17. 8. 2017, 11:46

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
Názor anonymního čtenáře České pozice


Jaký je rozdíl mezi kulturou a byznysem? Co má umění společného s průmyslem? Veřejnosti je neustále předkládána snůška polopravd o tom, jak je kopírovací monopol prospěšný, o tom že kopírování zabíjí kulturu a umělci z tohoto důvodu umírají hlady. Stokrát vyřčená lež se stává pravdou. Vždyť tady jde o kulturu! Vždyť je to logické! Přinášíme našim čtenářům jeden zajímavý upirátěný pohled na tuto problematiku. Anonymní autor příspěvku snad promine, pokud se nám přihlásí, rádi ho deanonymizujeme. Příspěvek jsme nalezli pod článkem České pozice.



22. 11. 2011


Datum: 22. 11. 2011, Autor: Anonymní přispěvatel na České pozici
Přečteno: 34421x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

Jak IFPI počítá škodu
(jirka, 24. 11. 2011 - 09:17:17)
Odpovědět
výroba CD za 125,-krabička 5,-booklet 5,- režije výrobce 15,- reklama 35 LICENCE 15,- a ktomu všemu 40,-DPH...Tedy z 240 Kč příjde umělcovi max. 15 korun, ostatní shrábnou jiní. Jde o konkrétní vyčíslení z jednoho trestního spisu.

Re: Jak IFPI počítá škodu
(noname, 28. 11. 2011 - 15:44:33)
Odpovědět
vyroba CD prijde na par centu ($),to je par korun, kde se bere tech "výroba CD za 125,-"???

Re: Re: Jak IFPI počítá škodu
(jirka, 28. 11. 2011 - 17:10:35)
Odpovědět
to ja nevim, takto zlodějsky si to IFPI vypočítala do trestního oznámení. Za videoclip ještě víc a kolem 50k za film... Nekecam, lze to doložit...

Konečně se někdo baví o tom, co je umění!
(OlchaR, 23. 11. 2011 - 23:59:06)
Odpovědět
Už jsem se bála, že umění a průmysl zůstanou nerozlučný. Bob a Bobek.
---
Já bych taky vycházela z historie, která ukazuje, že ti, kterým dneska říkáme "umělci", většinou tvořili navzdory a zadarmo, čistě z vnitřní potřeby. Anebo naopak proto, aby si vydělali - pak se tomu ale přizpůsobili a neremcali, že nemůžou dělat "umění". Občanské povolání umělce bývalo samozřejmostí - jo, Kafka se občas hodil marod, za něco ho ale jeho pojišťovna určitě platila. A že by nám toho po sobě nechal málo?
---
K mecenášům a kupní síle lidí: to je fakt. Ve Švýcarsku prý po zaplacení nájmu & jídla & oblečení lidem v průměru zbude 1/3 platu - vydávají ji za kulturu, volný čas, vzdělávání. Ale zase: víme, jak to u nás dneska je, a podle toho můžem tvořit, nebo krnět. Je to na nás. A kdo si chce stěžovat, může do Běloruska.

Názor trotla
(spacebender, 23. 11. 2011 - 12:52:47)
Odpovědět
Jasný, umělec pracující ve fabrice a ve volnym čase skládající složitý progresivní alba :-D A co takhle spisovatel kterej má na psaní hodinu denně? To by určitě bylo knih co...
Nesmíte vše vidět tak černobíle.Navíc vydavatelský společnosti se dost liší.Chtěl bych vidět jak by se sem dopravovali velký kapely s 100 členym týmem a aparaturou s tim, že každej si jejich album zadarmo stáhne a oni normálně makaji někde jak mourovatý :-D
Fakt směšná představa :-D
Jasný už vidim třeba Dream Theater jak po směně skládají 16ti minutový songy :-D
Kdyby bylo vše jak píše onen týpek, tak by bylo nejlepší aby každej hrál někde v lokálním městě, nejlépe zadarmo a ještě na špatnou aparaturu a špatný nástroje :-D

Re: Názor trotla
(spacebender, 23. 11. 2011 - 12:57:10)
Odpovědět
Ano, ceny alb jsou a byly mnohdy absurdní ale současná situace dělá z kapel (který nehrajou 30let a jsou zajištěný) otroky.
Krom koncertů už jim nic nevydělává a tak se mohou strhnout aby se uživili a m'ěli čas na skládání novýho materiálu.Určitě jste si všimli jak sem najednou jezdí všichni co sem roky nepáchli.
Já bych chtěl vidět vás, jak by vám bylo kdybyste makali tvrdě na knize a pak z toho měli akorát hovno (protože alespoň bez částečný reklamy by o ní nikdo ani nevěděl) a ještě by museli někde dřít jak mourovatý abyste měli na nájem...

