
+1

Re: Program
( , 16. 10. 2012 - 08:41:37)
Odpovědět
pochopte, že to prázdné, bezobsažné musí zůstat, kdyby se jim náhodou povedlo se tam dostat, tak pak budou moci program flexibilně přizpůsobit pravicové koalici

demagogie
(AV, 11. 10. 2012 - 20:03:16)
Odpovědět
Siroka verejnost si samozreme muze ten dojem vytvorit, protoze siroka verejnost nestuduje seznamy darcu na internetu ale pouze vidi video.
A co se omezovani puziti tyce... kdyz si koupim noviny kde je fotka Ivana Bartose nebo loga piratske strany a pouziju a siroce zverejnim zpusobem, ktery se mu fakt nebude libit - bude proti tomu protestovat? Prece ta fotka je moje a muzu si s ni delat co chci, ne?

Kdybyste misto podobne demagogie radsi vymysleli neco vlastniho a originalniho 8(

Re: demagogie
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 20:40:23)
Odpovědět
Na (nekomerční) použití fotky Ivana Bartoše existují zákony. Na použití LEGO figurky pouze interní předpisy. Takže asi tak.

Re: Re: demagogie
(Vergilius, 11. 10. 2012 - 23:34:36)
Odpovědět
pěkný příklad demagogie...obávám se, že i na použití předmětů, které mohou mít souvislost se společností LEGO (obecně s jakýmkoliv subjektem) existují také nějaké zákony..silně pochybuji, že by soud rozhodl jen na základě interních předpisů společnosti..ale to se asi nehodí do krámu, důležité je jen zmiňovat něco o interních předpisech, zákony na ochranu obchodní značky jsou pro tuhle partičku španělská vesnice...

Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 23:39:12)
Odpovědět
Soud rozhodl prostě na tom základě, že si to LEGO nepřeje. Žádný paragraf, nikde nic. Je dost dobře možné, že takový paragraf prostě není (jinak by byl v odůvodnění uveden).

Zákony rozlišují věc a osobu. Osoba má právo na ochranu osobnosti, kdežto věc ne (věc nemá osobnost). A tady se ta analogie právě rozejde. Není to moje demagogie, nýbrž Vaše neznalost právního řádu, jež Vás zradila.

Re: Re: Re: Re: demagogie
(Vergilius, 12. 10. 2012 - 00:26:08)
Odpovědět
takže podle Vaší logiky nemohu použít fotku předsedy pirátů, ale zcela svobodně mohu používat logo strany, její název, cokoliv, co ji identifikuje - mohu je kopírovat, napodobovat, použít k libovolnému účelu.. ? máte pravdu, zjevně mě zradila moje mysl...jak jsem jenom mohl být tak bláhový....

Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 23:53:19)
Odpovědět
Abych to upřesnil.

Právník LEGA:
- Piráti mají soutěžní vztah (na to jsou paragrafy)
- Piráti zasahují do známkových práv (§)
- LEGO si nepřeje... (interní předpisy)

Soudkyně Karpíšková:
- NEMAJÍ soutěžní vztah
- NEZASAHUJÍ do známkových práv (čili oba § vypadly)
- LEGO si nepřeje... a souhlasí s tím, ergo Piráti odstraní spoty

Takže prosím, zdržte se v diskusi odkazů na autorská, známková práva atd. Soudkyně vydala rozhodnutí pouze na základě interních předpisů LEGO, respektive dle přání LEGO. Tečka.

Zatímco Ivan Bartoš, pokud by byl použit jako figurka, se může bránit právem na ochranu osobnosti, firma LEGO se brání zbožným přáním a interními předpisy.

Mám to rozebrat ještě víc polopatě, nebo už jste to pochopil?

Re: Re: Re: Re: demagogie
(Vergilius, 12. 10. 2012 - 00:03:42)
Odpovědět
v odůvodnění jdou dvě informace co se týče zásahu do známkových práv - soud nedošel k závěru, že zasahují (což není stejné tvrzení, jako že nezasahují) a že byla v míře
postačující pro vydání předběžného opatření osvědčena možnost posouzení jednání odpůrce
v řízení ve věci samé jako jednání zasahující do dobré pověsti právnické osoby, tj. bude se posuzovat...

Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 09:13:51)
Odpovědět
Přesně tak, soudkyně vydala rozhodnutí pouze na základě toho, že si nějaká firma něco nepřeje. Konečně jste to pochopil.

