23. 6. 2017, 22:36

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Anonymous získali data ODS


Server Parlamentní listy (PL) zveřejnil v nedělní večer zprávu, podle které se Anonymous podařilo získat kompletní databázi členů ODS, s maily, jejich funkcemi i adresami trvalého bydliště. Redaktoři prověřili náhodných deset kontaktů a všechny byly pravé, PL považují seznam za autentický.



6. 2. 2012


Datum: 6. 2. 2012, Autor: haw
Přečteno: 50111x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

Mr.Edward Hyde a Anoimus ochránci lidí před,POKRYTCI,NAFOUKANI a ŠMEJDY
(Isida, 26. 7. 2013 - 17:01:03)
Odpovědět
SLÁVA ANONIMUS,ODS UŽ POD KYTIČKAMA.RESPEKT


(markdavsonloanf, 14. 11. 2012 - 16:42:10)
Odpovědět
Získání úvěru pro Váš projekt nebo partnerství investice. Pozdrav z úvěru podpisu Mark Davson., V současné době nabízíme plovoucí půjčky plán na úrokovou sazbou ve výši 2% s platným $ řádné identifikaci.
Můžete odeslat žádost o jakoukoli částku úvěru, který může být hledáte. Nabízíme půjčky v rozmezí od $ 1,000.00 USD min. EUR 10.000.000,00 Max. s úroky ve výši 2% ročně. Máme dlouhodobý úvěr pro pět-padesátroků maximální. E-mail: markdavsonloanfirm@yahoo.com

jen k této diskuzi
(Falco001, 2. 4. 2012 - 10:59:32)
Odpovědět
Jen skutečně nevím ,jak příliš sofistikovaný byl útok na server ODS. Ovšem, obávám se, že právě útok na data členů ODS jsou pro mladé lidi volající pro svobodu na netu, ne nikoliv kontraproduktivní, ale dokonce pro jejich snahu škodlivá.

dobrá rada
(gea, 28. 2. 2012 - 21:46:57)
Odpovědět
Blbečkové co si hrajete na chytrý a otravujete život jiným Vašimi blbými názory.Mám pro Vás návrh co s volným časem když se tak nudíte. HRAJTE SI S PINĎOUREM.Bude Vám líp,nebude Vás tlačit semeno na ty Vaše malý mozky (pokud tam v těch Vašich palicích nějaký místo na šedou kůru mozkovou zbylo) a vyserte se na NORMÁLNÍ lidi.

Užitečná databáze
(r.m., 7. 2. 2012 - 15:41:40)
Odpovědět
porovnat s obchodním rejstříkem a vznikne skvělý materiál

události, komentáře
(Imra, 6. 2. 2012 - 22:52:58)
Odpovědět
Dneska v událostech a komentářích říkal Ivan Bartoš, že to žádný hack nebyl, ale že je za to zodpovědný nějaký nezaplacený admin.. nepoví mi o tom někdo něco víc? Boužel to už bylo na konci pořadu a nestihl to vysvětlit...

Re: události, komentáře
(jzvc, 7. 2. 2012 - 00:31:25)
Odpovědět
Jinde sem se docet (samo jpp) ze root nemel nastaveny zadny heslo ... lol

Re: Re: události, komentáře
( , 7. 2. 2012 - 13:50:05)
Odpovědět
JPP není důkaz, ani půl důkazu..

jinak opravdu "velmi pravděpodobné"

Piráti vypustí fámu, pak ji recyklují?
(Vladimír Měrák, 8. 2. 2012 - 00:32:32)
Odpovědět
Článek 'Piráti torpédovali Titanic' se nejprve chlubí cizím peřím, pak na základě "možných spekulací" tvrdí, že Anonymous jsou nejspíš hláři, nic nehackli, nýbrž data vynesl zkorumpovaný ODSák a promptně pomlouvají ODS, že jsou morálně zkažení.

Přitom původní 'možnou spekulaci' vypustí sám předseda Pirátů?

To je dlouho známá technika desinformací známá tajným službám desítky let.

ODS
(xxx, 6. 2. 2012 - 20:36:34)
Odpovědět
proc neni seznam na pirateleaks.cz?

