28. 3. 2017, 8:15

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Ostuda německých Pirátů – pokrytectví Julie Schramm


Pirátská strana v Německu za sebou má řadu mediálních afér a pseudoafér. Nyní se však objevila první, kterou považuju za důležitou. Ohrožuje totiž důvěryhodnost Pirátských stran v samotném jádru jejich politiky.



20. 9. 2012


Datum: 20. 9. 2012, Autor: Mikuláš Ferjenčík
Přečteno: 57567x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

ostuda
(Falty, 29. 9. 2012 - 14:46:58)
Odpovědět
Pokud bych byl politik za piratskou stranu už po napsání ten knihy by mi bylo jasné, že ji nemůžu prodat do normální distribuce, ale že bude muset na internetu standartní běžně dostupná ke stažení. To by byla první věc co by mě napadla. O Julii Schramm jde napsat pouze, že to prospěchářka, která poškodila nejenom sebe, ale všechny piratské strany v regionu.

Re: ostuda
(Falty, 29. 9. 2012 - 14:52:50)
Odpovědět
Sorry za chybky. Dost mě to rozčílilo. :D


(aaa, 24. 9. 2012 - 14:42:24)
Odpovědět
at si tu knihu strci doprdele a pirat, ktery si knihu koupi at jde taky tam :)

byt vami, tak se od ni distancuji jak jen to jde...bez piratu by urcite tuhle prvotinu nevydala a pokud ano, pak by leda prodelala

U nás možné není
(Noby, 21. 9. 2012 - 13:23:26)
Odpovědět
U nás to možné není, protože nevím o ničem co by piráti vytvořili a nabídli veřejnosti pomocí některého ze svých obchodních modelů.
Ale možná jsme jen špatně informovaný a někde vzkvétá eshop s díly pirátů. Kde si knihu, píseň, film volně stáhnout a zaplatit až jak budu chtít.

Re: U nás možné není
(Marcel Kolaja, 22. 9. 2012 - 14:53:41)
Odpovědět
Na žádných z následujících adres rozhodně není možné dílo nejdříve stáhnout a až poté ho případně finančně ocenit. Svobodná kultura je totiž stejně jako svobodný software naprosto komerčně nefunkční koncept a není na něm možné postavit miliardové firmy. ;-)

http://www.jamendo.com/
http://www.dopestarsinc.com/
http://www.l5-series.com/
http://www.

Re: U nás možné není - protože Piráti nejsou pokrytci
(xChaos, 4. 10. 2012 - 13:49:41)
Odpovědět
z webu je možné si volně stáhnout (pravda, už trochu starší) alba kapely ve které jsem hrál a až potom si objednat CD jako "sběratelský předmět" (což nevím, jestli by mi vůbec mailem dorazilo - ta objednávka).

ale především je možné mi přispět na psaní mých článků na mém webu http://www.teckacz.cz na můj vlastní osobní transparentní účet.

takže tak.

Spam
(FiV, 21. 9. 2012 - 13:09:49)
Odpovědět
Ježiši piráti co to tady máte za Spam, vždyť to je ostuda

Čí pokrytectví?
(vlasta klepák, 21. 9. 2012 - 10:17:09)
Odpovědět
1) Členka Pirátnpartaje vydá knihu, kopírovací monopol 10 let.

2) Program pirátského hnutí - žádný kopírovací monopol.

3) Program Pirátů - kopírovací monopol 5 až 10 let.

Kdo je tedy pokrytec? Optikou našich Pirátů plní Julie Schrammová Váš program. Ale že se oba odchylujete od programu pirátského hnutí a jeden to vyčítá druhému...
To je gól.

Do vlastní branky.

Re: Čí pokrytectví?
(MK, 21. 9. 2012 - 10:40:06)
Odpovědět
"Program pirátského hnutí - žádný kopírovací monopol."
Citation needed.

Re: Re: Čí pokrytectví?
(vlasta klepák, 21. 9. 2012 - 11:47:33)
Odpovědět
No jo, co citovat, když není co. PPI nikde nemá vyvěšené programové společné jmenovatele, nebo je nemůžu nikde najít. Tak mě kdyžtak naveďte.

Re: Re: Re: Čí pokrytectví?
(MK, 21. 9. 2012 - 14:07:37)
Odpovědět
No tak cim je podlozene tvrzeni "Program pirátského hnutí - žádný kopírovací monopol."?
Nebo je to proste jen jeden z mytu o piratskem hnuti?