(Nedošla k závěru = rozhodnutí se o to neopírá, musí se opřít o něco jiného.)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(AV, 12. 10. 2012 - 14:05:44)
Odpovědět
Opet, demagogie a tentokrat i nepravda. Soud rozhodl nejen na zaklade toho, ze si to firma nepreje, ale na zaklade § 19b, odstavec 2 a 3 Obcanskeho zakoniku". Pokud firma svoji dobrou povest zaklada na tom, ze se neplete do politiky, tak pokud ji nekdo do politiky bez svoleni taha, musi pocitat s tim ze se firma bude branit. Pravnicka osoba ma pravo na ochranu dobre povesti podobne jako fyzicka.


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 16:14:46)
Odpovědět
(2) Při neoprávněném použití názvu právnické osoby je možné se domáhat u soudu, aby se neoprávněný uživatel zdržel jeho užívání a odstranil závadný
stav; je možné se též domáhat přiměřeného zadostiučinění, které může být požadováno i v penězích.
(3) Odstavec 2 platí přiměřeně i pro neoprávněný zásah do dobré pověsti právnické osoby.

O odst. 2 určitě nejde, protože název LEGO nikde užit není.
O odst. 3 nejspíše půjde. Problém je, že:
- v opatření není zmíněn (měl by být; takže máme důkaz nekvalitní práce soudů)
- je třeba dokázat, zda je poškozeno dobré jméno firmy LEGO (ano, o tom asi bude samotný soud)

Dle mého názoru rozhodně ne způsobem, jenž je uveden v opatření (tedy přes tu pirátskou tématiku, sama firma měla X let stavebnice s tím tématem), dále je otázka, zda jde vůbec o LEGO či zda jakkoliv odkazuje klip na tu firmu či na její pověst. Domnívám se, že větší škodu na pověsti utrpí případným soudem než samotným spotem.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(AV, 12. 10. 2012 - 16:44:39)
Odpovědět
"v opatření není zmíněn (měl by být; takže máme důkaz nekvalitní práce soudů" - ale samozrejme ze tam zminen je. Sice ne numericky, ale o dobre povesti pravnicke osoby se mluvi hned nekolikrat, vcetne vlastniho zduvodneni ("byla v míře postačující pro vydání předběžného opatření osvědčena možnost posouzení jednání odpůrce v řízení ve věci samé jako jednání zasahující do dobré pověsti právnické osoby"). Takze jestli mame dukaz neci spatne prace, tak nikoliv soudu, ale autora clanku, ktery nejdriv nekolikrat nepravdive opakuje ze opatreni bylo vydano na zaklade interniho predpisu spolecnosti a neni schopen si najit prislusny zakon.

Jinymy slovy, pirati se vztekaji naprosto nepravem. Existuje paragraf na ochranu dobreho jmena pravnicke osoby, soudkyne rozhodla na jeho zaklade (a ne na zaklade nejakeho "interniho predpisu"), existuje duvodne podezreni ze ho pirati porusuji a je nebezpeci z prodleni. Proto predbezne opatreni.

Znovu, vymyslet neco vlastniho, originalniho a kreativniho by bylo pro piraty mnohem prinosnejsi nez brecet nad tim, jak jim svet ublizuje.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 18:38:59)
Odpovědět
Jasně, protože LEGO nechce být spojováno s pirátstvím. Proberte se, přečtěte si to opatření a podívejte se, co LEGO prodává.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 18:43:24)
Odpovědět
Jinak numerické vyjmenování paragrafů je základ právnického textu. Pokud tam nejsou, jak mám vědět, na základě KTERÉHO paragrafu je učiněno rozhodnutí? O dobré pověsti firmy může být klidně padesát paragrafů a každý jiný.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
( , 16. 10. 2012 - 08:48:19)
Odpovědět
numericke vyjadreni je jen jedna z moznosti, rozhodne to neni zadna povinnost - prava jste evidetne nestudoval, mozna by nebylo od veci se vyjadrovat k tomu, cemu rozumite (pokud neco takoveho je)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: demagogie
(vlasta klepák, 16. 10. 2012 - 11:54:26)
Odpovědět
Není jen jedna z možností - je jedinou možností, která umožňuje jednoznačnou identifikaci správného (resp. aplikovaného) paragrafu a brání tedy nedorozumění. On nějaký důvod, proč se paragrafy číslují, být musí. Tak to je přesně on.