Re: Re: Názor trotla
(Ivan Bartoš, 23. 11. 2011 - 15:09:05)
Odpovědět
Takže je to cajk? Nechat všechno jak je. Ještě zpoplatníme ty služební autorádia a firemní mobily pro Intergram. Vaše reakce je prostě taková, že ten komentář nedává smysl? Kvalitní umění si na sbe vydělá. Nekvalitní nevydělá a jakékoliv garance jsou prostě zcestné. Já neznám Dream Theater...:-(

Re: Re: Re: Názor trotla
(spacebender, 24. 11. 2011 - 02:59:32)
Odpovědět
To sem přece neřekl! Dole sem psal že nesouhlasím se současným stavem, zejména cenami! OSOu apod. pohrdám, ale to cěho se zastáváte vy, že umělec by podle vás měl dostat leda tak hovno a šup někam do fabriky smrdí oprvdu až dost komunistama.A to sem vás volil, na rozdíl od spousty lidí co zde píší...

Re: Re: Re: Re: Názor trotla
(Ivan Bartos, 24. 11. 2011 - 07:45:06)
Odpovědět
Mobil:a)To s tou fabrikou ten článek ovšem neříká. b) Je to názor čtenáře a je určen k zamysleni c) pokud to tak berete, tak se skutečně bavme o tom, že umění je rostě industry, normální job. Nejvíce prachu maji že současneho modelu ale jiní lidé nez tvůrci, proto vaše kritika pokulhává. A třeba já odmítám podporovat showbiz, který mě nezajímá. Existence pseudo umění, či interpretů, kteří mě neoslovují je mi šuma fuk. Tudíž jejich vynucena podpora je daleko více komunistická, než co se vy snažíte naznačit.

Re: Re: Re: Re: Re: Názor trotla
(spacebender, 24. 11. 2011 - 08:53:31)
Odpovědět
A)no to článek sice neříká, ale nepřímo vyjadřuje, co jiného by totiž lidem pak zbylo? B)je to sice názor čtenáře, ale vzhledem k tomu že ho prezentujete na titulní stránce pirátských novin, říkáte tím to, že se s ním zřejmě ztotožňujete C)mezi uměním a mainstreamovým uměním je rozdíl, poplatky ve stylu OSA taky považuju za maf. praktiky ale při půměrné diskografii kapel max. 20 alb si nedovedu představit jak by z toho kdo vyžil při tzv. jednorázové odměně, ono je potřeba se udržovat, mít čas na inspiraci a trénink atd. atd. , představ kytaristy co tvoří při HPP je opravdu směšná a spousta kapel tím taky dneska trpí, nikdo si jejich tvrobu ani nekoupí (proč taky když si to na isohuntu stáhnu zadarmo), merchandise taky ne (proč když vietnamci mají kopie za pár kaček) a na koncerty se možná díky rozdílným směnám a rodinnému životu ani oni muzikanti nedostanou.Neříkám že mají mít všichni stamiliony ale umělec má právo si svojí tvorbou vydělávat, samozřejmě ale ne za systému nechutných a mafiánských výpalných jako je tomu dnes a ne aby se podporovali z jakýchkoliv veřejných prostředků estrádní umělci jako je tomu dnes.Chce to přizpůsobit se době, to ano, ale nesnažte se -jak řekl před chvílí můj bratr- být opačným extrémem OSY.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Názor trotla
(vojta, 25. 11. 2011 - 08:57:31)
Odpovědět
O to se pokud vím nikdo nesnaží

Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Pavel, 23. 11. 2011 - 15:38:59)
Odpovědět
Sam uz jsem na nejakych ucebnich textech pracoval a kupodivu je davam vsechny zdarma ke stazeni z meho webu. Proc? Mozna proto, ze moji motivaci ke psani nebyl zisk, ale predat nejake informace dalsim lidem. Sdileni knih opravdu prodeji knih neskodi, naopak kniha se dostane mezi vetsi okruh ctenare a ti si pak mohou koupit papirove vydani. Nedava smysl, aby lide platili za zajice v pytli, proste nejdriv knihu prectu a pak zvazim, jestli se mi libi natolik, abych platil.