Re: Re: Re: Re: Čí pokrytectví?
(Vergilius, 22. 9. 2012 - 10:53:32)
Odpovědět
no takže souhlas s tím, že 5-10 je v programu Pirátské strany? Jen že autor článku tu tedy pranýřuje program Pirátů a rozhodnutí členky této strany jako kdyby měla platit ta teze, že nemá existovat žádný kopírovací monopol. Takže pořád gól do vlastní brány...

Re: Re: Re: Re: Re: Čí pokrytectví?
(MK, 23. 9. 2012 - 19:54:33)
Odpovědět
V programu Piratske strany je 5-10 let _komercni_ kopirovaci monopol. Cituji z Piratskeho dvanactera: "Pro podporu nové tvorby a veřejné dostupnosti informací je třeba remixování a nekomerční kopírování povolit okamžitě a komerční kopírovací monopol zkrátit na 5 až 10 let od zveřejnění."

díky
(Vergilius, 24. 9. 2012 - 14:30:04)
Odpovědět
tedy potvrzení mého předchozího komentáře - autor článku tedy kritizuje svým dílem stejnou měrou i program strany, jejímž je příznivcem a členem (a jen ledajakým). Možná by si měli naši Piráti zamést před vlastním prahem nebo ve vlastních řadách :D

Re: díky
(Vergilius, 24. 9. 2012 - 14:31:51)
Odpovědět
chybka, patřilo tam samozřejmě "...a ne jen ledajakým"

Re: díky
(MK, 24. 9. 2012 - 23:37:08)
Odpovědět
Omyl - autor clanku se vyjadruje presne v tom smyslu, jaky jsem citoval z programu:
"Schramm si totiž nevymohla výjimku pro nekomerční šíření knihy po Internetu. Zatímco omezený komerční monopol je v souladu s politikou Pirátů, smazání knihy z webu Pirátské strany rozhodně ne."

Nepřehánějte...
(ender, 20. 9. 2012 - 21:51:32)
Odpovědět
Jasně, že je to trochu ostuda a jako čeští piráti to musíte v zájmu zachování image odsoudit...

Ale je to opravdu pokrytectví? Vždyť ta Schrammová jenom podepsala blbou smlouvu, nepodávala žádné žádosti o smazání nebo co. Nejspíš to neměla jak jinat vydat a prostě se na to vybodla, no alespoň si vydupala těch deset let.

Trochu mě tu ale zaskočilo to nepřechýlené jméno. Neříkám, že musíme přechlovat všechno možné, ale o této Němce slyším poprvé v životě, a když jsem se dočetl k "Není to Schramm, kdy by naháněl Piráty", musel jsem se vrátit na začátek článku, abych si zjistil, kdo to ten pan Schramm vůbec je (její manžel? bratr? otec?). Jo, je to prkotina, ale z celého článku mě to zaujalo asi nejvíc.


Re: Nepřehánějte...
(Alderan, 21. 9. 2012 - 12:32:19)
Odpovědět
Teď je fakt zásadní řešit přechylování - v tom je jádro problému

Re: Re: Nepřehánějte...
(ender, 21. 9. 2012 - 15:07:03)
Odpovědět
Že by to bylo zásadní bych tedy neřekl, ale že už si i u nás některé dámy nechají takhle hyzdit jména, to už je horší. Nepřechýlená jména také ztrácí jistou informační hodnotu, vlastě se ani nedají skloňovat.

On jazyk je skutečně velmi důležitý, pokud si chce národ zachovat svou identitu. Nebýt národního obrození, možná by tahle Julie byla členkou předsednicta 'našich' pirátů. A my bychom neřešili přechylování ale mediální průser. Naštěstí ale Němci nejsme, a tak si můžeme tohle plkání dovolit.

Re: Nepřehánějte...
(Falty, 29. 9. 2012 - 15:09:08)
Odpovědět
Tam jde o to, že to není řadová dívenka z davu. Je velice dobře placená a tohle je popření celé myšlenky. Je to něco podobného jako Karolina Peak a jí sepsaná smlouva s občany.

barevna skala nazoru
(fikus, 20. 9. 2012 - 19:46:36)
Odpovědět
asi z toho vykrystalizuje zda je nekdo radikalni pirat nebo spise decentni pirat malych kroku.
tak jako mame na levici cssd a kscm,
na pravici ods, top09, jako decentni a radikalni.
je mozne ze pirati taky prozijou schizma.