Tak polopaticky:
(Lex, 11. 10. 2012 - 19:59:15)
Odpovědět
Přestaňte parazitovat na cizích nápadech, vyrobte si vlastní, původní plakát a nebudete muset kňučet jak mimina. Rozumíte?

Re: Tak polopaticky:
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 22:01:33)
Odpovědět
Oni nekňučí, oni z toho mají prdel.

Re: Re: Tak polopaticky:
(., 12. 10. 2012 - 16:08:19)
Odpovědět
Ale vzdyt vy porad knucite. Jak vas prehlizeji. Cenzuruji v strasne zasadnich studentskych volbach. Ted si chce firma zachovat svoji apolitickou image a vy jste zase chudacci.
No a infantilni retorika tohodle calku...

Re: Re: Re: Tak polopaticky:
(vlasta klepák, 12. 10. 2012 - 16:24:00)
Odpovědět
No, ta cenzura studentských voleb je realita. To nebylo bezdůvodné kňučení. Kdyby o nich ČT vůbec nemluvila, asi by to šlo snést. Ale ČT o nich mluvila a pak vše utnula (zrušila článek, přestala mluvit). Pokud považujete cenzuru za správnou věc, asi to nikdy nepochopíte, ale pokud ve Vás aspoň špetka pocitu křivdy je...

"Ted si chce firma zachovat svoji apolitickou image..."
LEGO žádnou politickou stavebnici nedělá a tím si zachovává svou apolitickou image.(*) Je to prostě v jejích interních předpisech. Proto se jim říká _interní_. Jinak lidi dělají z lega kdeco, i válečné výjevy, i politické výjevy... a stará se LEGO? Ne, LEGO prodává kostky a rejžuje.

O svou apolitickou image přišla firma před pár dny, když se rozhodla zasáhnout do průbehu voleb. Takže asi tak. Nejsou to Piráti, kdo ji o apolitickou image připravili.

(*) Pokud ji nenarušují stavebnice propagující zelenou politiku.

Re: Tak polopaticky:
(Petr Vileta, 12. 10. 2012 - 03:52:05)
Odpovědět
Rozumíme, ale ono je to těžké. Třeba taková Mona Lisa. Jeden by řekl, že to je originál, jenže ona je to obrazová kopie skutečné živé ženy. :-) A požádejte strýčka Google, ať vám najde všechny obrázky s Monou Lisou. Budete se divit, kolikrát je použita v různých kolážích, remixech a parodiích.

Re: Re: Tak polopaticky:
(Kalanis, 12. 10. 2012 - 06:31:36)
Odpovědět
Ani nechoď daleko... v YT: "Il était une fois... l'homme"

Ohrozuje dobrou povest => politicka strana ma spatnou
(Jan, 11. 10. 2012 - 19:41:47)
Odpovědět
Jestlize to podle soudu ohrozuje dobrou povest firmy Lego, znamena to, ze soud implikuje, ze Piratska strana ma povest spatnou.

To se mi zda dost problematicke, aby soud prohlasil, ze politicka strana ma spatnou povest a muze ji ohrozit soukromou firmu.

:-)

a co zveřejnění klipu na webu?
(v.m..., 11. 10. 2012 - 19:34:09)
Odpovědět
O to přece pirátům půjde především, dostat se do povědomí veřejnosti a voliči si zakázaný klip na internetu pustí mnohem radši, než aby čekali na milostivé odvysílání na ČT1 ...

anonymous
(opuiio, 11. 10. 2012 - 19:27:15)
Odpovědět
http://dolezite.sk/Unikle_video_od_newyorske_policie_ukazuje_tvrde_rozdrce_37.html

asi takhle
(PanK, 11. 10. 2012 - 19:24:26)
Odpovědět
berme to tak, ze soud vam dela reklamu zdarma, pokud se to rozmazne do vice novin..ale je to svinstvo

nová reklama
(ad, 11. 10. 2012 - 19:15:46)
Odpovědět
Když tuto reklamu zakázali není možné vytvořit narychlo nějakou novou lacinou a přesto lákavou reklamu (ve stylu vašich plakátu a,b,p odpovědí)?

odvolání
(ender, 11. 10. 2012 - 18:19:45)
Odpovědět
Jak je to s tím odvoláním? V tom usnesení je na konci poučení ve smyslu, že podat odvolání lze.

Re: odvolání
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 18:51:36)
Odpovědět
To sice ano, nicméně předběžné opatření účinkuje doručením. Odvolat se lze, lze dosáhnout zrušení opatření, ale do té doby to opatření prostě platí a klip musí být stažen.