Re: ODS
( , 6. 2. 2012 - 23:05:54)
Odpovědět
To by to někdo napřed musel hacknout. Ono mezi hacknutím a napsáním, že něco bylo hacknuto je docela velký rozdíl :-)Ale jako reklama na Věci veřejné č. 2 to poslouží dobře, běžná ovce volič si bude myslet, jak to ti hackeři té ODS nandali a piráti jsou teď už pomalu každý den v televizi, tak se i dozví koho volit :-)

Re: Re: ODS
(jzvc, 7. 2. 2012 - 00:35:40)
Odpovědět
Porad lepsi volit kazdy volby dasli "veverky", nez porad dokola provereny zlodeje. Mimochodem, zatim sem neznamenal ze by nektery z nich nekde neco ukrad, narozdil od tech ostatnich. To ze Dobes (napr) je uberidiot na tom nic nemeni.

Re: Re: Re: ODS
(Petr Vileta, 7. 2. 2012 - 05:06:03)
Odpovědět
No tak já se tedy přiznám. Když mi bylo asi 20 let, tak jsem ráno cestou do práce ukradl dva rohlíky. Byly před zamčenou prodejnou potravin a strašně voněly. Když jsem šel odpoledne z práce, stavěl jsem se v té prodejně, vysvětlil svůj prohřešek a rohlíky zaplatil. Chtěl jsem si předplatit dva i na další den, ale pokladní mě hnala koštětem ven. Možná si myslel, že si z ní dělám legraci, ale já to fakt myslel vážně.

No a je to venku. První zloděj u Pirátů. :-)

Re: Re: Re: ODS
( , 7. 2. 2012 - 10:56:43)
Odpovědět
Lepšího na tom nevidím nic, max. je to to samé. Navíc pokud to je strana na jedno použití, tak si může té špíny dovolit i více, protože nemusí brát ohled už vůbec na nic. A v mysli voličů tato naděje navíc oddaluje radikálnější řešení.

Naučte se konečně diskutovat
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 16:32:11)
Odpovědět
Útočit na osobu diskutovaného diskredituje toho, kdo útočí a diskuse tím končí.
Příště slušně a třeba vám pomohu vyvést vás z vašich bludů.
A propo, kdepak jste vzal informaci, že jsem programátor? Ode mě ne. Takže pro nedovtipné: Nejsem programátor, těžko tedy můžu být v tomto oboru 'eso' :-) Nepovažuji se ani za odborníka v oblasti IT, jsem jen evidentně poučenější než řada Pirátů.

Pardon, to patří až dospod
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 16:34:57)
Odpovědět
Tohle byla asi má chyba, omlouvám se. Na chvostu diskuse, kam se měl tento příspěvek zařadit, by mu to slušelo lépe.
Je to reakce na Re: Čím může být škodlivý... (jenicek, 6. 2. 2012 - 15:32:32)

ODS chtějí podat neopodstatněné tr. oznámení
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 15:15:33)
Odpovědět
Přemysl Sobotka prohlašuje, že by si Anonymous měli "...uvědomit, že zneužití dat je v tuto chvíli trestné..." a že ODS "...podá žalobu."
K žádnému tr. činu nedošlo, protože Anonymous data nezneužila, za což mohlo být považováno i zveřejnění v jiných než ODSáckých médiích.
Neudělali to proto, že by se báli, jak se zde kdosi mylně domníval. Ale proto, že jsou intelignetní a vědí, že jakmile je budou moci kriminalizovat, zdikreditují myšlenku, za kterou bojují.
Od ODS je to plácnutí a méně inteligentní novináři jim to samozřejmě baští.
ODS si o to skutečně říkala, tvrdit ve chvíli, kdy jsou ohrožena data registrovaných uživatelů webu, že věc jim všem jen pomohla, je arogance na nejvyšší úrovni.
K datům se pravděpodobně mohli dostat už při prvním upozornění (kterého si ODS přece tak cenila, jak jim to pomohlo). To, že si ODS přesto data nezabezpečila, je skutečně jen a pouze chybou a ostudou ODS.
Ještě by také měl zaznít, jak zkreslující bylo prohlášení ODS, že "jsou rádi", že si Anonymous vybrali právě jejich web. Skutečnost bude jiná, za podpis v Japonsku jsou odpovědny všechny vládní strany a to, že nybyly narušeny weby TOPky či VV, dokazuje jen, že je nemají tak amatérsky zabezpečeny.

Re: ODS chtějí podat neopodstatněné tr. oznámení
(Croft, 6. 2. 2012 - 22:48:28)
Odpovědět
Žalujte myšlenku!

Re: ODS chtějí podat neopodstatněné tr. oznámení
( , 6. 2. 2012 - 23:09:40)
Odpovědět
Že by ODS přiznala, jaké má s těmi médií vztahy takhle na rovinu?

