20. 11. 2017, 14:42

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Maska Anonymous mimo zákon?


V roce 2009 poslanci schválili zákon, který na všech shromážděních bez možnosti výjimky zakazuje nosit masky. Kontroverzní úprava je teď aktuální zejména v souvislosti s hnutím Anonymous, které používá masku jako symbol a jehož shromáždění se tím dostávají za hranu zákona.



7. 5. 2012


Datum: 7. 5. 2012, Autor: mrk, foto: Lidovky.cz
Přečteno: 143021x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

.
(Naughty, 23. 7. 2015 - 10:12:40)
Odpovědět
okey ale ak tento návrh schvália tak potom nej ani policajti kukláči nesmu mať masky... oni seba chrániť pred nami môžu... ale my pred nimi nie ?... ryba smrdí od hlavy, všetký problémy pramenie v svetovej vláde reprezentujúcej zájmi bohatých... nebiť toho nebol by dôvod demonštrovať ani si skrývať identitu

Možnost... :-)
(Tomáš Tuček, 8. 6. 2012 - 16:49:42)
Odpovědět
Tak budeme demonstrovat ve Falangách!
Nebo vyrobit takový počet vlajek a trasparentů že přes ně neuvidí žádné kamery.....

Nechceme snad s kapucí na hlavě klopit zraky k zemi !?!

anonymní demonstrace?
(jk, 13. 5. 2012 - 00:10:55)
Odpovědět
Na demonstraci by měl jít projevit svůj občanský postoj a nerozumím tomu jak by ho mohl Občan projevovat anonymně. Připomíná mi to komentáře z dokumentů vzpomínajících na Karla Kryla..... "za komunistů byl hrdinou ten co řekl, poslouchám Karla Kryla". Neodvážil se otevřeně cokoliv kritizovat, k něčemu se postavit čelem, ale pouze se schovávat za velikána československého disentu výrokem, že si vlastně myslí to co on..... Takže to co tady proklamuje pirátská strana mi připadá pouze snaha o zalíbení se takovýmto zbabělcům, kteří se neumí postavit otevřeně za své názory....

ray ban wayfarers
(ray ban wayfarer eyeglasses, 12. 5. 2012 - 09:20:03)
Odpovědět
cheap ray ban sunglasses ray ban wayfarer ray ban wayfarer ray ban wayfarer
http://www.sunglassesluxury.net/

discount ray ban
(ray ban glasses, 12. 5. 2012 - 08:12:00)
Odpovědět
ray ban sunglasses ray ban sunglasses ray ban aviators ray ban wayfarer
http://www.sunglassesluxury.net/

fake ray ban
(ray bans, 11. 5. 2012 - 17:37:59)
Odpovědět
cheap ray ban sunglasses cheap ray ban sunglasses ray ban sunglasses sale ray ban sunglasses sale
http://www.sunglassesluxury.net/

ray ban cheap
(ray ban prescription, 11. 5. 2012 - 17:17:07)
Odpovědět
cheap ray ban sunglasses ray ban sunglasses ray ban aviators ray ban sunglasses sale
http://www.sunglassesluxury.net/

discount ray ban sunglasses
(ray ban glasses frames, 11. 5. 2012 - 06:48:31)
Odpovědět
I like what you guys are up too. Such clever work and reporting! Keep up the superb works guys I have incorporated you guys to my blogroll. I think it will improve the value of my web site :).
ray ban glasses
ray ban

A co zakázat třeba i masku "hodného politika"
(MudrC, 10. 5. 2012 - 15:38:20)
Odpovědět
To by mohli dostávat politici pokuty permanentně.
A kam a na co ty pokuty půjdou? Bude je přerozdělovat Kalousek v masce "hodného politika"? nabo v snad masce "demokrata"? nebo dokonce v masce "ekonoma, který pozvedává ekonomiku republiky"?

Rolex science fiction began to growth in 1926
(replica watches, 10. 5. 2012 - 13:44:01)
Odpovědět
Reproduction Rolex watches is one of Swiss illustrious brands watch. A Swiss Chaperon isn't only a uninvolved piece of effects; it communicates a mountains to its possessor and to people around. Rolex duplication watch is latin and fashionable in design.
swiss replica watches
rolex daytona
http://www.swisswatcheshome.com/

Rolex unwritten law began to develop in 1926
(replica watches, 10. 5. 2012 - 13:27:34)
Odpovědět
Replica Rolex watches is just of Swiss venerable brands watch. A Swiss Sit with isn't basically a straightforward domain a adverse of call; it communicates a batch to its possessor and to people around. Rolex imitation be on the take heed of is sanctioned and sophisticated in design.
replica watches
rolex daytona
http://www.swisswatcheshome.com/

no cooo
(dav, 10. 5. 2012 - 13:13:31)
Odpovědět
Kazdej si muze nosit co chce , a omezovani to je ..Neschopnost policie ze si nedokaze pohlidat vyniky ktery neco rozbiji prece neni problem vetsiny ? proto tu je policie.A stejne si tu masku budu nosit protoze tenhle system je tak zkorumpovanej ze az prijde nejakej policajt ja mu to klidne vysvetlim ..Protoze ani policajti nevi o co jde.A vsichni ty co se nemusi schovavat prece nemusi , ja to beru jako symbol demokracie ..A nikdo do toho kecat nemuze.Akor politici ktery obiraj tenhle stat o miliony .. Kolik idiotu se tu jeste najde ktery se jich zastanou ? :) podplaceni se muze ale nosit masku pro obycejneho cloveka ne? tunelovat se muze bez prohresku ale ta MASKA ne? si delate fakt prdel ..at policajti se zameri na politiky a pak teprve na lid.