Souhlasím, že formulace zde na PN vyznívá lživě/manipulativně a měla by se změnit.

Jsem si pujčil vas spot...
(DanP, 11. 10. 2012 - 15:25:41)
Odpovědět
http://www.youtube.com/watch?v=JGbwMz49xpg

To rozhodnutí samo o sobě je zajímavé
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 14:13:34)
Odpovědět
Strana se má zdržet použití figurky ve svých spotech _na Internetu_. Takže Piráti, chopíte hozenou rukavici? Navrhuji vyrobit plakáty s tím paňďulákem a polepit např. Kladno. Předběžnému opatření to neodporuje.

A co se týče stažení spotu, nic bych si z toho nedělal. Šíření nelze zastavit. Když to zavřete na joutůbu, hodí to tam někdo jiný... a soudkyně nemůže říct ani popel.

Jen mě zaráží, že na spot z roku 2009 firma LEGO nereagovala... Asi měla v té době jiné interní předpisy.


(corwin78, 11. 10. 2012 - 14:12:42)
Odpovědět
Tak to kvůli těm *pííííííp* klidně smažte, já už to upirátil: http://www.youtube.com/watch?v=9Vr6ziI97Fo

Re:
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 14:14:03)
Odpovědět
Šíření nelze zastavit... :)

Re:
(Lukáš PSS, 11. 10. 2012 - 14:36:33)
Odpovědět
Dokonalý video! Díky za nahrání, sdílím dále :)

záměr
(Vergilius, 11. 10. 2012 - 13:46:29)
Odpovědět
Osobně si myslím, že koncepce předvolebních spotů byla vybrána záměrně s rizikem možného předběžného opatření ze strany zástupců společnosti LEGO, příp. alespoň stížností. Co byste Piráti dělali, kdyby se LEGO nebránilo? ;)
Není to poprvé, co se pohybujete na hraně (z poslední doby třeba "Den Tripodů"), a musíte si být moc dobře vědomi rizika.......

Re: záměr
(Ondřej Profant, 11. 10. 2012 - 14:26:02)
Odpovědět
Rizika? Tohle není riziko, ale výsměch :-D :-D. Soudci již neví, ja by předvedli svou větší nekompetentnost.

Jinak IMHO autor klip udělal tímto stylem, protože je jednodušší, než reálná animace postavy a přitom dobře zřetelný.

Re: Re: záměr
(Luk, 11. 10. 2012 - 14:27:44)
Odpovědět
Příště bude mít jedna z těch ryb soudcovský talár :-)

Re: Re: Re: záměr
(Petr Vileta, 12. 10. 2012 - 03:58:41)
Odpovědět
A víte, že jste mě přivedl na zajímavé doplnění toho videa? :-) Jsem autor "scénáře".

Re: záměr
(Luk, 11. 10. 2012 - 14:27:00)
Odpovědět
Je otázka, kolik lidí si spot jakkoli spojovalo s firmou LEGO. Podle mě moc ne. Naopak teď to bude vědět každý a firma si tak svým konáním nadělala do vlastního hnízda.

Jinak k tomu usnesení - jeho odůvodnění na mě dělá dost podivný dojem, trochu připomíná rozsudky v případu Stwora.

Re: Re: záměr
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 14:35:18)
Odpovědět
Firmě to asi neuškodí, myslím, že málokteré dítě (jakkoliv velké) bude tahle kauza zajímat. Nicméně celý způsob prosazování její vůle je poněkud nešťastný. Jsem si jistý, že kdyby firma nesvěřila úkol právníkovi, ale mluvčímu, který by prostě slušně požádal a neoháněl se paragrafy a hrozbami, tenhle problém by tu dnes nebyl. Nebo to mohla nechat být či se inspirovat z reakce firmy Seznam.cz na nový web Pirátů.

Rozhodně však nasazením právníka rozpoutala válku a lze očekávat, že ji Piráti (a nejen od nás) budou provokovat více.

Re: Re: Re: záměr
(Filip, 11. 10. 2012 - 21:49:02)
Odpovědět
Myslím, že pokud to dělají schválně, tak ani ne tak aby se zviditelnili, ale aby poukázali na absurdnost (když to přeženu) autorských zákonů atp. Což je jedna z hlavních věcí, čím se strana zabývá..IMHO :) A fandím jim. Snad je to ani tolik nepoškodí, tohle stupidní usnesení..