Ale teď vážně, uznávám, že jako trojský kůň se tu pokoušíte o kvalitních způsob manipulace - vytvořením názorového chaosu. Tleskám.

Musím uznat,
( , 6. 2. 2012 - 14:14:52)
Odpovědět
že jako snaha vystrašit běžné frandy ODSáky, aby se báli hackerů a tlačili na své poslance, aby hlasovali pro zákony internet omezující, je ta akce dobrá.


(Kuba, 6. 2. 2012 - 13:37:44)
Odpovědět
podle mě spíše kontraproduktivní.. a hodně za hranicí zákona, je ovšem pravda že je třeba přitvrdit..

Nebyl porušen zákon
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:47:13)
Odpovědět
Příznivci Pirátů jsou trestuhodně neinformovaní, jak koukám.
Zopakuji tedy, co jsem psal dole: Hacking není škodlivý, když hacker dodrží netiketu původních hackerů. Hacking v původní formě byl VŽDY prospěšný.
Zákonem hrozí pouze příznivci ODS a jsou naštěstí mimo mísu stejně jako Kuba. Už lze různě slyšet temné pohrůžky: "Anonymous by si měli uvědomit, že zneužití dat je trestným činem..."
Jenže k žádnému zneužití právě nedošlo, jen nějaký tutan zde požadoval, aby byla databáze zveřejněna, jinak že nevěří. Zveřejněním by se mohl rozpoutat hon Policie ČR na Anonymous. Dnes to není záležitost státu, tedy zákona. Je to jen průšvih a ostuda ODS.
Kdesi jsem to už psal jako odpověď Klausovcům, že jejich reakce na hack svého webu je arogantní vůči uživatelům jejich webu, kteří jim svěřili svá osobní data. A bác, oni se Anonymous skutečně dostali do DB :-)
Vždyť si ODS o to přímo řekli, proč jim vadí tentýž hack, když předtím tvrdí, že jim to jen a jen pomohlo? Měli by zachovat své zaklínadlo: Konzistentnost svých prohlášení :-)

Re: Nebyl porušen zákon
( , 6. 2. 2012 - 13:51:37)
Odpovědět
takže jsi false-flag identita :-) ale jako jo, bylo to dobré se pohádat s Okolojdoucím (opravdu originální nick pro někoho, kdo má vypadat, že jde jen kolem :)))) ) chvilku jsem uvažoval, že bys mohl být posila :)

předání cizích osobních údajů i třeba jen modré redakci je samozřejmě protizákonné podobně jako jejich zveřejnění.. že se anonymous bojí, že jejich anonymní simkarty někdo vypátrá, poté, co brazilie dodá informace, přes které čínské proxy se připojují a ta čínská tyto informace dodá české policii, to je moc vtipná úvaha, skutečně hodná někoho, kdo se tvaří, že rozumí hackerství :-)





Nemáš pravdu
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 14:17:09)
Odpovědět
1. Moje jméno je Vladimír Měrák, neschovávám se za anonymitu, nesu plnou odpovědnost za své výroky, tudíž mají mnohem vyšší váhu než za různé nicky schovaní provokatéři a hoštapleři.
2. Nejsem a nebyl jsem hacker, na to nemám. Přesto je pravdivé, co jsem psal o etice původních hackerů.
Dnes s spousta IT vzdělaných a schopných lidí dali do služeb zločinu, těžko rozeznáš hackera od crackera (jak jsou někdy nazýváni).
Rozlišit je ale můžeš jenom tím, že svůj hack zveřejní. Cracker nic nezveřejňuje a použije výsledky své práce.
V případě ODS se mluví ODSáci o trestném činu, který se nestal. Předáním DB původnímu majiteli nedochází ke zneužití dat, anebo vysvětli, jak ODSáci mohou zneužít dat ODSáků, kterážto beztak již mají.
Porušení zákona z obchodního hlediska je taky irelevantní. Z občanskoprávního hlediska je sporné a jsem přesvědčen, že by to ODS neobhájila. Provozovatel webu má vůči svým uživatelům povinnost zabezpečit jejich data. Nezabezpečila a Anonymous ji na chyby upozornila.
To je totiž vše, co se stalo. Výsledek? Pro uživatele jen pozitivní, ODS třeba konečně dostojí své povinnosti. Pokud u toho naseká další chyby, může očekávat nejen 'přátelské' upozornění, ale např., ktiminální zneužití jejich webu či DB.

