17. 8. 2017, 11:44

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Havel je mrtev. Ať žije Havel!


Václav Havel zemřel. Co to znamená z pohledu kopírovacího monopolu? Znamená to, že jeho dílo bude možné v roce 2082 volně šířit.



28. 12. 2011


Datum: 28. 12. 2011, Autor: Jakub Michálek
Přečteno: 28616x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

2082
(anonym, 25. 1. 2012 - 07:10:46)
Odpovědět
Já myslím, že to je pro havlovy patlaniny správný letopočet.

Re: 2082
(Pravda, 9. 2. 2012 - 07:16:02)
Odpovědět
a já jsem přesvědčenej, žes nevychodil ani ZŠ, že?

Copak je to za psavce, když nos strká do vlastních výkalů
(Kdokoli, 15. 1. 2012 - 08:58:42)
Odpovědět
Nezdá se mi, že by VH byl až tak velký spisovatel. Spíše nedouk a český Mr. Bean.

Re: Copak je to za psavce, když nos strká do vlastních výkalů
(Josef, 21. 1. 2012 - 13:55:01)
Odpovědět
V Oslu nemohli pochopit, že by V. Havlovi měli udělit Nobelovu cenu i) literaturu, ii) za mír.

Ani to jeho neustálé lepení se na Dalajlámu mu nepomohlo.

Nechápu-li něčí tvorbu, již oceňuje velká část světa...
(Vladimír Měrák, 31. 1. 2012 - 11:28:08)
Odpovědět
...není to chybou autora, ale recipienta.
Nedouk a ignorant je každý, kdo takto zřetelný fakt nebere na vědomí.
Havlovy hry i texty patří mezi to nejlepší z českého písemnictví za celé naše dějiny. Jako obvykle to ale ocenili dříve na Broadwayi ad. kulturních místech světa než v jeho domovině.

rlGHbZNyJSJbpgteC
(qtriqafjiu, 12. 1. 2012 - 14:30:22)
Odpovědět
qL1Wr5 jjtifbnynjyl

Důvod, proč autoři píšou
(Jiří, 1. 1. 2012 - 20:13:10)
Odpovědět
"Knihovna Václava Havla ukazuje, že sdílení informací nemá na autory negativní vliv, protože sdílení se čtenáři je přesně důvodem, proč autoři vůbec píšou."

Možná by šlo napsat, že "sdílení se čtenáři je přesně důvodem, proč Václav Havel vůbec psal", ale podsouvat to všem není správné, ani přesné. Například spisovatel Michal Viewegh píše, aby vydělával peníze. Viz jeho rozhovor pro týdenník EKONOM zde:

http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-54275300-ctenari-e-knih-jsou-tak-trochu-pirati

Radujete se předčasně,
(Kuky, 30. 12. 2011 - 14:07:49)
Odpovědět
protože každých 20 let se bude doba ochrany prodlužovat o dalších 20 let.

Dotaz CC či jiná podobná licence
(volani.webnode.cz, 30. 12. 2011 - 01:56:07)
Odpovědět
Ale pan Havel mohl přeci dílům dát svobodnou licenci CC, a tím se "zříct" kopírovacího monopolu ve prospěch "lidu".

Já bych měl spíše jiný dotaz..
1)Co když někdo anonymně zveřejní Havlovo dílo pod cizím jménem, přidá k němu reklamu, neuvede ho jako autora, prohlásí se sám za autora a přidá k němu svobodno licenci.
Já pak budu dílo dále šířit v domnění že tak dělám v zájmu autora, který je ale autorem falešným...

Já řeším poslední dobrou morální problém kdy mám na výběr pouze ze dvou zel.
Buď dílo neuvidím/neuslyším a nepošlu ho kamarádům.
A nebo ho uvidím, uslyším, pošlu dál ale poruším tím kopírovací monopol/autorský zákon a spáchám (co? přestupek?) a okradu chudinky nahrávací společnosti a nebudou vznikat další díla "ty dobrá kterých si cením vznikají často proti režimu, bez nějaké naděje na prodej, ve vězení atd.- otázka je pak k čemu ten kopírovací monopol je dobrý když nemotivuje tvořit dle mého soudu hodnotný obsah".
Neukradl bych asi dílo, které by nabízelo pouze luxusu (nekradl bych HD verzi americké akční ptákoviny když by byl "legálně = se svolením autorů" dostupny stream/avi).


Prostě je tu ta situace že dostupnost jakýchkoliv děl je obrovská, dříve nevídaná.
Vše je k dispozici.
Ale v možnosti díla dál šířit (některé i stahovat a používat pro sebe) omezují nějaká složitá a nejasná pravidla..
A jediná věc která mi brání ty pravidla dodržovat je strach z represe (pokuty, vězení).
Protože morálně si myslím že je to v pořádku.
Já teda nic nekupuji (hudbu, filmy, kino - protože jsem nezaměstnaný) hodně čtu, chodím na filmy a koukám na filmy a přednášky..
Většina obsahu který sleduji je bezplatně a se souhlasem autorů/tvůrců atd..
A poplatky jsou většinou dobrovolné či žádné.