Zcela podobne je to s hudbou a filmy, akorat tam si vydavatele mysli, ze mohou porad vydavat ty svoje zastarale technologie (CD, DVD) a lidi to budou kupovat. Proc bych to proboha kupoval, abych dostal medium, co nikde nenactu a jeste k tomu platil cely retezec parazitu, co na tom neco vytvorili. Na druhou stranu, kdyz se mi neco libi, tak bych !tvurce! (ne parazity) rad podporil, treba jim poslal penize -- coz ale neni metoda platby, kterou vetsina tvurcu podporuje.

Druha vec je: dneska existuje cela rada stahovacich sluzeb, ktere jsou komercne uspesne. Tedy lidi maji zajem o rychle stahovani a jsou za to ochotni platit! V normalnim volnem trhu by si vydavatele zridili vlastni stahovaci servery a rejzovali zisk. Misto toho se porad snazi prosazovat svoje zastarale technologie a pristupy a pod zaminkou "ochrany autoru" branit technologickemu pokroku. Proste pokud clovek voli mezi variantou, ktera je rychle, pohodlne a jeste navic zdarma (stahnout) nebo variantou, ktera je pomala, pracna a jeste za ni draze plati, tak to NENI tezka volba.

P.S.: Nesmime nechat dementni vydavatele, aby se staveli proti tak genialnim sluzbam jako jsou torrenty. Torrent je podle me naprosto genialni priklad komunismu/sdileni zdroju v praxi, ktery funguje! Genialni prostredek pro sireni, kdy si hromada lidi velice levne rozdistribuuje data.

Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(spacebender, 24. 11. 2011 - 07:04:49)
Odpovědět
"mohou koupit papirove vydani" :-D naivní víra v lidi a jejich neochvějnou dobrotu mě nepřestane přivádět k záchavtům smíchu :-D
"kniha se dostane mezi vetsi okruh ctenare a ti si pak mohou koupit papirove vydani. Nedava smysl, aby lide platili za zajice v pytli, proste nejdriv knihu prectu a pak zvazim, jestli se mi libi natolik, abych platil. " -hele tak já půjdu k tobě domu, vezmu si tam co budu potřebovat a až už mě to pŕestane bavit tak se rozhodnu jestli Ti za to něco dám nebo nedám? Vždyť to je přece v pořádku ne? :-)
Jako ne hoši, kritizovat OSA apod. je jedna věc, ale upírat tvůrcům nárok na odměnu je svinstvo a je mi vás líto jestli máte takovýhle zlodějský potřeby.Bando ubožáků.jak by se vám líbilo délat za bydlení ve stanu a jídlo v konzervě jako odměnu za práci? Nijak! tak přestaňte závidět umělcům jejich talent a nárokovat si jejich plody práce vy šmejdi.

Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Pavel, 24. 11. 2011 - 12:08:01)
Odpovědět
A tady je prave ta tvoje chyba: Ty si v hlave porad michas ty vlastnictvi a "dusevni vlastnictvi", coz zadne vlastnictvi neni! Je to jenom a jenom monopol, ktery ti zakazuje sdilet, kopirovat, hrat, zpivat. Jak muze byt nejaky zakaz vlastnictvi? Naopak pokud pripustime ze kopirovaci monopol je vlastnictvi, tak proste jsme vsichni komunisti, co chteji znarodnit majetek. Doporucuji precist si 1984, protoze tohle je krasny priklad newspeaku v praxi, rikat necemu jinym jmenem, aby clovek asocioval jine citeni. Kazde male dite vi, ze krast se nema a vlastnictvi zakladni pravo cloveka. Proto proc neasociovat kopirovani s kradenim a kopirovaci monopol s "dusevnim vlastnictvim", je to proste vyhra zadarmo.

