30. 4. 2017, 3:18

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
OSA vymohla od ústavu pro postižené platbu za benefici - účinkujícím umělcům navzdory


Netradičně v článku tentokrát ponecháváme propagandistickou terminologii „autorských práv“ a „ochrany“ děl. OSA totiž v praxi předvedla, co tyto termíny znamenají. Zároveň i zase jednou ukázala, proč mají výběrčí výpalného tak špatnou pověst - selský rozum ani sociální citlivost jim totiž neříká vůbec nic.



11. 7. 2011


Datum: 11. 7. 2011, Autor: Tomáš Koloc
Přečteno: 40682x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 0 čtenářů, celková známka je .
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

nerozumím tomu
(potapec, 18. 2. 2012 - 16:36:38)
Odpovědět
Už tomu vůbec nerozumím. Proč se platí za koncert autora, který zpívá svoje písničky a který se dokonce zříká honoráře? OSA je spolek gaunerů a pijavic. Žije sám pro sebe na úkor kultury.

OSA Nostra
(kedu, 24. 9. 2011 - 23:26:54)
Odpovědět
Jde o systémový problém. Osu Nostru nelze oddělit od zbytku potravinového řetězce. Nelze útočit na ocas, když po vás chňapne hlava, či se po vás ožene tlapa s ostrými drápy.
Lidé majetkově vázaní na tuto organizaci navíc svou činnost nevnímají jako negativum, ale jako službu. Je to důsledek odmorálnění normalizované společnosti.
Řešením je narovnání vztahů, individuální výklad práva a jeho zákonné prosazování. Skutečné oddělení moci ústavní od moci výkonné. Tento idealistický odstaveček si neklade jiný cíl, než každému zde připomenout, že starat se jen o kopírování nestačilo, nestačí a stačit nikdy nebude. Autorské právo je marginálním nesmyslem v kontextu vážnosti komplexně nahlížené situace ve společnosti. Budete muset vystrčit hlavy z písku a jít řešit podstatu problému a pokud se vám to podaří, tak si možná čas od času zadarmo i někde zabrnkáte.
Hodně štěstí

jak to udělat líp?
(tomáš vtípil, 19. 7. 2011 - 16:36:13)
Odpovědět
přesně tyto absurdní, hyenismem a nebetyčnou hloupostí zavánějící případy, mi doposud bránily, abych se osa nechal zastupovat.

musím však zareagovat na pár formulací z této debaty:

---to Okolojdoucíí:
"Zedník dostane zaplaceno JEDNOU, pekař dostane zaplaceno JEDNOU, truhlář JEDNO, ... Proč by to, himlhergot, mělo být u umělce jiný? Kdysi dostal za své dílo zaplaceno JEDNOU (za předvedení divadelního kusu, za předvedení písně, za složení sloganu na zakázku...)"

nezlobte se, ale to je špatné přirovnání. píseň, knížka, performance, divadelní hra atd. opravdu a prokazatelně fungují jinak než houska a stolička. reklamní slogan na zakázku funguje podobně jako stolička, v tom jediném jste se trefil.


"ta stolička ztrácí časem na hodnotě podobně jako ta píseň (opotřebuje se, zevšední)."

nemůžu souhlasit. to by znamenalo, že jedinou hodnotou uměleckého díla je jeho novost. to není pravda (krom nejstupidnějšího popu, kde to pravda je. ale to není umělecké dílo, ale spotřební zboží. stejně jako onen reklamní slogan). není samozřejmost udělat píseň, která nebude znít po pár letech dementně. hodnota některých mistrovských děl časem naopak stoupá. srovnávat s pekařem atd. nelze.