Tu a tam ale mrknu na nějaký ten film, za který by autor chtěl dostat peníze.. ale tyto filmy mi nestojí často ani za to bezplatné podívání, protože ty filmy které jsou dostupné zdarma se svolením autorů jsou často lepší.


Takže si dokážu představit tu věc že mě někdo přesvědčí abych "nepirátil".
Nedovedu si představit že by mě někdo donutil platit předem cenu kterou si určí vydavatel.
To bych prostě nezaplatil a dílo neviděl/neslyšel..


Jo a ještě bych chtěl napsat, že mi přijdou úžasné P2P sítě.
Líbí se mi decentralizace a že může kdokoliv cokoliv sdílet.
Ale tam je ten problém jak poznat který obsah se smí odesílat a který ne.
Nechci o tu možnost používat P2P sítě přijít jen kvůli tomu že se tam vyskytují díla zatížená kopírovacím monopolem!!!!

Pro mě je ta možnost P2P mnohem víc důležitá než ochrana tantiemů nějakých obrovských a obludných firem, které používají nějaké obskurní a zastaralé modely distribuce.
Nevím ale jak tam rozlišit a zjistit komu obsah patří (což se nedá často ani jinde na webu atd..).

Prostě nechci krást, ani platit, chci používat P2P a chci kvalitní obsah se svobodnými licencemi, dobrovolné platby, platba za to že dílo mám o něco málo dřív než ostatní by mi také tolik nevadila, reklamy už je všude tolik (veřejný prostor, MHD, TV nemám a rozhlas při reklamě přelaďuji :D) že jí sice vnímám ale nereaguji na ní (doufám) že bych další ještě navíc také s nechutí přežil abych měl dílo k dispozici.. (lepší než si ho vzít bez reklam proti vůli tvůrců - že).

Zkuste mě v diskuzi přesvědčit, abych nesledoval ty díla u který si autoři nepřejí abych je viděl (povinně platit nebudu, to je jisté - platím jen za bydlení a jídlo - nemám stálou pořádnou práci)..
A jak už jsem psal dříve, nějáký návod jak bezpečně poznat která díla sledovat smím a která ne.. (úplně bezpečně to zjistit asi nejde že?).

Dokonce uvažuji nad tím, že nebudu mít televizi, rádio, zruším internet a budu chodit pouze do knihovny a místo sledování přednášek a filmů začnu pořádně číst, věřím že je co :D

Re: Dotaz CC či jiná podobná licence
(volani.webnode.cz, 30. 12. 2011 - 01:57:06)
Odpovědět
Přiznávám že jsem to po sobě nečetl, omlouvám se - příště to udělám..

lSbbVuaZsxlkpGt
(ptwqkge, 12. 1. 2012 - 13:32:44)
Odpovědět
7wqlex qupabbwlkgsk

Re: Dotaz CC či jiná podobná licence
(Okolojdoucíí, 30. 12. 2011 - 20:57:47)
Odpovědět
"Takže si dokážu představit tu věc že mě někdo přesvědčí abych "nepirátil".
Nedovedu si představit že by mě někdo donutil platit předem cenu kterou si určí vydavatel."

"Zkuste mě v diskuzi přesvědčit, abych nesledoval ty díla u který si autoři nepřejí abych je viděl..."

Kdyby to nebylo proti mému přesvědčení, klidně bych tě přesvědčil. Ale obávám se, že s touto výzvou zde moc nepochodíš, zkusil bych se obrátit na UFD (Unii filmových distributorů), ti by tě přesvědčili rádi.

Jinak souhlas, vidím to podobně.

Teď jsem se pobavil !
(Debunker, 30. 12. 2011 - 00:45:07)
Odpovědět
Vénovo dílo bude možné v roce 2082 volně šířit,a to je zajisté důležitá zpráva ... Už před X lety nikoho soudného jeho plky nezajímaly a za tolik let budou ?? Tumtudůůůům ...

Re: Teď jsem se pobavil !
(Kuky, 30. 12. 2011 - 14:06:19)
Odpovědět
Všechny palce nahoru a + 1000.

PqaASWMpMM
(jqknjywmeio, 12. 1. 2012 - 13:57:39)
Odpovědět
hku7tI kxrzdxqneliv

Re: Teď jsem se pobavil !
(Roj, 30. 12. 2011 - 14:25:34)
Odpovědět
Hlupáků, kteří nepochopí psaný text je hodně, ale chlubit se tím až takle?

Re: Re: Teď jsem se pobavil !
(anonym, 25. 1. 2012 - 07:13:34)
Odpovědět
Kamaráde, přečel jsem tisíce knih, mezi nimi i Havlovy absurdity. Musím konstatovat, že ty jeho absurdity = odpad. Ale třeba tomu v r. 2082 budou konečně rozumět.