Rolex fable began to increase in 1926
(replica watches, 10. 5. 2012 - 10:52:38)
Odpovědět
Copy Rolex watches is anecdote of Swiss renowned brands watch. A Swiss Take note isn't at best a na媣e piece of call; it communicates a amount to its proprietor and to people around. Rolex facsimile be on the take heed of is authoritative and elegant in design.
replica watches
rolex submariner
http://www.swisswatcheshome.com/

12.5. připojte se
(V, 9. 5. 2012 - 18:52:03)
Odpovědět
http://www.youtube.com/watch?v=u01ln91cMVM&feature=related

Už neví co by zakázali
(V, 9. 5. 2012 - 18:29:28)
Odpovědět
Mohli by třeba zakázat festival Divadekní Svět Brno, jehož součástí jsou pochody, průvody a shromažďování lidí i dětí v maskách na veřejných prostranstvích.

Re: Už neví co by zakázali
(ondra.kl, 10. 5. 2012 - 23:25:47)
Odpovědět
což o to zakázat ... někdo by taky mohl pořadatele žalovat za nabádání k trestné činnosti ;)

Tvář jako maska
(Václav Bláha, 9. 5. 2012 - 10:15:14)
Odpovědět
Knír a mušketýrskou "mušku" si odmítám oholit, takže budu stejně vypadat jako Anonymous a to i bez masky... :)

Ztěžuje identifikaci?
(Paja, 9. 5. 2012 - 08:35:34)
Odpovědět
Myslím , že použití masky Anonumous není porušením paragrafu, neboť neztěžuje identifikaci. Jasně deklaruje Anonymous. Identifikace je zjednodušena.

diskuse
(R., 8. 5. 2012 - 21:48:34)
Odpovědět
Pročetl jsem si diskusi a tlučou se tu dvě skupiny: ti, kdo masku obhajují, ti, kteří ji považují za zbabělost. Jenže nejde jen o masku samotnou jako symbol, nejde ani o to, že by se člověk nepostavil za svůj názor, jde také o snahu vyhnout se následné šikaně ze strany státních a městských úřadů.
Už jsem se setkal s opakovanými kontrolami policie i MP přes den i večer či brzy ráno, stačilo mít přes hlavu kapucu. Jednou mi při takové kontrole dokonce MPík přímo řekl, že mě kontrolují kvůli záběrům kamery. Zkuste někdy zvednout oči na úroveň okapů a střech. Uvidíte zvlášť ve větších městech nejen klasické podlouhlé kamery, ale také takové nenápadné "bambule" - skleněné polokoule pod plochou kulatou stříškou, často jsou vidět tam, kde jinak nenápadně dělají křoví různé antény, satelity... a třeba lampy. I v těchto polokoulích bývají kamery. Občas při úspěšném policejním zátahu proti kriminálníkům se i policie v TV chlubí, jak má různé oblasti pokryty kamerovým systémem...
Proč to celé píšu: když si mě už jednou policie spojila kontrolou dokladů s obličejem v kameře, a já se ukážu někde na demonstraci, není problém (ať už ze zvůle poldy, co nemá zrovna nic na práci a chce získat zápis o kontrole, aby vykázal činnost, nebo protože to dostal nařízeno) mě opakovaně, třeba i několikrát týdně "jako by nic" opruzovat kontrolou. Takhle se opakovanými opruz-kontrolami postupuje např. proti dealerům drog, aby je to přestalo bavit a vyklidili např. nějaké náměstí. Když se vám to bude pořád dokola stávat, jen protože si systém "zapamatoval" váš ksicht, dostáváte se pod tlak. Někdo namítne, že kontrola mi nic nedělá... ne, jen to, že znepříjemňuje život. Chvátáš na autobus? Máš smůlu, kontrola. Čekáš na přítelkyni? Máš smůlu, kontrola. Vadí ti, že tě při legitimaci policisty vidí lidé, se kterými pracuješ, nebo např. tví klienti, děti, které učíš, pacienti... ("kdoví, co si pomyslí").. Máš smůlu, kontrola. A to nemluvím o tom, že lze jen tak pro "oslazení" následně kontrolovat (třeba i jen 1x pro lehké opruzení) i lidi, se kterými jsem se někde pod dohledem kamery setkal. Rodinné příslušníky, známé, kohokoliv. Jak dlouho potrvá, než vám to díky nim začne vadit??
____________
Až bude policie dělat skutečně JEN to, co má, a ne chránit zájmy zkorumpovaných politiků, pak se přestanu obávat šikany. Dokud na mě civí jen po cestě do práce X kamer, nevidím důvod, proč tomuhle prohnilému systému dávat šanci k dalším podpásovkám.

Re: diskuse
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 22:17:40)
Odpovědět
Bohužel se netlučeme. Pouze si vyměňujeme názory.