Např.: Mně se naboural do mého webu cracker, který jej začal používat na rozesílání spamů. Provider byl ale ve střehu a na mnohonmásobně zvýšenou aktivitu mě upzornil hned 2. den. Po odpojení mi celý den trvalo najít jeden jediný řádek v kódu, který cracker využil. Ani mě nenapadlo uvažovat stylem: On hajzl - já nevinný. Naopak jsem si na tuto oblast dal už na dalších webech pozor.

Re: Nemáš pravdu
(next_ghost, 6. 2. 2012 - 14:32:30)
Odpovědět
Jméno Vladimír Měrák je na Internetu stejně anonymní jako kterékoliv jiné, třeba next_ghost. Na Internetu nikdo nepozná, že jsi pes. Stejně tak nikdo nepozná, jestli to jméno, které vypadá jako občanské, je skutečně tvoje pravé občanské jméno. Přezdívku next_ghost používám na Internetu přes 15 let a zná mě pod ní podstatně víc lidí než pod mým občanským jménem. To podstatné je její unikátnost. Zatímco Martinů Douchů i Vladimírů Měráků po světě běhají tisíce, za celých 15 let jsem narazil jen na jeden případ kolize s někým jiným, a to ještě s alternativní verzí, protože ten systém nedovoloval podtržítko v uživatelském jménu.

Mám specifické jméno...
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 15:42:43)
Odpovědět
...protože ač se celý život periodicky snažím, jediný Vladimír Měrák byl můj otec. Po jeho smrti žádného nenajdeš, prostě nelze.
Pravá identita na webu je prakticky nezjistitelná, nepožiješ-li prostředky, které odporují základním lidským právům. Takže je to dobře.
Nick použiji v komunitě, kde VŠICHNI vědí, kdo se pod ní skrývá. Zde to nehrozí nikomu, jde o web, kam brousí nejen příznivci Pirátů, kterých je zatím zřejmě tak málo, že navzájem znají i své nicky (anebo co jste tím chtěl říct tím, že zde přezdívku používáte).
Protože naprostá většina současných něťáků (nebylo tomu tak ale vždy) používá nick právě proto, aby svou identitu zamlžila i tam, kde to z hlediska bezpečnosti není nutné, vyvolává mezi touto generací ihned podezření, že když tak někdo jiný nečiní, je 'podezřelý'. Dle pravidla: Podle sebe soudím...
Použít cizího jména je již podvod, kdybych chtěl, aby vše to, co jsem napsal zde i jinde bylo okamžitě zdiskreditováno, resp. bylo by mně jedno, zda má či nemá diskuse smysl, použil bych falešné. Musel bych k tomu mít ale silnější motivaci.
Na netu mě dnes najdete těžko, psal jsem do tištěných médií a např. můj web iregion.cz, který se naposledy věnoval rozsáhlé kauze zatčení Vladimíra Hučína (to vám zřejmě nic neřekne, což ale není má chyba, protože jsme přesvědčen, že řada zdejších uživatelů nemá povědomí ani o jeho přátelích bratrech Mašínech, tedy mimo opakující se kecy o jejich údajném vraždění), už dávno neexistuje. Tato i další kauzy, které jsem pomáhal rozkrývat, mě vcelku smetly, ekonomicky to bylo jednu dobu kritické.
Nemám nic proti nickům, pokud jste si nevšiml. Jen je zřejmé, že když kdokoli píše pod svým jménem, je ochoten za svá sdělení nést odpovědnost. Co se mně nelíbí, že třeba vydavatel PN používá nick. To nikdo z vnějších uživatelů nemůže tušit, že nediskutuje s nezaujatým člověkem. Okolojdoucíí také není standardní uživatel, diskutuje zde u každého článku a zná zevnitř RS, na PN němž běží. To také běžný třeba nahodilý návštěvník neví a bylo by poctivé se odhalit stejně jako v případě vydavatele a dalších registrovaných Pirátů či kmenových redaktorů PN.
Anebo nechť nick používá i coby autor, přičemž je od autora vždy odkaz na podrobnosti o něm a příp i kontakt. Tak to dělají seriózní média.
Ještě příklad (není to provokace, prosím): Patrick Zandl je mnohem známější než vy, jeho nick na odborných fórech zřejmě zná hromada lidí. Přesto v diskusi Lupa.cz uvádí své plné jméno. To je seriózní přístup, zatímco tady na PN jsem nezaznamenal ani náznak, mnohem častěji 'anonymní' agresivitu.