Z toho duvodu je tento typicky komentar naprosto nesmyslny: "hele tak já půjdu k tobě domu, vezmu si tam co budu potřebovat a až už mě to pŕestane bavit tak se rozhodnu jestli Ti za to něco dám nebo nedám? Vždyť to je přece v pořádku ne? :-) ". Pokud prijdes ke me domu a neco mi vezmes, tak ja uz to mit nebudu, takze mi to bude vadit. Pokud by s prisel ke me domu a nejake veci si zkopiroval, vubec by mi to nevadilo. Pokud by sis dokonce zkopiroval cely muj dum, vubec by mi to nevadilo. Proc by melo? Ja bych o nic neprisel! Presne jako ta reklama o tom, ze kopirovani je kradez, proste kdybych mohl na ulici prijit k auto a hned bych mel vedle moji vlastni kopii, ver, ze bych to UDELAL. Ono i dneska lze auto zkopirovat, akorat to proste neni tak levne jako kopie dat.

""mohou koupit papirove vydani" :-D naivní víra v lidi a jejich neochvějnou dobrotu mě nepřestane přivádět k záchavtům smíchu :-D " Tohle neni jenom vira v naivni dobro lidi, proste ja treba osobne radsi ctu knizku v papirovem vydani a ne nekde z kompu. Pokud si ji budu muset za vlastni naklady vytisknout (a jeste nekde stahnu jenom nekvalitni sken, ktery bude mit rozsypana pismenka), tak si radsi zaplatim za kvalitni vytisk. Mimochodem kvalitni vytisk, to dneska clovek malo vidi (slusnou sazbu treba) a casto jsou pak knihy pro nase platy neumerne predrazene (sorry, ale zaplatit treba 3-4 tisice korun za jednu matematickou knihu je pro me trochu moc).

No bylo by to cele na hodne dlouhe povidani, ale doporucuji precist si tohle: http://notch.tumblr.com/post/1121596044/how-piracy-works Ten text je od tvurce pocitacove hry Minecraft (tedy autora, ktery se zivy prodejem kopii), presto ze cely projekt udelal sam na kolene, tak se mu podarilo prodat zhruba 4 miliony kopii. Lidem se mimo jine libi jeho pristup k uzivatelum a taky originalni napad pochopitelne. Klicovou myslenku tam jasne zminuje: tim, ze si stahnete nejakou pisnicku nebo film, tvurce o ZADNE penize neprijde, nevznikne mu zadna skoda. Vznikne mu potencialni ztrata toho, kdybyste se rozhodli si jeho kopii koupit. A z potencialnich ztrat se ale nikdy nemuze dostat do dluhu, takze ztrata to neni. I kdyz si budou lide kopirovat jeho dilo porad dokola, on nezbankrotuje, jak je to mozne? Navic diky te moji kopii ten jeho produkt treba doporucim nekolika dalsim lidem a ti si ho koupi, takze mu ve skutecnosti zisk spis vyrobim.

Ano, internet a sdileni zvetsuje prodej hudby a filmu a HLAVNE dava moznost vyniknout i kvalitnimu umelci bez reklamy a podpory vydavatele. Proste prisla dalsi technologicka revoluce a v budoucnu vydavatele potreba nebudou, autorum se vzdycky penez dostane dostatek. Ostatne jak dovedes vysvetlit, ze rostou trzby z filmu a hudby a pritom cela ekonomika je v krizi. Clovek by rekl, ze musi klesat sdileni, nikoliv, sdili se porad vic a rychleji :).