Re: Re: diskuse
(R., 8. 5. 2012 - 23:28:06)
Odpovědět
Rozumím, myslel jsem to tak, že se tu tyhle dva názory přetlačují... je jedno, jak to nazveme ;)


(, 8. 5. 2012 - 17:00:44)
Odpovědět
kazdy si da rifle ciernu mikinu/bundu naruby, slnecne okuliare (najlepsie keby si kazdy kupil nieco najlacnejsie aby mal kazdy to iste), rovnako aj "blsakovu" siltovku a policajti sa mozu aj "poskladat do kockatej gulicky" a aj tak nezistia kto je kto :D:D:D
btw ten napad s plynovou maskou ako preventivnou ochranou je fakt super ;)

a čo policakti?! tý môžu byť anonymný?
(Anon XZY, 8. 5. 2012 - 13:49:16)
Odpovědět
A policajti môžu mať helmu a kuklu?! Ak nemôžu anonymne vystupovať občania na slobodnej demonštrácii, potom by ani policajti nemali nosiť kukly a helmy. Ak bude niekto namietať, tak si kúpim helmu s čiernym priezorom a poviem im nech vlezu tam dole, pretože to mám ako ochranu pred anonymne útočiacimi policajtmi(viď zákroky na jednom nemenovanom pokojnom pochode Bratislavou). A čo teraz vy vtáci? aj helmy nám zakážete? Kto potom povie, že vládna trojka v štáte nie je plná goblinov je chuj. Už vidím ako občan bude vyzívať policajta, ktorý niekoho mláti obuškom aby sa identifikoval. FAIL

Re: a čo policakti?! tý môžu byť anonymný?
(lol, 9. 5. 2012 - 07:20:42)
Odpovědět
fail jses ty. kazdej policajt ma jasne viditelny identifikacni cislo. takze klidne si vezmi masku zabal se do mikiny, ale pekne na ni napis svoje rodny cislo.
chces delat bordel nebo vrvavat stupidity po ulici? tak se neschovavej za maskou a pekne ukaz jak si stojis za svym se svym vlastnim ksichtem.

Re: Re: a čo policakti?! tý môžu byť anonymný?
(ooo, 9. 5. 2012 - 11:22:07)
Odpovědět
A ze napriklad na czechteku byla policie sdilna a podle cisla ihned vsechny policisty odanonymnila.. Aha ... Dobre rano ...

Re: Re: Re: a čo policakti?! tý môžu byť anonymný?
(Tomáš Tuček, 8. 6. 2012 - 17:05:26)
Odpovědět
Btw hafo jich bylo bez čísel... a to nemluvě o těch v civilu co to tam před násilným rozehnáním checkovali.... (nadruhou stranu se našli i ti jež varovali normálně vypadající nezmaštěné lidi, ať si to sbalí a v klidu odjedou dokud to jde)

Maska
(Jana, 8. 5. 2012 - 12:51:12)
Odpovědět
V případě Pirátů nejde o masku ale o symbol. Nezdá se mi, že by Piráti dělali něco nezákonného. A být trestaný za nošení masky je fakt nehoráznost, omezování svobody. Takže konec karnevalům a jiným legráckám. Nakonec bude zakázáno i nošení slunečních brýlí a paruk, líčení se apod.

Re: Maska
(e, 8. 5. 2012 - 12:59:35)
Odpovědět
:) to s tema slunecnima brylema :) sice je to off topic ale taky takova dalsi zhovadilost v zakone. Nedavno se buzerovali lidi s tim, ze jezdit v aute s tonovanymi skly je mafianske a kdesicosi. Pry do auta prostoupi mene svetla, ridic neni viden, nevidi se kam se ridic diva, ridic nevidi atd. Nicmene slunecni bryle patrne nikomu nevadi :) Do oci prostoupi stejne tak mene svetla, taky nikdo nevidi kam se ridic diva, pravda ridic je viden lepe. No tady je taky totalne videt ta tupost tech dutohlavu, kteri si rikaji zakonodarci. :)

Re: Re: Maska
(Kuky, 8. 5. 2012 - 13:31:23)
Odpovědět
Brýle si můžeš v případě nedostatku světla jednoduše sundat, přední sklo ne. Příště, než něco plácneš, zkus použít ten prostor mezi ušima.

Re: Re: Re: Maska
(e, 8. 5. 2012 - 18:40:48)
Odpovědět
Magor. Tonovane skla jsou reseny tak aby zevnitr ven bylo videt. Ne aby bylo videt dovnitr. Redakce PN, neslo by prosim zavest funkci blokovani dementu typu Kuky? Proste nezobrazovat jejich komenty? To by byla fakt mega funkce. Hned bych si ji zapnul.

Re: Re: Re: Re: Maska
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 22:11:37)
Odpovědět
Tak ho nečti, když tě uráží jeho inteligenční úroveň.

Re: Re: Re: Re: Maska
(Kuky, 9. 5. 2012 - 08:10:54)
Odpovědět
Těší mě, já jsem Kuky. Až budou existovat minimálně 95% řešení, budete mít pravdu.

Re: Re: Re: Re: Re: Maska
(člověk, 9. 5. 2012 - 11:33:57)
Odpovědět
Člověče vy jednou zapomenete na roušku anonymity, suverenity a nedotknutelnosti, kterou cítíte při přístupu na net za vašim počítačem a budete stejně suverénní a arogantní i v reálném životě mezi lidmi a on vám ji s takovou brzo někdo natáhne. Tím bych si byl jist. Už chvíli vás tu sleduju, ale to co si dovolíte k ostatním tady by jste si asi osobně nedovolil. Přinejmenším ne na moc dlouho :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Maska
(Kuky, 11. 5. 2012 - 12:21:42)
Odpovědět
Právě teď jste si dovolil docela dost. Styďte se.

Tak ve Velké Británii
(Kuky, 11. 5. 2012 - 12:23:09)
Odpovědět
budou blokovat porno. Takže 90% internetu. Kdypak to potká nás, zatímco diskutujeme o maskách?