Re: Mám specifické jméno...
(next_ghost, 6. 2. 2012 - 17:52:16)
Odpovědět
Ano, já používám svůj nick právě protože ho na českém Internetu (ne jen mezi Piráty) rozezná mnohem víc lidí než moje občanské jméno. Když do Googlu zadáte "Martin Doucha", z prvních 10 odkazů se mnou má něco společného jen 5. Ostatní patří minimálně dvěma jiným lidem. A co teprve někdo s tak běžným jménem jako třeba Josef Novák...

Kromě toho během svého studia na Matfyzu jsem se setkal se zajímavým jevem - většinou jsme se s přáteli i při častém osobním kontaktu dlouho znali jen pod přezdívkou. Občanské jméno pro nás prostě nebylo zajímavé. Podstatné bylo jen přiřadit obličej k Internetové identitě. A většinou jsme si to uvědomili třeba i po roce nebo dvou od osobního seznámení, když jsme občanské jméno toho druhého potřebovali k nějaké úřední záležitosti.

A co se týče Okolojdoucíího, tak na pochopení chování systému komentářů vážně žádný speciální přístup nepotřebuje. Metodou pokus-omyl na to přijde každý blbec.

A co další Piráti...
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 18:17:32)
Odpovědět
...a členové redakce PN?
Musíte uznat, že jiná média se chovají seriózněji. Snadná identifikace lidí spojených s redakcí je prostě nutností. V opačném případě pochybuji o poctivých metodách (a potažmo pohnutkách) takového média. V případě politických ambicí zúčastněných jde o fatální pitomost.
Co se týče jména×nick. Vám používání nicku nikterak nemám zazlé stejně jako těm, kteří jsou schopni diskutovat. Jenže podívejte se na reakce právě na PS: Agresivita, sprostota, absence argumentů... prostě hromada příspěvků zabraňující diskusi.
Ohledně Kolemjdoucíí byla tato znalost přiznána. Nelze zvenčí rozpoznat, že systém funguje na bázi sessions/cookie. V diskusním (i jiném) systému to může být samotné cookie. Tuto znalost nemohu coby 'cizí' uživatel vydedukovat, nejsem-li schopný hacker. Toto a fakt, že diskutuje od počátku PN prakticky u každého článku, anebo se spíše ozve ve chvíli, kdy je potřeba PN či Piráty podpořit, pak jednoznačně dokazuje, že nejde o uživatele nespojeného s Piráty či PN. Protože jeho příspěvky nemohou být tím pádem objektivní, nemá si hrát na náhodou kolemjdoucího, ale přiznat totožnost a vztah k PN. Tento vztah je zjevný mně, protože jsem schopen při čtení přemýšlet a když jsem si chtěl udělat obrázek o Pirátech, pročetl jsem toho na PN více včetně diskusí, tedy aspoň jejich částí, páč velká část jsou ideologické pomýlení žvásty.

Re: A co další Piráti...
(next_ghost, 6. 2. 2012 - 20:01:11)
Odpovědět
Nevím, co přesně myslíte slovy "reakce právě na PS", ale jestli myslíte zastánce Pirátů, tak v diskuzi na Lupě se odpůrci Pirátů nechovali o nic líp. Spousta z nich podle všeho pod občanským jménem. Jak se říká, Internet z lidí nedělá blbce, ale dává jim možnost svoji blbost vykřičet do světa v plné nahotě.

Co se týče session/cookie, tak to se dá zjistit velmi jednoduše - otevřete si seznam cookies uložených tímto serverem. Je tam jedna jediná - PHPSESSID.

Re: Nemáš pravdu
( , 6. 2. 2012 - 14:39:54)
Odpovědět
i trojské koně ovládající pirátskou stranu vystupují pod skutečnými jmény, to nic neznamená:-) já soudím podle činů :-)

pokud by šlo o to, upozornit na chybu, stačil by nepatrný vzorek dat, jako důkaz, zde se mluví o celku a navíc jeho předání do rukou (jakože třetí osoby, to že je redakce modrá až za ušima je důležité pro mou úvahu, že došlo k typicky wikileaksovskému úniku-neúniku, nikoliv pro posouzení situace optikou "data ODS unikla do médií", případně ve verzi idnes.cz "na internet",..

tvářit se, že by se pak anonymous museli bát zvýšených aktivit policie i se tvářit, že by natolik prokročilý uživatel, který objeví na cizích webech chyby se neuměl před policií na internetu dostatečně maskovat, což umí i poučený uživatel laik, je opravdu komické a proto vás mám přeřazeného do kategorie další FALSE-FLAG diskutující :-)