Re: záměr
(DanP, 11. 10. 2012 - 15:43:20)
Odpovědět
Čím byl "Den tripodů" na hraně?

Re: Re: záměr
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 15:52:44)
Odpovědět
Název připomíná Den trifidů, román Johna Wyndhama. Aneb "upeč třeba LEGO..."

Re: Re: Re: záměr
(Luk, 11. 10. 2012 - 21:46:24)
Odpovědět
Bylo to zhruba stejně "na hraně", jako natočení filmu Akumulátor I (název byl zjevně inspirován filmy Terminátor a Predátor).

Jinak další příměr k Legu: podle stejného klíče by výrobci autobusů mohli požadovat zákaz používat jejich autobusy ve volební kampani - zejména double-decker tím byl podle mého názoru vysloveně znesvěcen.

Re: Re: Re: Re: záměr
(ender, 11. 10. 2012 - 23:28:04)
Odpovědět
A co teprve takoví výrobci oblečení...

Re: Re: Re: Re: záměr
(Vergilius, 11. 10. 2012 - 23:47:55)
Odpovědět
Pokud by v propagačních materiálech byly zvýrazněny charakteristické rysy těch autobusu či jejich značka (příp. by byla podstatná část materiálů založena právě na těchto symbolech), tak se domnívám, že by se opravdu mohli bránit, protože užití těchto "vzorů" se také řídí nějakými předpisy a zákony.

Re: Re: Re: Re: Re: záměr
(vlasta klepák, 11. 10. 2012 - 23:56:09)
Odpovědět
Ježíši... no nic, viz výše.

Re: Re: Re: Re: záměr
(H, 5. 11. 2012 - 18:04:09)
Odpovědět
tady je na tohle téma hodně povedenej článek http://moricky.com/blog/2009/11/kopiruji-tedy-jsem/

Re: záměr
( , 15. 10. 2012 - 12:19:24)
Odpovědět
a podle mě to bylo i s právníky lega (co je to lego - obrovská organizace, tam se prostě někdo dohodne a je to) domluveno naopak jako propagační akce ala ublížení pirátů

Re: Re: záměr
(vlasta klepák, 16. 10. 2012 - 11:55:56)
Odpovědět
Takže mám sledovat transparentní účet, kdy z něj odcestují nějaké peníze směr Billund?

Re: Re: Re: záměr
( , 22. 10. 2012 - 12:02:42)
Odpovědět
ano, správně, celá akce může být placena mimo transparentní cesty, není žádný problém reklamní akce dělat bokem


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Piráti
články v rubrice

12. 10. 2014 | 20323
Zvolbovaní Piráti
30. 4. 2014 | 33233
Facebook je konec. Konec japonec.
2. 4. 2014 | 8052
Evropa je naše moře
1. 4. 2014 | 2179
Pirátské noviny mají nové sponzory
16. 3. 2014 | 20109
Zrození České pirátské strany
28. 4. 2013 | 63502
Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
1. 4. 2013 | 259
Je konec
16. 3. 2013 | 377
Piráti zvou příznivce k otevřenému překladu knihy CryptoParty Handbook
8. 3. 2013 | 922
Evropský parlament bude příští úterý hlasovat o zákazu veškerého porna v "médiích". Ano opravdu. Podnikněme okamžitou akci!
3. 3. 2013 | 5812
Guerilla Open Acces Manifesto: Otevřme přístup sami
14. 2. 2013 | 193
Jsou nároky isify a LogiCallu z vymáhání práv k fotografiím oprávněné?
14. 2. 2013 | 118
Nové Pirátské dvanáctero aneb jak se z toho nezbláznit
10. 2. 2013 | 421
Soud pro lidská práva: Tresty za sdílení souborů jsou porušením lidských práv
20. 1. 2013 | 40285
Sledujuseriály.cz opět v provozu
7. 1. 2013 | 10154
Kampaň za referendum na Praze 7
1. 1. 2013 | 47978
Novoroční řeč pirátského kapitána Ivana Bartoše
19. 12. 2012 | 5078
Kulatý stůl iniciativ 17.12.2012
16. 12. 2012 | 462
Britská bitva o Pirátskou zátoku
6. 12. 2012 | 159
Piráti nabízejí místa ve volebních komisích pro volbu prezidenta
30. 11. 2012 | 224854
Lidé si přejí zrušit OSA
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 13519
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20323
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3627
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33233
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.