Re: Re: Re: Maska
(Tomáš Tuček, 8. 6. 2012 - 17:25:54)
Odpovědět
A ty si taky ověř info než něco plácneš...
čelní slko je lehce tónováno již z výroby (respektive ten laminá uvnitř), což regulují celosvětové výrobní normy. Navíc při instalaci folií se musí tvarovat horkovzduškou při cca 230 st. C a při takovémto lokálním zahřátí (skoro) každé sklo praskne díky pnutí neboť je laminované a ne kalené, jako ostatní skla v autě. A to z důvodu bezpečného tříštění při nehodách - dle NCAP.
Naproti tomu se zas vyrábí tzy. reflexní čelní skla(Sungate a spoustu jiných názvů dle výrobců) jež z urč. úhlů hází odlesk falové či sytě zelené (především na slunci). Nejčastěji asi u frac.aut a dnes už u všech vyšší třídy-vyšší ceny....

Re: Maska
(t, 8. 5. 2012 - 13:20:10)
Odpovědět
Plynova maska => preventivni ochrana zdravi obcanu pred pripadnym pouzitim slzneho plynu organy statni moci proti pokojnym demonstracim, ktere nekoresponduji se soucasnou vladni ideologii a proti nenasilnym akcim - priklad posledniho zneuziti statni moci a pachani nasili statnimi organy na obcanech - viz czechtek.

Maska anonymouse => a) symbolicke a nenasilne vyjadreni nesouhlasu, b) preventivni ochrana pred identifikaci v nedemokratickem state, kde je mozno cloveka stihat a uveznit uz i za nazor ci umelecky projev (Roman Smetana / Roman Tyc), ci nesouhlas s nedemokraticky vladnouci "demokratickou vladou" (pred rokem 89, tam se identifikovalo za ideove zavadny nazor snad na kazdem kroku, dnes to funguje uplne stejne)

Re: Re: Maska
(lol, 9. 5. 2012 - 07:25:11)
Odpovědět
umelecky nazor? myslite poskozovani cizi veci a verejne ohrozeni bezpecnosti? panecku, jakbyste se dival na to kdybych z mostu vylival barvu na predni skla projizdejicich aut. je to umelecky performance a vyjadreni meho artoveho smysleni. prece by me za to nikdo nemel popotahovat kdyz sem ten desnej umelec co?

Re: Re: Re: Maska
(z, 9. 5. 2012 - 12:14:03)
Odpovědět
jabka a hrusky .. Vylivani barvy z mostu na auta a zmena semaforu, ktera nijak nemeni jeho funkci ani barevne podani, ani poradi symbolu. To je ale diskuze nekdy na dlouho az rekl bych do nekonecna. Ne kazdy ma stejne vnimami. Existuji lide, kteri by vas zavreli, ba dokonce namiste zastrelili uz i za to ze je nepozdravite a existuji take lide, kterym to co se stalo se semafory vubec nevadi a chapou to jako nulovou skodu pro verejnost. Vy jste bohuzel ten, ktery ma tu hranici posunutou jinam. Ja nekdy rikam ze nekteri lide vedle sebe vubec zit nemohou. Neporozumi si nikdy. Mozna lepsi kdyz budou zit oddelene od sebe a ne jako jedna velka spolecnost, jinak se nikdy nepochopi a nedomluvi ani zaboha. Kazdy ma jine hodnoty a jsou nastesti i lide, kteri ty hodnoty maji trochu vice spolecne a vnimaji je podobne. Dik za ne :)

Re: Re: Re: Maska
(vlasta klepák, 9. 5. 2012 - 12:18:11)
Odpovědět
Jakým způsobem zajímavě ztvárněné figurky na semaforech pro chodce (barva zachována, cvakání taky, pozice světel taky) ohrožují bezpečnost?

Poškozování cizí věci je pak úsměvné, narážíme-li na Smetanu. Plakáty byly dočasné, škodu Smetana nahradil (neplést s pokutou). Jo, kdyby se realizoval na něčem trvalejším, třeba na autobuse nebo domě...

Vylívání barvy z mostu... no, Vaše nápady bych nechtěl mít.

Re: Re: Maska
(Miloš H., 11. 5. 2012 - 09:16:46)
Odpovědět
Plynová maska je koneckonců i ochranou (nevím, nakolik účinnou) proti smogu, ne? zařiďte, aby byl ve velkoměstech (zejména pak v Ostravě) čistý vzduch, a pak se občané, občanky a občaňata odmaskují.

Maska
(Jana, 8. 5. 2012 - 12:46:46)
Odpovědět
Takový zákon je nesmysl. Přece nezáleží jak vypadáme ale kdo ve skutečnosti jsme a co děláme. Nemůže někdo být trestaný za to že ho někde někdo viděl ale jedině za to jestli páchal trestný čin. To budou mít i loupežníci zakázané masky ? :-))

Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 8. 5. 2012 - 11:08:55)
Odpovědět
Kdo chceš zůstat v anonymitě, ať je doma. Na to nepotřebuje masku. Ono stačí, že v dav je anonymní. A manifestace či demonstrace je dav.
Proč by se měl někdo chtít schovávat za masku? Stydí se za své názory? Má nějaké špatné úmysly? Koná něco nekalého? O jakých vinících se zde píše?
Piráti jsou jedna věc, viníci jsou ti, kteří páchají něco špatného. Jsou snad příznivci Pirátů výtržníci nebo útočníci?
Zdejší výkřiky o popáleninách nebo motorkářích jsou zcela mimo a odrážejí nepochopení problematiky v její samé podstatě.