Proč by se měli Anonymous bát?
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 16:08:52)
Odpovědět
To pořád píšeš jen ty, anonyme. Já to nikde netvrdím.
To, že Anonymous data nezneužila, je příznakem inteligence (buď neumíš číst anebo ti právě toto chybí) nikoli strachu.
Jde o souboj ideí a jakmile některá ze stran může být podloženě obviněna z porušování zákonů, je ohroženo prosazování ideje, kterou takto diskreditovaný strana (nikoli v politickém slova smyslu) propaguje a prosazuje.
Tuto chybu právě udělali Piráti, Anonymous jsou chytřejší. Kdyby data dali např. jiným médiím než ODSáckým, mohli by se jimi začít zabývat policajti. A na to veřejnost slyší. A vůbec nejde o to, že čeští policajti nenajdou zloděje ani tehdy, když jim vykrade služebnu.
Vy zřejmě nechápete, oč jde v politickém boji (ACTA je politikum). A proč ODS přesto chce podat žalobu (to mohou), prý ale v trestní věci, což také mohou, ale policajti to musí odmítnout a Anonymous tím zase vyhrají.

Re:
(jzvc, 7. 2. 2012 - 00:38:32)
Odpovědět
Jaky je rozdil mezi daty na webu a daty na (verejne dosupnem) disku? Zeby presne ZADNY?

Věci veřejné č. 2 - piráti - jsou na scéně
( , 6. 2. 2012 - 13:33:47)
Odpovědět
"Kde bydlí Mirek Topolánek nebo Ivan Langer? Žádný problém. A jaký mail používá Petr Nečas? Odpověď je jednoduchá: nagyova.jana@vlada.cz. Nejen tyto, ale mnohé další údaje získali hackeři z renomované skupiny Anonymous"

RENOMOVANÉ :-))))))))))))))))))))

Když už chce tato modrá redakce, že modřejší už ani být nemůže (a to má v ČR silnou velmi modrou konkurenci), dělat věrohodnou reklamu na věci pirátské, tak prosím méně nápadně. Vyřiďte to vašemu řídícímu.

Re: Věci veřejné č. 2 - piráti - jsou na scéně
( , 6. 2. 2012 - 13:35:21)
Odpovědět
citovaná pasáž je z parlamentnílisty(leaks).cz

Prohlášení Anonymous ohledně IT: ...
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:24:10)
Odpovědět
"Jak chcete vést tuto zemi a zastupovat občany při správě věcí veřejných, když nejste schopni zvládnout tak elementární věc?" lze aplikovat i na PN, potažmo tedy i na Piráty, jejichž stranickým listem Pirátské noviny jsou.
Nesčetněkrát to v diskusích PN zaznělo: Zabezpečte diskusi standardním sytémem CAPTCHA. Dodávám, že diskuse nemá ani nejjednodušší ochranu proti odeslání s nevyplněným jménem (a emailem).
Neznalost IT dopadá tak, jak vidíte i na této diskusi – je vytapetována spamy.

Re: Prohlášení Anonymous ohledně IT: ...
( , 6. 2. 2012 - 13:26:06)
Odpovědět
když ony se těmi puštěnými spamy, tak dobře tapetují diskuze, které se zvrtnou v neprospěch pirátů...

Tak jsem si všiml...
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:30:58)
Odpovědět
...a jsem rád, že nejsem sám, kdo postřehl, jak Piráti okamžitě zaplňují diskusi sebehloupějšími příspěvky, jakmile je nahoře skutečný argument.

Re: Prohlášení Anonymous ohledně IT: ...
(, 6. 2. 2012 - 13:29:14)
Odpovědět
"Dodávám, že diskuse nemá ani nejjednodušší ochranu proti odeslání s nevyplněným jménem (a emailem)."
A nevyplneni e-mailu snad necemu vadi?

It specialista Pirátů se ozval :-)
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:55:45)
Odpovědět
Pro IT ignoranty:
Pokud nevyplním jméno (proto jsem mail uvedl v závorce), aspoň jedno identifikační pole by mělo být vyplněno, měl by skript vrátit formulář uživateli. Nevyžaduji-li email, stačí vyplněné jméno, ale zakážu např. použití jmen administrátorů atp.
To je úplně elementární zabezpečení.
K tomu se kvůli botům snaží administrátor webu zajistit, aby příspěvek vložil osoba s 'inteligencí', Proto se táže třeba: Kolik je 1+1. Tohle se dá samozřejmě také obejít automatem, vznikly systémy CAPTCHA, které jsou pro automat obtížně čitelné.
Na to konto vznikl ještě systém reCAPTCHA obsahující dvě slova, přičemž jedno z nich je reálně zeskenovaným slovem, které nedokázal rozpoznat systém OCR při digitalizaci knih. Tím, že slova rozpoznáte a vypíšete, pomáhat stroji rozpoznat tato slova a de facto digitalizaci knih.
Bylo to dostatečně srozumitelné i pro Piráty?