"Dnešní umělec už peníze dostal - ze vstupného z koncertu, ze smlouvy s vydavatelem... čili on vším tím kopírováním o nic nepřichází, protože zaplaceno UŽ dostal"

nevím, jaký přehled máte o tuzemské praxi, ale velmi často tomu tak není. financovat koncerty nemainstreamových žánrů jen ze vstupného je dlouhodobě takřka nemožné. buď hrává umělec zadarmo, nebo musí organizátor koncerty dotovat. malý trh. mnoho umělců nejenže nedostává zaplaceno za produkci nahrávky, ale naopak si sami platí studio atd. a potom si od nakladatele KUPUJÍ nosiče, které si sami prodávají na koncertech s minimálním ziskem. analogicky - takřka nejde u nás natočit film tak, aby se zaplatil ze vstupného - to by naň muselo v desetimilionovém národě přijít 5mil. lidí. malý trh. znamená to snad, že by se měly točit pouze americké filmy, které si na sebe vydělají? že by měli všichni krom vondráčkové hrát zadarmo nebo vůbec?

"najděte mi JEDINÝ příběh českého umělce (z dnešní doby, prosím), který chcípnul hlady kvůli kopírování atd.!"

ne snad kvůli kopírování, a ne snad přímo 'chcípnul hlady', ale jen díky tomu, že je u nás v dnešní době chvála bohu takový blahobyt, že hlady nechcípne ani bezdomovec na hlaváku. vím o mnoha významných českých umělcích, kteří žijí v naprosté skromnosti, skutečně na hranici hmotné nouze i hladu. (nedokážu posoudit, do jaké míry tady osa může být k užitku, vím, že někomu těch pár tisíc, co občas přijde a pomůže zalepit nájem, přijde fakt vhod). mluvit o chcípnutí hlady je stejná demagogie, jako kdybych po vás chtěl příklad kohokoli, kdo kvůli poplatkům osa chcípnul hlady.


nicméně, opakuji, chování osa mi NEPŘIPADÁ V POŘÁDKU a případy jako tento jsou alarmující.

jenže - co mám tedy dělat? zatím mi nikdo, ani na straně osa, ani na straně různých jejich odpůrců, nedal uspokojivou odpověď. před časem jsem například psal provozovateli stránek http://www.osa-dekujem.cz/ tento mail (zůstal bez odpovědi):


"dobrý den,

jsem hudebník a živím se tím.

narazil jsem na váš web, který je dost kritický vůči osa. jako
člověka, který se touto tematikou zjevně zabývá a má možná informace,
o kterých nevím, bych se vás rád zeptal: existuje nějaký jiný způsob,
jak získat atorské odměny z filmové hudby, než nechat se zastupovat
osa?

moje situace: udělal jsem hudbu k filmu, který se hraje v kinech, v
televizi, vyšel na dvd, promítal se na festivalech včetně
zahraničních, ukázky a upoutávky s použitím hudby se vyskytly v
rozhlase, televizi, na internetu atd.

navázat, či nenavázat kontakt s osa? je to pro mě celkem dilema. není
mi příjemná představa, že organizátoři a různí malí producenti či
soukromníci na nekomerční scéně, pro které jsem někdy něco udělal nebo
udělám, budou šikanováni zjevně nesmyslným požadavkem poplatků ze
svých i tak často prodělečných akcí atd. zároveň mám ale pochopitelně
zájem získat prostředky z využívání svého díla v případech, kdy to
dává smysl - jako ona filmová hudba. tento příjem by mi ostatně
umožňoval účast právě na různých nekomerčních aktivitách.

pro úplnost dodám, co asi tušíte - že je pro mě jako pro soukromou
osobu nemožné vysledovat, kdo film kde promítl, kolik ho vidělo lidí,
kdo prodal kolik dvd, které rádio hrálo upoutávku atd., čili nejsem
schopen si tyto věci vypořádat po vlastní ose.

co byste mi doporučil? je nějaká alternativa? prosím neodpovídejte mi
"můj bratranec dává písničky zdarma na internet, to je správnej
umělec", ani "běž makat do dolů, komerční sráči".