Re: Potřebuje počestný občan masku?
(Brooch, 8. 5. 2012 - 11:12:56)
Odpovědět
Kdo se skrývá, zůstává doma a bez masky. Maska Anonymous je štít.

Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 8. 5. 2012 - 17:24:39)
Odpovědět
Štít? Proti čemu? Nebo to je štít hrdinství?

Re: Potřebuje počestný občan masku?
(martin, 8. 5. 2012 - 11:23:36)
Odpovědět
Tak to jsme si nerozuměli! Právě proto, že jsi účastník nějaké akce, průvodu, který tím nikoho neuráží ani se pod maskou neukrývá z důvodu nelegální činnosti, tak není jediný důvod, proč by si lidé nemohli brát na obličej masky! Nemám problém vyjít do průvodu bez ní, jde mi o princip!

Re: Potřebuje počestný občan masku?
(Neas, 8. 5. 2012 - 11:40:00)
Odpovědět
Maska není jen něco, za co schováš svůj obličej, může to být i něco, čím vyjádříž svůj názor, např. obrázek v článku ze sarkastické demonstrace za svatořečení Václava Klause. Koneckonců, nošení masky Anonymous je dnes již také projevem nespokojenosti se systémem, nikoli prostředek k zakrytí obličeje pro páchání trestné činnosti. A z trochu jiného soudku: karneval, na kterém je zákaz nošení masek? ...

Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 8. 5. 2012 - 17:23:26)
Odpovědět
Ok. Tak proč se jako forma protestu nenalepuje umělá bradavice (takové barokní štěstíčko) s umělým knírem? Proč se třeba neprotestuje nošením kapesníků se čtyřmi uzly místo čepice nebo rádiovkou s tykadly? Všem bude vidět do obličeje a přitom všem bude jasné, že jde o recesi nebo protest. Masku stejně vytvořil film. Před ním by ji nikdo s protestem nespojoval. (protestujte v oblečení Spidermana a budete ze blázna.)

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(Kuky, 9. 5. 2012 - 08:13:09)
Odpovědět
Protože si Anonymous vzali za svůj symbol masku Guy Fawkese z filmu V jako vendetta.

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(Kuky, 9. 5. 2012 - 08:15:59)
Odpovědět
Co takhle uspořádat demonstraci, všichni v maskách s ksichtem Václava Havla? Aby stát přčedvedl, jak moc vážně myslel svatořečení VH po jeho smrti? :-)

Re: Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(vlasta klepák, 9. 5. 2012 - 13:41:26)
Odpovědět
Hmm, slabší žaludky nechť se radějí neúčastní.

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(Neas, 11. 5. 2012 - 22:26:41)
Odpovědět
Maska není z filmu, ale z komixu, který poukazoval na ponurou budoucnost, jak si ji autor představoval, jestli že se nic nezmění. Symbolem protestu a hnutí Anonymous se stala právě proto, že se nic nezměnilo.

Re: Potřebuje počestný občan masku?
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 11:59:11)
Odpovědět
Odpovím na otázku v nadpise. Ano, počestný občan v nečestném státě masku potřebuje.

Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 8. 5. 2012 - 17:08:35)
Odpovědět
A čím se počestný občan aktivně přičinil, aby stát nebyl nečestný. Účastí na manifestacích skrývaje si tvář pod maskou Anonyma?

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 22:08:37)
Odpovědět
Takhle to nesouvisí. Snaha přičinit se o změnu systému nemůže být podmíněna předchozí snahou; to by zde museli žít věční lidé, kteří se odjakživa přičiňují... ne, někde je startovní bod, možná tady a teď. Občané se možná předtím nepřičinili o to, aby systém nebyl nečestný, ale důležité je tady a teď. Minulost je pouze návod, nikoliv výmluva.

Re: Potřebuje počestný občan masku?
(j, 8. 5. 2012 - 12:02:30)
Odpovědět
Podle takové logiky je pak v pořádku, aby nás na každém kroku šmírovaly kamery, aby se šmírovalo připojení k netu, aby se používaly skenery na letištích a podobně - kdo nedělá nic špatného, tak přece nemá co skrývat, ne? Jestli ti tohle přijde v pořádku, tak fakt nechápu. Tím spíš, když tady ten zákon umožňoval policajtům v případě potřeby někoho odmaskovat (což beru - pokud to je odůvodněné), ale když nikdo nepáchá žádnou trestnou činnost, tak proč by tu masku nemohl mít?!

Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 8. 5. 2012 - 17:16:41)
Odpovědět
Souhlasím. Jenže tahle svoboda, o které píše "j", byla zneužita magory a výtržníky a to velmi dramaticky - únosy letadel a lodí, braní rukojmích, narážení letadel do domů, bitky na stadionech atd atd. Problém nejsou masky, ale jejich zneužití. Všichni od Pirátů si vezmou na demonstraci masku, jeden trotl rozmlátí výlohu. A je to proto, že není vidět, kdo ten kámen hodil. Ale vezou se všichni od Pirátů (nebo jiné skupiny). Bude to na všechny omaskované. A ostatní lidi se nebudou cítit bezpečně, protože nedokážou poznat, kdo má masku jako způsob protestu a kdo jako maskování pro špatnosti. Snadné, ne? Proč se začaly nosit masky na stadiony? Protože kamery dokázaly odhalit prvního agresora. Takže pravidla vstupu na stadiony se zpřísnila a "normální" lidi tam nebaví chodit.

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(lojza, 8. 5. 2012 - 17:35:28)
Odpovědět
Kdo bude chtít zneužívat svobodu, ten to udělá. Masku/kapuci si vezme a tu výlohu rozbije.