Re: It specialista Pirátů se ozval :-)
(jzvc, 7. 2. 2012 - 00:44:46)
Odpovědět
Ja te poucim, ano? Kdyz tu zminujes ty nepoucitelne piraty, tak te poucim ja, z pozice ITka. Captcha je naprosto neuciny nastroj proti spamu, zato dost uciny proti skutecnym lidem. Samo zalezi na nastaveni, ale ve fazi, kde se dostanes do toho bodu "neprecte to OCR", tak to neprecte ani clovek.

Navic OCR se uz daaaaaavvvnno nepouziva, existuje daleko jednodussi a efektivenjsi zpusob - predhodis to lidem. Jak? No uplne jednoduse, bot si sosne formular s captchou a tu hodi rekneme na nejakej porno webik, kde po dobe chce jeji vyplneni, aby sis moh prohlidnou kyzenou nahotinu. Ty vyplnis, on obratem pouzije, samo vcetne textu ktery tam chce postnout.

CAPTCHA se už dávno nepoužívá?
(Vladimír Měrák, 7. 2. 2012 - 18:07:23)
Odpovědět
A s tímto tvrzením chcete poučovat ostatní? :-)))
reCAPTCHA je velmi účinná a dělá to, co jsem už v popsal a vy neinformovaně: Pomáhá stále se zdokonalujícím OCR systémům rozpoznávat to, s čím má mechanická 'inteligence' potíž.
Zkuste v Google navrhnout, aby vyřadili OCR a miliony zeskenovaných stran rozpoznávat po jednom slově on-line. Vy jste opravdu spadl z višně.
A já netykal vám, proto mi netykejte ani vy, pls.

Re: Prohlášení Anonymous ohledně IT: ...
(, 6. 2. 2012 - 13:50:40)
Odpovědět
CAPTCHA by byla na místě, nic proti pilulkám ;-) A jen tak na okraj má někdo ten soubor, nebo je to jen mediální hříčka?

Kdyby neexistoval, ODS by už křičela
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:56:55)
Odpovědět
Nebo nepřemýšlíte?

Idnes píše, že seznam unikl na internet - kam ?
( , 6. 2. 2012 - 13:23:12)
Odpovědět
Kde je k dispozici, nikde jej nevidím. Dokud neuvidím, něvěřím, že se jedná o skutečný únik. Jiná média píší jen, že data byla předána jejich modrým redakcím.

Důkaz, že Anonymous nejsou zločinci
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:28:35)
Odpovědět
je právě to, že obsah databáze nezveřejnili ani ji neprodávají. Dodržují netiketu původních hackerů, neškodí ani na hackerství nevydělávají.
Ujišťuji vás, že kdyby 'modré redakce' seznam neobdržely, okamžitě by ODS křičela: Je to lež!

Re: Důkaz, že Anonymous nejsou zločinci
( , 6. 2. 2012 - 13:40:20)
Odpovědět
haha, ty jsi taky false-flag identita ?

že data neunikla mimo modré redakce je max. tak důkazem toho, že se modré redakce snaží s ODS vykreslovat piráty-anonymous (což má většina obecenstva spojené) jako svého nepřítele, jako dobré místo kam naházet své hlasy, pokud nefandíto ODS a oni je buď spláchnou nebo si je po volbách vyzvednou do své koalice, tak jako už tříkrát v minulosti (unie svobody, strana zelených, věci veřejné).


(, 6. 2. 2012 - 10:49:39)
Odpovědět
kde se to da stahnout?? Ty data by se mela sdilet a ne pohrbit

snad pomohou anonymous i pirátům
( , 6. 2. 2012 - 10:00:45)
Odpovědět
"Jak chcete vést tuto zemi a zastupovat nás občany při správě věcí veřejných když nejste schopni zvládnout tak elementární věc," citovaly z údajného prohlášení Anonymous Parlamentní listy."