Někteří rozumí i dnes
(Vladimír Měrák, 31. 1. 2012 - 11:50:20)
Odpovědět
Překvápko? Faktem je, že ze vzdělaných lidí většina.
Jiní neporozumí ani v roce 30000. Nevzdělanci a zabedněnci nikdy. Ani se nedoví, že jsou tak postižení.

Re: Teď jsem se pobavil !
(Okolojdoucíí, 30. 12. 2011 - 21:02:17)
Odpovědět
V každé době jsou lidé různí. A navíc údajně časem hloupnou a degenerují, takže v tom roce 2082 je možné ledacos, i toužit po Havlových dílech.

Pokud hloupnou a degenerují...
(Vladimír Měrák, 31. 1. 2012 - 11:40:19)
Odpovědět
..pak také proto, že si nemohou volně přečíst právě např. bezesporu vynikající Havlovy texty.
Ignoranti se pirátskému webu nevyhýbají, jak je zřejmé z naprostého nepochopení intelektuálně náročnější literatury.
Komentáře k tomuto článku by mně zavdávaly příčinu domnívat se, že příznivci pirátů jsou prostě jen hlupáci. Jsem ale dalek generalizování jakého jsou právě tito hlupáci ochotni téměř vždy.
P.S.: Degenerace a hloupnutí lidstva je ale naštěstí nesmysl, který už výzkumy vyvrátily. Proto věřím, že ubude tutanů, kteří se svou omezeností budou chlubit jako zdejší ignoranti.

Měl pravdu ochotník Havel, nebo šarlatán Klaus ???
(Sniper, 29. 12. 2011 - 14:37:07)
Odpovědět
Pravda a láska sice nezvítězily, ale „nepolitická politika“ má reálnou a logicky zdůvodněnou šanci.

Všechno už tady jednou bylo – jenom adresný volební systém na účetním principu nikoli.
Nepomůže nic jiného, než úplná personální adresnost a zpětnovazebnost volebního systému na voliče:
Státy se prostě udržují těmi principy, na kterých vznikly (TGM).
Existuje stručný a logický projekt: "Právní stát" na Seaplanet: http://www.seaplanet.eu/index.php/souvislosti/organizace-spolenosti/324-pravni-stat-je-spoluvlastnic

Má pravdu ten, který hlásá pravdu a lásku...
(Vladimír Měrák, 31. 1. 2012 - 12:06:08)
Odpovědět
...nebo ten, který hlásá opak?¨
Heslo Pravda a láska zvítězí (všiměte si nedokonavého vidu, nekonečnost vesmíru si také nedovedete představit) je GENIÁLNÍ.
Odpůrci Havla se vymezují vůči takovým pojmům jako pravda a láska. Používají termín 'pravdoláskaři' hanlivě, tedy se sami staví do opozice. Vyznávají tedy lež a a násilí. Kdokoli hlásá nenávist, je prostě pouhý gauner.
Ohledně životaschopnosti Havlem propagované a zastánci nenávisti zesměšňované nepolitické politiky souhlasím, velmi dobrá připomínka.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Kultura
články v rubrice

26. 3. 2013 | 10047
Nečistá hra agentury Dilia (doplňeno o závěr arbitra)
20. 12. 2012 | 73
Recenze dokumentu Od Fica do Fica
24. 11. 2012 | 228
Anonymous ve filmu
14. 4. 2012 | 2199
Znát sebe sama i své protivníky
3. 3. 2012 | 457
Lucie Bíla: Muzikantům stahování a kopírování neškodí
22. 2. 2012 | 139
Bábovka pro Romana Týce
1. 2. 2012 | 136
Cory Doctorow: Proč jsem kopirváč
28. 12. 2011 | 196
Havel je mrtev. Ať žije Havel!
24. 12. 2011 | 222
Svobodná tvorba: Pioneer One
22. 11. 2011 | 1421
Názor anonymního čtenáře České pozice
13. 10. 2011 | 143
Anonymous v ČR
15. 9. 2011 | 155
Kontroverze - fotografie, které přinesly spory
21. 7. 2011 | 55
Festival svobodné hudby: už tuto sobotu
23. 6. 2011 | 133
Radio Rastafari – neziskové internetové reggae rádio zaměřené nejen na hudbu
22. 6. 2011 | 1774
Demonstrace proti výstavbě OC Arény v Plzni
10. 6. 2011 | 4367
Zástupci občanského sdružení KULTURA(K) VÍTĚZÍ půjdou před zastupitele hájit názor Plzeňanů na výstavbu nového obchodního domu v centru města
5. 6. 2011 | 204
Zombie Walk
2. 4. 2011 | 799
Kultura(k) vítězí
26. 2. 2011 | 73
Zemřel Arnošt Lustig
14. 1. 2011 | 750
Svěrák: „Tvůrci“ budou stát za OSA!
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 13519
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20323
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3627
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33233
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.