Re: barevna skala nazoru
(Vincenzoo, 21. 9. 2012 - 15:29:23)
Odpovědět
TOP 09 je spise socialistická strana... to ze prohlasuji jaka jsou pravice z nich pravo nedela

Re: Re: barevna skala nazoru
(xxxx, 22. 9. 2012 - 00:32:42)
Odpovědět
top09 a socialisticka?? HAHAHA, vy jeden vtipalku :-))) Tak to urcite.. Obavam se, ze krome toho ze jsou do ni nalezli (stejne jako ostatnich stran) hlavne predlistopadovi komousi (ten paraziticky typ, co do KSC lezl ne kvuli presvedceni, ale kvuli kariere a osobnim vyhodam), tak se socialismem (a to ani nacionalnim) vubec nema nic spolecneho. Je to proste klientska stranicka pro jisty druh mafie ovladajici jiste ekonomicke aspekty v CR. A ti narcisticti deprivanti co se v ni exhibuji vidi obcany nanejvys jako obtizny hmyz ktery je nutno hubit a zdimat, takze jakekoliv oznacovani majici v nazvu vyraz pro jednotu a spolecnost je opravdu uplne mimo.

Re: Re: Re: barevna skala nazoru
(lol, 23. 9. 2012 - 05:48:59)
Odpovědět
a to co jste tu vyzvejkl dela z top pravicovou stranu? nebudte vy taky jeden z tech co povazuji nacky za ultrapravicaky?

Re: Re: Re: Re: barevna skala nazoru
(rotfl, 23. 9. 2012 - 19:57:34)
Odpovědět
Řekl snad něco o tom, že je pravicová, soudruhu trolle? Tvrzení bylo, že není socialistická.

Pirátka v Německu
(Václav Fořtík, 20. 9. 2012 - 16:06:26)
Odpovědět
A právě tato aféra je důkazem, že můj odchod od pirátů byl nutností - ona pirátka neudělala nic špatného - nikoli, že není možné její dílko číst zadarmo, je volně k dispozici na jejím blogu (aspoň dle jiných novinových článků). Co si nepřeje ani ona ani nakladatel je porušování jejího autorského práva na knihu jako komerčního produktu. Místo, aby byli Piráti schopni právě na tomto příkladu vysvětlit rozdíl mezi potřebou volně šířit informace (mimo jiné přes ten blog) a komerčním produktem, který chráněn být může (oněch 10 let je rozumná doba), spustí hysterickou reakci.
Je tu správný komentář, že v současném vedení Pirátů není nikdo u koho by podobná reakce hrozila - za mého členství jsem byl permanentně tlačen do pozice předsedy nebo místopředsedy a v tom případě by podobná aféra nepochybně nastala neb se sám živím z 80% jako tvůrce autorských produktů - takže je to vlastně pro piráty dobře, že už člen nejsem. Všude píšu - do vzniku skutečně liberální strany v ČR zůstávám voličem Pirátů, ale podobné reakce a aktivity mě v mém voličském odhodlání nahlodávají.

Re: Pirátka v Německu
(JD, 20. 9. 2012 - 17:32:38)
Odpovědět
Jo tahle rozpolcenost a hystericka reakce me vytaci taky. Mate naprostou pravdu. Stale nejake reci o prostredcich k dosazeni cile, ale minimalne ti nasi pirati nejak nenabizeji CIL. Nejaky model ke kteremu se chteji dostat. Zrovna ten postoj Julie, kdy informac jsem z velke casti na blogu, ale knizni vydani po 10 let jen za penize pozavuji za ferovy pro obe strany.
Mimochodem co "svobodni"? Mam pocit, ze si z mnoha duvodu vykradaji s piraty volice a dusledkem muze byt v pristich volbach existence 2 "podobnych" stran tesne pod 5%.

Re: Pirátka v Německu
(Mikuláš Ferjenčík, 20. 9. 2012 - 17:42:48)
Odpovědět
Není k dispozici na jejím blogu - tam jsou jen úryvky. Kdyby na jejím blogu byla, tak z toho žádnou aféru nedělám.

Re: Pirátka v Německu
(Spirit, 20. 9. 2012 - 20:31:06)
Odpovědět
Pirátům jde o princip a ne jen o kosmetickou úpravu současného stavu. Vydání autorského díla tímto způsobem je jednoznačně kálení do vlastního hnízda...

Honorář
(Robas, 20. 9. 2012 - 15:57:47)
Odpovědět
To je snad úplně jasný, že když jí někdo vydá za peníze knihu, že se bude snažit o to, aby ta kniha nebyla volně šiřitelná zadarmo, no ni? Otázkou zůstává, jestli to celý byla typická česká vyčůranost nebo proste jenom debilita té dané osoby.

Re: Honorář
(Jinan, 20. 9. 2012 - 17:08:38)
Odpovědět
Cory Doctorow třeba svoje knihy normálně nabízí zdarma ke stažení pod cc-by-nc licencí. A to se psaním živí.