Na druhou stranu je zde stát, který není zdaleka ideální a dnešní doba přinesla kamery a jiná záznamová zařízení, která ve spojení se softwarem na rozpoznávání obličejů staví celou záležitost do jiného levelu. To už není o tom, že v davu je pár "tajnejch" co si dělají poznámky do notýsku.

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(j, 8. 5. 2012 - 20:40:27)
Odpovědět
Hmmm, únosy letadel a lodí... žádný z argumentů typu "je třeba bojovat proti terorismu" neberu, protože to je totální blbost a jenom záminka, proč ořezat práva lidí. Prostě kdo chce dělat bordel, tak ho bude dělat, ať už s maskou nebo bez.

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 22:10:38)
Odpovědět
Au contraire, zneužít se dá nejen svoboda, ale i totalita. Jaké kontrolní mechanismy v této oblasti navrhuješ ty?

Re: Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 8. 5. 2012 - 23:55:53)
Odpovědět
Nenavrhuju kontrolní mechanismy. Ve filmu to bylo ideální - špatný establishment, cti dbalý bojovník proti "totalitě" s maskou a poctiví mlčící občané. Jenže v reálu to je jinak. Na masku se přilepí špína, která devalvuje snahu cti dbalých bojovníků. takže v první řadě má být slušnost, zodpovědnost, umírněnost, resp. mravnost (aby se nemusely nosit masky) a urputnost a důslednost (aby se změny dosáhlo). Jsme utopista, ale jinak než morální obrodou se nezmění ani systém a ani my. Masky jsou na prd, když uvnitř to zůstane stejný. Jen to znejistí mlčící občany a dá do ruky argumenty protistrany.

Re: Re: Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(vlasta klepák, 9. 5. 2012 - 13:54:21)
Odpovědět
Co vlastně chceš?

- Bojovat proti nečestnému systému? Pochybuji. Jednak podle tebe nelze se činit v odstranění nečestnosti systému, neb nebylo činěno (doteď nad tou logikou žasnu a asi nejsem jediný); druhak chceš systému usnadnit páchání nečestností tím, že mu usnadníš identifikaci osob.

- Omezit svobodu? Těžko říct. Úplná svoboda (samozřejmě ne bez zodpovědnosti) ti je proti srsti, schvaluješ "kontrolní mechanismus" v podobě zákazu masek, aby svoboda nebyla zneužitelná (stejně je; nikdo ani přes zákaz nikomu nebrání jít v masce Guye Fawkese rozbít výlohu). Jenže když je zneužitelná svoboda, je stejným způsobem zneužitelná i státní moc, která tu svobodu nějakým způsobem omezuje. Jaký bys tedy navrhl kontrolní mechanismus proti zneužití státní moci v podobě identifikace a následné šikany jedince v demonstrujícím davu?

- Zdůraznit odvahu, že pravý bojovník se nebojí (proč se mu tedy říká bojovník a ne nebojovník?) postihů, které hrozí... no, v současné době hrozí postihy za to maskování, takže...? Ne, nebojíme se. I když ty máš asi na mysli odvahu stát si za svým názorem. To je sice hezký, ale mně třeba nezajímá, kdo byl na "odborářské" demonstraci, prostě souhlasím s myšlenkami, které tam zazněly, a obdivuju početnou účast lidí, ale jestli tam byl Pepa Omáčka... demonstrace je záležitost davu jako celku, ne toho, kdo konkrétně v ní je. Možná právě naopak by masky měly být žádoucí (nechci říct povinné, to by bylo omezení svobody), na demonstracích zní hlas lidu, ne konkrétních osob. (I když obvykle zazní i hlasy konkrétních osob, které pak dav podpoří. Tyto osoby by masku mít neměly, prezentují SVŮJ názor. Ale zase bych ani z toho nedělal pravidlo.)

Tím se vracím k původní otázce. Co vlastně chceš?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(fking, 9. 5. 2012 - 22:57:32)
Odpovědět
To jsou naprosté bláboly. Těžko říci, jak na ty nesmysly vůbec reagovat.
Já nehoruji za demonstrace nebo za nošení masek. Jestli ale chcete měnit prohnilý systém, pak je otázka, za tímto způsobem, tedy maskami a srocováním, se dosáhne kýženeého cíle. Řekl bych, že se tak maximálně naserou jak obyčejný lidi, kterým jsou vaše názory u řiti a stejně tak se naserou ti prohnilí politici. Takže já doporučuju měnit systém způsobem jak navrhuje Hašek - stranou mírného pokroku v mezích zákona.

Re: Re: Re: Potřebuje počestný občan masku?
(jzvc, 10. 5. 2012 - 18:58:31)
Odpovědět
Ukolem police je te prave pri takovem konani zadrzet a pak te samozrejme muze demaskovat a identifikovat.

Pokud budu chtit pachat trestnou cinnost, tak je mi nejaky zakaz masek naprosto uprdele, vime?

Je to stejny jako se vsemi ostatnimi zakazy - jsou tu jen od toho, aby se dav ovci dal snaze ovladat. Presne dle one vety, ze demokracie je jen ve state, kde ma kazdej ve stodole flintu. Pokud totiz budu chtit nekoho zastrelit, tak si ji obstaram a je mi uprdele jestli je to zakazany. Ale az na to prijde, a nekdo bude ohrozovat me, tak se nemam kvuli podobnym zakazum (a naprosto neschopny a nepouzitelny policii) jak branit.