Možná by anoymous mohli pomoci také pirátům nainstalovat místo tohoto, nějaký obyčejný fungující redakční systém dneška, práce pro dementa na půl hodinky. :-)

:-)


(jzvc, 6. 2. 2012 - 09:45:02)
Odpovědět
Jen pro zajimavost, novy system socialnich davek je tak uzasne zabezpecen, ze se k nemu muze priklasit uplne kdokoli - staci kdyz pouzijete nejdementnejsi heslo ktery vas nepadne.


(, 6. 2. 2012 - 09:36:00)
Odpovědět
nebo reklama na Parlamentní listy?

Normálně bych takový útok nebral, ale poté co se stalo ve Švédsku...
(, 6. 2. 2012 - 09:21:12)
Odpovědět

provokace ODS proti Anonymous?
(, 6. 2. 2012 - 09:16:39)
Odpovědět
přijde mi divný, proč by to posílali zrovna Parlamentním listům. Může to být provokace ODS proti Anonymous.


(Jan, 6. 2. 2012 - 08:58:25)
Odpovědět
Myslím, že takový útok může být kontraproduktivní.

Čím může být škodlivý...
(Vladimír Měrák, 6. 2. 2012 - 13:38:17)
Odpovědět
...skutečný hacking, když hacker dodrží netiketu původních hackerů? Hacking v původní formě byl VŽDY prospěšný.
Už lze různě slyšet temné pohrůžky: Anonymous by si měli uvědomit, že zneužití dat je trestným činem...
Jenže k žádnému zneužití právě nedošlo, jen nějaký tutan zde požadoval, aby byla databáze zveřejněna, jinak že nevěří. Zveřejněním by se mohl rozpoutat hon Policie ČR na Anonymous. Dnes to není záležitost státu, pouze průšvih ODS (ostuda jak Brno).
Kdesi jsem to už psal jako odpověď Klausovcům, že jejich reakce na hack svého webu je arogantní vůči uživatelům jejich webu, kteří jim svěřili svá osobní data. A bác, oni se Anonymous skutečně dostali do DB :-)

Re: Čím může být škodlivý...
(jenicek, 6. 2. 2012 - 15:32:32)
Odpovědět
Ale kulový, ty šašku.
Trapas ODS to sice je, ale moje tvrzení je, že každej programátor občas něco podělá (i takový eso jako ty) a otestovat všechno se nedá (a hlavně nevyplatí, dokonalost je drahá).
Jsi schopnej to pochopit?
A trestný čin to zcela jistě je, ten spočívá už jen ve vědomém a cíleném získání přístupu a prolomení zabezpečení. I když to prolomení nejspíš bude ve stylu "měli klíč pod rohožkou", ale ani to nikoho neopravňuje někam lízt.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Internet
články v rubrice

16. 1. 2015 | 8015
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.
24. 4. 2013 | 417
CISPA aneb šmírování internetových uživatelů opět na scéně
30. 1. 2013 | 1796
FISA aneb Jak se Barack Obama změnil ve Velkého Bratra
22. 12. 2012 | 184
Za zavřenými dveřmi OSN při pokusu o přivlastnění internetu
12. 12. 2012 | 448
Hacktivističtí hrdinové z GhostShell a důvody pro jejich boj
8. 12. 2012 | 142
Doporučení OSN, o kterých ani nevíte
25. 11. 2012 | 182
Šmírování a matematika
6. 11. 2012 | 1900
CRYPTOPARTY: Šifrování coby virál
19. 10. 2012 | 1699
STOP INDECT
24. 6. 2012 | 2304
Poslanci hlasovali podle televize, šmírování by schválili i jako ústavní zákon
23. 3. 2012 | 3251
Shromážděná osobní data budou vždy nakonec zneužita proti občanům.
22. 3. 2012 | 4098
Jak lobby mediálního průmyslu a držitelů autorských práv postupně vytváří dystopickou budoucnost Velkého Bratra.
27. 2. 2012 | 9577
My, děti Sítě
25. 2. 2012 | 951
Na Facebooku probíhá protest proti ACTA, spamují se stránky parlamentních stran
18. 2. 2012 | 10095
Ondřej Neff: Akce Anonymous považuji za legitimní způsob odporu
17. 2. 2012 | 24978
Anonymous napadli další weby americké vlády
8. 2. 2012 | 66682
Cenzura a represe mohou lidem otravovat život, ale nikdy nevyhrají, píše Mladá fronta DNES
6. 2. 2012 | 1044
Anonymous získali data ODS
2. 2. 2012 | 507
Web ODS hacknut, Anonymous vyzývají k odporu
1. 2. 2012 | 426
TOP 09 otevřeně podporuje ACTA
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 8014
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20307
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3621
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33232
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.