Re: Re: Honorář
(lol, 23. 9. 2012 - 05:56:42)
Odpovědět
vyborne, postavte mne do stejne financni, spolecenske a socialni pozice jako je dnes doctorow a podepisi vam vlastni krvi, ze do konce zivota bude vydavat vse pod cc.

Re: Re: Re: Honorář
(Analyst, 24. 9. 2012 - 12:19:52)
Odpovědět
Je jen otázka, jestli to není obráceně: chovejte se jako Doctorow a přitom produkujte něco opravdu nového a pak přijde i to ostatní.

Vím o čem mluvím, dvacet let jsem zdarma šířil jistou novou myšlenku a až poté (dozrála myšlenka samotná, potřeba její realizace, důvěra v myšlenku i povědomí o mně jako jejím autorovi) jsem na ní v poslední době dostal výzkumný grant.


(jzvc, 20. 9. 2012 - 15:44:28)
Odpovědět
Minimalne se IMO mela razantne ohradit prave vuci tomu, ze prava vymahaji jejim jmenem.

Re:
(vlasta klepák, 21. 9. 2012 - 10:05:56)
Odpovědět
Ona k tomu dala souhlas podpisem smlouvy.

Re: Re:
(Analyst, 24. 9. 2012 - 12:20:46)
Odpovědět
A v Německu není neplatná ta část smlouvy, která je v rozporu s dobrými mravy?

Re: Re:
(jzvc, 24. 9. 2012 - 17:16:22)
Odpovědět
Smlouvu sem necet, ale dost pochybuju, ze smlouva dava vydavateli pravo vystupovat necim jmenem. Vydavatel se podpisem smlouvy stava (nejspise vyhradnim) drzitelem prav, a tudiz si tato prava muze a musi vymahat - ovsem svym jmenem. Technicky totiz nebyla v zadnem pripade porusena jeji prava - ona totiz v tuto chvili zadna prava k dilu nema.

trochu účelová poznámka
(Vergilius, 20. 9. 2012 - 15:12:30)
Odpovědět
lze argumentovat i českými příklady, kdy autoři táhnou za jeden provaz s vydavateli ...stejně tak lze nalézt i stejné případy, kdy se autor skutečně distancuje od aktivit vydavatele či se přímo pokouší obejít jej...takže vypíchnout jeden případ jen proto, aby se potvrdilo něco....máte na víc Piráti

Re: trochu účelová poznámka
(lol, 23. 9. 2012 - 05:58:32)
Odpovědět
ne nemaji, mozna jeste tak malovat kosoctverce pred vratnici ceske televize, to je jejich intelektualni maximum.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Zahraničí
články v rubrice

4. 4. 2013 | 517
Femen vyhlásily Topless Jihad Day
26. 1. 2013 | 242
Anonymous se mstí za Aarona Swartze
14. 1. 2013 | 720
Ve věku 26 let spáchal sebevraždu vynálezce formátu RSS Aaron Swartz
4. 1. 2013 | 2081
Japonská policie: Mysleli jsme si, že IP adresa je dostatečný důkaz viny
30. 12. 2012 | 106
Islandští bankéři odsouzeni za operace, které vedly k finanční krizi
25. 12. 2012 | 193
Interní dokumenty FBI: Occupy může být teroristickou hrozbou
28. 11. 2012 | 166
Ruští Piráti vracejí úder!
25. 11. 2012 | 103
Policie udělala zátah na devítiletou holčičku užívající The Pirate Bay, zkonfiskovala laptop Medvídka Pú
22. 11. 2012 | 160
Kontroverzní plakátová kampaň dolnosaských Pirátů
20. 11. 2012 | 1880
Svoboda pod dohledem
20. 9. 2012 | 17252
Ostuda německých Pirátů – pokrytectví Julie Schramm
31. 8. 2012 | 117
Nový japonský kopírovací zákon nedává smysl
21. 7. 2012 | 340
Německá pirátská strana protažena pod kýlem za špatnou módu
30. 6. 2012 | 20170
Rozhovor se Slimem Amamouem, tuniským blogerem a aktivistou
15. 6. 2012 | 32250
Předsedkyně švédských Pirátů: Od nakladatelství k pirátství
29. 5. 2012 | 41665
Nelegální sdílení podkopává severokorejskou propagandu
26. 5. 2012 | 188
Kwaśniewski: Říkám ne nákladným zákonům o drogách
11. 5. 2012 | 423
Tři dny před volbami nejlidnatější německá spolková země cenzuruje web Pirátské strany
6. 5. 2012 | 239
Němečtí Piráti uspěli ve třetích zemských volbách v řadě
30. 3. 2012 | 571
Itálie: Dva případy sebeupálení, kvůli krizi
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 3076
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20269
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3615
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33220
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.