Takze jeste na zaver: "Jako ne hoši, kritizovat OSA apod. je jedna věc, ale upírat tvůrcům nárok na odměnu je svinstvo a je mi vás líto jestli máte takovýhle zlodějský potřeby." TOHLE JE TYPICKA CHYBA, co kazdy piratum podstrkuje. My nechceme umelcum zakazat ty svoje veci vydavat a prodavat. Stejne tak nechceme nutit Microsoft, aby zacal delat svoje Windowsi open-source a zadarmo. Jejich obchodni model je jejich svobodne rozhodnuti. Chceme pouze zrusit kopirovaci monopol (minimalne pro soukrome ucely). Tedy chceme zabranit, aby nekdo, jenom kvuli tomu, ze vytvoril nejake umelecke dilo, mohl poslouchat nasi konverzaci, cist nase maily a kontrolovat data, jestli tam nahodou neni neco, na co ma monopol. A pokud mu neco takoveho neumoznis, tak proste nema absolutne zadnou moznost ten svuj monopol vymahat, tedy budes mit zakon, ktery nikdo nerespektuje (to mas dneska, i pres vsechnu sikanu od vydavatelu). Svoboda je mnohem dulezitejsi nez zachovani nefunkcniho trzniho modelu.

Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(spacebender, 25. 11. 2011 - 02:50:11)
Odpovědět
My se pořád asi ůplně nechápeme.On ten problém je pro mě trochu jinde.
Ono je to v zásadě dost o slovíčkaření.
Říkat že kopírováním nezvniká žádná škoda není tak ůplně pravda.
Dám Ti několik příkladů kdy Ti dokážu že kopírování ne tak ůplně pomáhá.
např. vývoj PC her, na tomhle příkladu krásně vidíme jak je to v prdeli, PC hry si skoro nikdo nekupuje a tak se stalo to, že tzv. AAA tituly se vyvíjí primárně na konzole a PC hráči jsou ošizeni o kvalitu protože hra je pak "pouze" konverzí a ne hrou od začátku vyvíjenou na PC.
Další věc je źe ten vývoj něco stojí.Jako soráč ale já nechci hrát a poslouchat jen nějaký produkty spíchnutý podomácku ale mam docela veliký nároky a když se vývojářům třeba nezaplatí vývoj hry kterej stojí miliony a miliony dolarů tak jakou mam šanci hrát pokračování? Žádnou nebo mizivou protože se pak buodu soustředit na konzole kde se tolik nekopíruje a vývoj se zaplatí mnohem lépe.
Monopol je silný slovo a trochu zavádějící, já se nebavim o monopolu, bože nedej o zásahu do soukromí lidí.
Jak ale jako např. hudebník a spisovatel zamezím aby si každej používal mojí hudbu nebo texty z mojí knihy? Já bych rozhodně nestrpěl aby moje hudba byla na Primě v pořadu o vaření nebo aby moje texty a hudba vůbec byli kdekoliv použity jinak než pro čtení/poslech bez mého souhlasu!
Teď se vůbec nebavim o penězích ale o tom, že nevidim důvod proč by měl mít někdo právo si s mým uměním dělat co chce!
Ano ceny knih, CD, DVD, lístků do kina apod. jsou extrémní ale je potřeba vidět i to, kolik šílenejch peněz a úsilí stojí natočit film nebo vydat hudební album který zní profesionálně! Rozhodně to neni levný, to ani omylem!
Ano, já mam taky radši originál CD, DVD a knihy.Osobně velmi pohrdám e-books apod. ale přísahám bohu že krom rodiny neznam nikoho ze svého okolí kdo by si při možnosti stáhnutí z netu koupil originál, nikoho!
Mě to hlavně přijde že vy pořád dáváte za příklad nějaký freeware vývojáře a nějaký hudlaře se starou španělou a zapomínáte na veliký projekty který stojí šílený peníze, vyžadují dost lidí a samo se to asi nezaplatí že jo.
Internet je veliká síla pro umělce, youtube, facebook, myspace, tohle všechno, to ano, ale jak se dostane třeba kapela na turné když jim žádná společnost nedá smlouvu a nezaplatí nahrání alba, nástroje, turné a propagaci? Jak se dostanou na světový turné? To se jako lidi dopředu složí na víza, logistiku, nástroje, lidi na stavéní pódia, zvukaře, dopravu a reklamu? Nebo jak si to představujete? Ono víš, někteří umělci chtějí hrát pro lidi po světě a ne jen někde v místním klubu pro pár opilců na shitový nástroje, ale s projekcema, na kvalitní aparaturu a s malym týmem lidí který zajistí že se nic neposere.
Nikdy se nebudu zastávat monopolu, zásahu do soukromí nebo zrušení anonymity na netu.Naopak, leta se snažim proti kamerám, scenerům na letištích a všem těmhle totalitním prvkům bojovat jak to jen jde! 1984, Brave new world, Fahrnheit 451, Handmaid´s Tale, V for vendetta apod. mam dávno v levym poslednim článku malíčku, o tom fakt nepotřebuju poučovat, ale hoši, mě fakt přijde že nevíte kolik stojí vývoje knih, her, filmů, hudby a vidíte to celý jak hurvínek válku.

Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Luďa, 25. 11. 2011 - 09:06:48)
Odpovědět
Mě zase přijde, že ty to vidíš, jak Hurvínek válku... Tak se asi neshodneme... Uvidíme za 50 let ;) zatím se měj :)

Re: Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(spacebender, 25. 11. 2011 - 10:02:39)
Odpovědět
Pokud si myslíš že je v pořádku aby autor díla byl ten poslední kdo má mít z díla peníze a právo rozhodovat kdo a jak ho použije tak se neshodneme.Takovou totalitu podporovat nehodlám, stejné jako ne tu dnešní ve stylu OSA apod. Prostě pokud napíšu knihu, nikdo nemá právo z ní části používat ve svejch knihách bez mýho svolení, přes to u mě vlak nejede...

Re: Re: Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Ivan Bartoš, 26. 11. 2011 - 11:02:26)
Odpovědět
spacebendere,neuraž se, ty jsi fakt jak kolovrátek. Furt pleteš dokola komerční použití a nekomerční použití. Druhým tvým omylem je, že chybně předpokládáš nějaký zaručený nárok na zisk na základě prvotní investice. To přece nikde není. Teda vlastně je, třebas ve fotovoltaice, ale to je fail. Co je to za kravinu. Dělám ve firmě, kde se běžně stává, že náš produkt prostě proletí a provaříme na tom miliony. Garance zisku za bullshit je fašounská. Já prostě gamesy nepařím a je mi úplně jedno kolik EA nebo jiná firma vkládá od svejch produktů. Nehodlám je nijak sponzorovat a nehodlám si nechat šmírovat komp, kvůli nějakýmu RPGčku, co stálo mega dolarů. Švte tě, že ty gamesy nesjou na PC. Kup si konzoli, abys mohl ty gamehousy podporovat. Jo vono to je vlastně easy mít to pc, když si to stáhneš z netu. S knihama je to úplně jinak. Použití části něčího textu v jiném textu se říká citace. Množstvím citací se zvyšuje autorovi jeho citation index a tím roste jeho uznání, coby respektovaného autora. Nepovolenému resp. necitovanému textu se říká plagiát a je žalovatelné. U beletrie zase vycházíš z úplně milného předpokladu. Beletrii se většina lidí kupuje a pokud na ni nemá, půjčí si ji v knihovně nebo od někoho, kdo si jí koupil. No jo, ale na tom vlastně spisovatel (ne on, což zase stále opakuješ, ale nakaldatel) strašně prodělává. Zrušíme tedy i knihovny, který stejně platěj poplatky, a zakážeme raději i vypůjčování mezi lidmi. Víš kolik lidí četlo moje luxusní dárkové Millenium. To je minimálně ztráta tak za 10k, a to zapomínám, že mi to koupila buchta, takže to taky není úplně košér. Vona to koupila a já to čtu. IMHO jsi agent, protože ta argumentace je fakt demagogická. Autor má právo samozřejmě rozhodovat zda dílo zveřejní a jak ho zveřejní. Ten klučina to psal dobře. 10 let se kopíruje a nikdo hlady nechcíp. Přečti si pár jinejch článků z jiných zdojů o tom, jak kopírování naopak prospívá autorům. Podporuj své oblíbené umělce a stay cool. Jdu si nakopírovat oběd. Mám guláš z vepříka.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(hari, 30. 11. 2011 - 17:06:50)
Odpovědět
> Autor má právo samozřejmě rozhodovat zda dílo zveřejní a jak ho zveřejní.