Ostatne, zidi prece taky nedelali nic spatnyho, jen uvedli, ze jsou zidi. Proc by jim to melo vadit? Takze az te nekdo posle do plynu proto, zes byl na demonstraci proti ACTA (napr) tak ja budu rikat - dobre ti tak, prece si nic spatnyho nedelal.

Re: Potřebuje počestný občan masku?
(ZAJDAN, 9. 5. 2012 - 16:29:04)
Odpovědět
dívaš se na to špatně...nelze lidi takto omezovat ...někdo to prostě nosit chce a důvody jsou různé. Je potřeba aby policie kriminalizovala totho kdo skutečně něco spáchá a když tedy něco spáchá tak by měla být natolik dobrá ho dopadnout. Ona to je taky lenost a neschopnost viníky dopadnout. já bych Vám pane mohl vykládat

Zákaz soukromí ? Kdy přijdou kamery a tajná policie ?
(Rhad3, 8. 5. 2012 - 10:41:12)
Odpovědět
Toto je demokracie ? Smrdí to tu diktaturou. Politici se spíše smějí názoru lidem. Utahování opasků všude krom svého ..

Re: Zákaz soukromí ? Kdy přijdou kamery a tajná policie ?
(lol, 9. 5. 2012 - 07:27:27)
Odpovědět
ja si opasek neutahuji a zatim zadny politik se mi neprijel vysmat, vam se toto deje?

Re: Re: Zákaz soukromí ? Kdy přijdou kamery a tajná policie ?
(vlasta klepák, 9. 5. 2012 - 14:02:07)
Odpovědět
Některým se toto děje, třeba mně. Například když se hlasovalo o důvěře vládě. Vláda postavená na přeběhlících, vládá neplnící volební programy vládních stran (chápu, že něco vypadne při hledání průsečíku, ale vláda prosazovala i věci, které odporavly všem 3 programům), tato vláda měla odstoupit. Místo toho ignorovala názor 79 % lidí... jestli todle nepovažuješ za výsměch, tak nevím.

Utahování opasků. Říká ti něco zvyšování DPH a administrativních poplatků? Ty sis toho vážně nevšimnul? Gratuluji, jsi odhadem tak 5 procent populace. A to nemluvím o byrokratických hovadinách typu hlášení se na poště či povinné práce při nezaměstnání (takže místo aby člověk hledal práci, tak se musí společensky snižovat děláním podřadných věcí... což, pokud hledá lepší práci...).

Re: Re: Re: Zákaz soukromí ? Kdy přijdou kamery a tajná policie ?
(lol, 11. 5. 2012 - 07:13:01)
Odpovědět
ne nevsimnul jsem si. zastavam totiz postoj, ze kdyz mi nekdo zdrazi najem o 100kc tak neresim kde je usetrim, ale kde vydelam 200kc navic. ve finale se po zdrazeni mam lepe nez predtim. ale jednodussi je remcat a nadavat, nic jinyho cesi neumi jen brblat a ne se snazit mit se lip.

Re: Re: Re: Re: Zákaz soukromí ? Kdy přijdou kamery a tajná policie ?
(ZAJDAN, 11. 5. 2012 - 09:05:15)
Odpovědět
dobrej otrok....a tak budes makat a makat a makat a ani nepostrehneš jak Ti rostou děti...s rodinou budeš jen občas, ale hlavně že sedřenej budeš mít peníze :_)))))

Re: Re: Re: Re: Re: Zákaz soukromí ? Kdy přijdou kamery a tajná policie ?
(lol, 14. 5. 2012 - 12:07:29)
Odpovědět
bez obav kolego, s rodinou jsem myslim dost. nemusim totiz ono zdrazovani resit jelikoz mame dostatecny financni polstar takze ani 5 vlad jako je dnesni nas nijak neohrozi.

a pro vasi informaci, sedrit se kvuli penezum muze jen vul, navic ja fyzicky nepracuji takze to ani nehrozi :)))

zahalení!?
(martin, 8. 5. 2012 - 10:12:41)
Odpovědět
V případě, že by člověk měl popáleniny, či případné problémy, díky kterým by musel mít obličej ovázaný obvazem, tak už by teoreticky porušoval zákon. Teď je otázka, zda by tento člověk s obvazem na obličeji, který už nelze identifikovat mohl mít masku, jelikož ta kryje pouze obvaz a tudíž nemá vliv na identifikaci "kriminálníka" ?! To by se pak mohl konat průvod "můmií" :-)

Re: zahalení!?
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 10:19:30)
Odpovědět
Vnukl jsi mi zajímavý nápad - co takhle maska, která vypadá jako znetvořený obtížně identifikovatelný obličej jejího nositele?

Re: Re: zahalení!?
(martin, 8. 5. 2012 - 10:26:23)
Odpovědět
Je to pořád maska a tuším, že pro širší použití asi i nepraktikovatelné. Pokud by jsi to chtěl provést hodně precizně, tak tě to bude stát asi hodně velké úsilí, což jen tak někdo nepodstoupí ;-)

Re: zahalení!?
(igy, 8. 5. 2012 - 10:50:51)
Odpovědět
Zombie walk?


(yasam, 8. 5. 2012 - 10:08:25)
Odpovědět
Hold se budou muset shromazdovat motorkari. Zakon c.361/2000 Sb. narizuje mit na hlave helmu, no a po ni kuklu a tak...

Re:
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 10:14:27)
Odpovědět
Z toho by mohl být zajímavý spor. Ale obávám se, že v tomto případě by měl zákon regulující shromažďování přednost. Helma by byla nutná pouze v případě jízdy na motorce.