Pravo je pekna vec, ale bavme se o nakladech. Ma autor/vydavatel automaticky pravo na to, aby mu stat garantoval zisk nebo nahanel ty, kdo mu jeho veledilo kopiruji? Ja bych rek, ze ne, proc? To by pak stat nedelal nic jineho. Autor by si mel tuto extra sluzbu zaplatit, tak jako u patentu, ktere se musi stale obnovovat.

Re: Re: Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Vin, 26. 11. 2011 - 14:30:35)
Odpovědět
Pirátská strana neustále zdůrazňuje, že nemá nic proti osobnostním právům autora. Takže pokud by někdo chtěl používat tvé dílo způsobem, který snižuje jeho hodnotu, tak by žalovatelné bylo. (Je otázkou, jestli by ho mělo možné být vymáhat u soudu i v takových extrémních případech, jako Svěrák - Baumax - Upečená zeď, kde se jednalo jen o pár slov).

cvfbhOKbWtIsAWckj
(Eternity, 29. 12. 2011 - 20:02:54)
Odpovědět
Do you have more great atricles like this one?

Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Vin, 26. 11. 2011 - 14:07:26)
Odpovědět
Jestli problém her nebude spíš to, že velcí vydavatelé potřebují takové vysoké prodeje prostě už proto, že by jejich kolos se nepodařilo udržet, a do rizikových her, které jsou inovativní, ale ne dost výdělečné, se neženou. Což se týká ale i jiných odvětví zábavního průmyslu.

Plus ty ochrany ve výsledku trestají hráče, který hru koupil.

Re: Re: Re: Názor trotla (tvuj ci jeho??)
(Anonymus, 26. 11. 2011 - 16:40:04)
Odpovědět
Ale vždyť mu tím dáváš za pravdu - jde ti o to určovat ostatním kde smí a nesmí použít tvůj výtvor. Proč bys měl mít takové právo? Říkáš, že žádné sledování, špehování a monopol bys nechtěl, ale přitom tvrdíš, že pro sebe takové právo chceš.

O hry se nemá cenu obávat, prakticky u všech je hlavní hodnota multiplayer, který se prostě zkopírovat nedá.

QTpyHNYIneHwKRV
(Loran, 29. 12. 2011 - 13:51:48)
Odpovědět
Thanks for spending time on the computer (writing) so otrhes don't have to.

Re: Názor trotla
(Okolojdoucíí, 23. 11. 2011 - 14:22:17)
Odpovědět
100členné kapele se říká orchestr a ty cestují po světě běžně.

(No, asi jich nebude 100...)

Re: Re: Názor trotla
(Petr, 24. 11. 2011 - 04:18:42)
Odpovědět
100 člennému tělesu se říká Alexandrovci :-) Mjí placatý čepice a tancujou kozáčka.

Re: Re: Re: Názor trotla
(Okolojdoucíí, 24. 11. 2011 - 06:52:47)
Odpovědět
Pravda, pravda. A taky jezdí po světě.

intelektualni vlastnictvi
(Skalda, 22. 11. 2011 - 16:56:13)
Odpovědět
> "Dál, kdyby duševní vlastnictví mělo bejt rovno fyzickýmu, dostáváme se do velice zvláštní situace...."

tech podivnosti u IP je jeste daleko vic. Da se dokonce i "dokazat" ze ochrana intelektualni vlastnictvi je v rozporu s ochranou vlastnictvi hmotnyho, takze cely IP je jedno velky zlo :-). V pripade hlubsiho zajmu vrele doporucuji tento dodatek z knihy Josef Sima - Ekonomie a pravo:

ftp://skalda.org/Josef%20%8A%EDma%20-%20Ekonomie%20a%20pr%E1vo%20-%20Intelektu%E1ln%ED%20v

Re: intelektualni vlastnictvi
(Skalda, 22. 11. 2011 - 16:58:03)
Odpovědět
oprava odkazu:

ftp://skalda.org/Josef%20%8A%EDma%20-%20Ekonomie%20a%20pr%E1vo%20-%20Intelektu%E1ln%ED%20

Re: Re: intelektualni vlastnictvi
(Skalda, 22. 11. 2011 - 17:00:04)
Odpovědět
mh, zdejsi diskuzni system kazi odkazy, takze jinak:

ftp://skalda.org/ (pod anonymousem) a tam to je ;-)

Re: Re: Re: intelektualni vlastnictvi
(Anonymus, 26. 11. 2011 - 16:48:06)
Odpovědět
Vidim tam jen dvě pdf, jedno je petr mach a to druhý Walter Block, potom jsou tam nějaký filmy. Jinak acces denied.

aAZEHetfWyNkRdBz
(Dahrann, 31. 12. 2011 - 04:26:32)
Odpovědět
Boom shakalaka boom boom, porlbem solved.