Re: Re:
(Brooch, 8. 5. 2012 - 10:19:16)
Odpovědět
V tom připadě nám zbývá ještě shromáždění na sjezdovce a pak s flaškama a maskou pod vodou. Tam se bez ní nedá ani přežít. :-) Poslední odpor a protesty se budou odehrávat v bazénech po celé republice, na Mácháči a podobně.

Re: Re: Re:
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 10:20:23)
Odpovědět
+9000 svobodných internetů!

Re: Re:
(j, 8. 5. 2012 - 12:00:19)
Odpovědět
Tak holt na tom protestu budou třeba jezdit po náměstí dokola :-), ale s helmou.

Konečné řešení shromažďovací otázky
(vlasta klepák, 8. 5. 2012 - 09:57:45)
Odpovědět
zůstalo na půli cesty. Scházet se ano (pokud to někdo nezakáže), nosit masky ne. Kdy se tahle vláda ignorující názor lidu rozhoupe k odvážnému zrušení evidentně nepotřebného shromažďovacího práva jako "demokratického" přežitku?

Doufám, že nikdy. Jestli se ovšem lid rozhoupe ke zrušení špatné vlády...

břídilové
(ZAJDAN, 8. 5. 2012 - 08:57:27)
Odpovědět
opět důkaz jak jsou policejní složky neschopné a nevycvičené a aby dopadli viníka musejí svlíknout celej národ. Česká policie je opravdu banda trempů. S čím příjdou příště?...v zimním období při shromáždění sundat beranice :_)))...prostě si dám šátek a šálu a žádnej policaj mi nebude schvalovat zda mě bolí uši a nebo se nechráním před špatným ovzduším.

Re: břídilové
(lol, 9. 5. 2012 - 07:29:56)
Odpovědět
panecku ty jses tak desne odvaznej, skoro bych rekl az rebel. skoda ze te mamka na zadnou demosku nepusti co?

Re: Re: břídilové
(ZAJDAN, 9. 5. 2012 - 15:20:09)
Odpovědět
ale ale ale...jemináčku ty jsi ale zase připosránek. S takovejma jako ty bych válčit nechtěl ....šupák co ze strachu nechá postřílet svou jenotku....pfuj

Re: Re: Re: břídilové
(lol, 11. 5. 2012 - 07:16:18)
Odpovědět
precetl sis na co reagujes chytraku?
radsi si nasad masku anonu, napis nejakej ostrej koment do diskuse, stahni novou gamesku a pak sup sup udelat domaci ukoly.

Re: Re: Re: Re: břídilové
(ZAJDAN, 11. 5. 2012 - 09:00:09)
Odpovědět
udivuje me, s jakou suverenosti me kategorizujes. Super ale je, že jsi se vůbec netrefil :_))) a to ani v jednom :_))) musíc říct jak tady sleduji tvé reakce, ty jsi člověk co si vůbec neváží svobody a okamžitě dokáže kategorizovat. Ty nechápeš, že lidi jako já jsme ochotni mít tvrdou disciplínu a držet řád, ale něco za něco!

Re: Re: Re: Re: Re: břídilové
(lol, 14. 5. 2012 - 12:22:37)
Odpovědět
hehehehe, tve komentare me utvrzuji v tom, ze jsi pubertak s naivni predstavou o realite. to dokazuje hlavne ten blud o tom jak si nevazim svobody. ty totiz vubec netusis co to je, to neni o masce ty chytraku, byt totiz nezavisly na statu ti dava skutecnou svobodu, zit mimo vazalsky zpusob zivota pesantu tzv. obycejnych lidi na ktere dopadne kazde rozhodnuti mocipanu.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Piráti
články v rubrice

12. 10. 2014 | 20348
Zvolbovaní Piráti
30. 4. 2014 | 33235
Facebook je konec. Konec japonec.
2. 4. 2014 | 8052
Evropa je naše moře
1. 4. 2014 | 2179
Pirátské noviny mají nové sponzory
16. 3. 2014 | 20109
Zrození České pirátské strany
28. 4. 2013 | 63502
Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
1. 4. 2013 | 259
Je konec
16. 3. 2013 | 377
Piráti zvou příznivce k otevřenému překladu knihy CryptoParty Handbook
8. 3. 2013 | 922
Evropský parlament bude příští úterý hlasovat o zákazu veškerého porna v "médiích". Ano opravdu. Podnikněme okamžitou akci!
3. 3. 2013 | 5812
Guerilla Open Acces Manifesto: Otevřme přístup sami
14. 2. 2013 | 193
Jsou nároky isify a LogiCallu z vymáhání práv k fotografiím oprávněné?
14. 2. 2013 | 118
Nové Pirátské dvanáctero aneb jak se z toho nezbláznit
10. 2. 2013 | 421
Soud pro lidská práva: Tresty za sdílení souborů jsou porušením lidských práv
20. 1. 2013 | 40285
Sledujuseriály.cz opět v provozu
7. 1. 2013 | 10154
Kampaň za referendum na Praze 7
1. 1. 2013 | 48834
Novoroční řeč pirátského kapitána Ivana Bartoše
19. 12. 2012 | 5078
Kulatý stůl iniciativ 17.12.2012
16. 12. 2012 | 462
Britská bitva o Pirátskou zátoku
6. 12. 2012 | 159
Piráti nabízejí místa ve volebních komisích pro volbu prezidenta
30. 11. 2012 | 224854
Lidé si přejí zrušit OSA
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 25370
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20348
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3664
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33235
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.