Kurt Adler: Uspokojení není dobrý podnět k umění.
(Václav, 22. 11. 2011 - 16:49:52)
Odpovědět
Kurt Adler hovoří o motivaci k uměleckému projevu

Mnozí instrumentalisté a zpěváci staví sami sebe do popředí. Přestože to mohou být silné osobnosti a mistři svého žánru, ještě bych je nenazval skutečnými umělci. Skutečný umělec totiž musí být pokorný. Samolibost byla jádrem mnoha virtuózních kariér, ale byl to také konec ryzího uměleckého růstu. Psychologicky vzato, doprovázející a trenér se musí pokusit nalézt a porozumět, kde tkví kořeny sólistova umění. Tyto kořeny jsou rozmanité podobně jako osobnosti umělců. Víra - náboženská, metafyzická nebo materialistická - je jednou z nejsilnějších kořenů; víra v sebe samého je její součástí. Někteří velcí umělci - například Richard Wagner - byli extrémně sebestřední, ale kompenzovali tuto chybu tím, že kázali altruismus ve svých dílech. To nás přivádí k dalšímu zdroji umění: kompenzaci za nedostatky ve svém obrazu - odčinění za skutečné nebo domnělé hříchy a chyby. Třetí, velmi důležitý kořen je vzpoura proti rodině, výchově nebo nepřízni osudu. Mezi těmi, kdo se bouřili, nalezneme naše největší umělce, kteří se stali tím, čím jsou, zdoláním zdánlivě nepřekonatelného protivenství. Uspokojení není dobrý podnět k umění.

Adler, K.: The art of accompanying and coaching. Minneapolis, University of Minnesota Press 1965, s. 182.
(Překlad: Václav Urban)


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Kultura
články v rubrice

26. 3. 2013 | 10047
Nečistá hra agentury Dilia (doplňeno o závěr arbitra)
20. 12. 2012 | 73
Recenze dokumentu Od Fica do Fica
24. 11. 2012 | 228
Anonymous ve filmu
14. 4. 2012 | 2199
Znát sebe sama i své protivníky
3. 3. 2012 | 457
Lucie Bíla: Muzikantům stahování a kopírování neškodí
22. 2. 2012 | 139
Bábovka pro Romana Týce
1. 2. 2012 | 136
Cory Doctorow: Proč jsem kopirváč
28. 12. 2011 | 196
Havel je mrtev. Ať žije Havel!
24. 12. 2011 | 222
Svobodná tvorba: Pioneer One
22. 11. 2011 | 1421
Názor anonymního čtenáře České pozice
13. 10. 2011 | 143
Anonymous v ČR
15. 9. 2011 | 155
Kontroverze - fotografie, které přinesly spory
21. 7. 2011 | 55
Festival svobodné hudby: už tuto sobotu
23. 6. 2011 | 133
Radio Rastafari – neziskové internetové reggae rádio zaměřené nejen na hudbu
22. 6. 2011 | 1774
Demonstrace proti výstavbě OC Arény v Plzni
10. 6. 2011 | 4367
Zástupci občanského sdružení KULTURA(K) VÍTĚZÍ půjdou před zastupitele hájit názor Plzeňanů na výstavbu nového obchodního domu v centru města
5. 6. 2011 | 204
Zombie Walk
2. 4. 2011 | 799
Kultura(k) vítězí
26. 2. 2011 | 73
Zemřel Arnošt Lustig
14. 1. 2011 | 750
Svěrák: „Tvůrci“ budou stát za OSA!
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 13519
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20323
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3627
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33233
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.