děkuji,
tomáš vtípil"

myslím, že ten mail celkem shrnuje vše podstatné. takže, pokud někdo víte, jak na to, budu rád za radu. tohle není žádný pokus o provokaci atp., opravdu to potřebuju řešit a nevím jak.

díky,

tomáš (www.vtipil.cz)

Re: jak to udělat líp?
(hugo dugo, 19. 7. 2011 - 20:40:32)
Odpovědět
Čo sa týka toho mailu na konci.
Ja sa v tomto vôbec nepohybujem, ale čisto sedliacka logika: čo tomuto človeku bránilo uzavrieť zmluvu s producentom, že bude dostávať svoj podiel na zisku? Ak mu nevyhovuje, že dostal peniaze za svoje dielo jednorázovo (predpokladám teda, že to bolo tak), môže dostávať podiely zo zisku (z predaja DVD, projekcie filmov, atď). Namiesto toho aby sa to riešilo cez OSU, porieši to priamo s producentom a dostane tých peňazí možno aj viac (pretože OSA si strháva poplatky).

Re: Re: jak to udělat líp?
(hugo dugo, 19. 7. 2011 - 20:43:09)
Odpovědět
aha. sory. až teraz som si všimol, že ten mail si písal ty:)

Re: Re: Re: jak to udělat líp?
(tomáš vtípil, 19. 7. 2011 - 23:32:07)
Odpovědět
producent se zachoval slušně a otevřeně. řekl mi narovinu: já ti dám to, co si můžu dovolit, bude to tolik a tolik, zbytek ti dá osa, pokud tě nezastupují, vyřiď si to, jinak přijdeš přibližně o tolik a tolik.

jinými slovy, prostě se počítá s tím, že to půjde přes osa a celej ten byznys včetně výše honorářů, procesuální stránky atd. je podle toho nastavenej. osa vybírá za tu hudbu tak či tak (mám to potvrzeno od provozovatele kina), teď je na mně, jestli se
a) o to přihlásím, tzn. nechám je provést to zastupování, nebo
b) o to nepřihlásím a dostane to vondráčková s jandou.
jestli je nějaký c) se právě snažím mj. i zde zjistit, zatím o ničem nevím.

Re: Re: Re: Re: jak to udělat líp?
(hugo dugo, 19. 7. 2011 - 23:44:26)
Odpovědět
uhm. čiže problém je v tom, že sa sčasti aj počíta s tým, že OSA bude tie peniaze chcieť vymáhať. Ono, tu sa rieši celková absurdita tohto systému - kino má v podstate platiť za film ktorý premieta dva razy? prečo by mal ísť tento honorár cez OSU? riešenie vidím takto (netuším či schodné): požiadať OSU, že si neželáš byť ňou zastupovaný (neželáš si vyberať poplatky za tvoju produkciu), a naopak tieto poplatky zahrnúť do poplatku, ktoré platí napr. kino za to že film premieta. Z toho čo viem, po strhnutí všetkých poplatkov ktoré si autorský zväz zaúčtuje, tebe tých peňazí tak či tak veľa neostane (predpokladám - a rovnako predpokladám, že si to je možné v OSA zistiť), a tento spôsob by možno bol výhodnejší aj pre teba, aj pre tých čo filmy premietajú. No dobre, iba hypotetizujem, ale príde mi to ako schodný nápad:)

Re: Re: Re: Re: Re: jak to udělat líp?
(tomáš vtípil, 20. 7. 2011 - 01:45:49)
Odpovědět
díky za reakce, je to ale ještě složitější. to, že osa bude poplatky vybírat se nejen předpokládá, to se automaticky děje, paušálně, i za předpokladu, že osou zastupován nejsem! čeká se, že se zastupovat nechám, pakliže to neudělám, osa použije ty peníze, jak uzná za vhodné (nejspíš je dá jandovi).

já bych byl daleko radši, kdyby všechny poplatky z kin, médií atd. šly přímo producentovi a ten tudíž mohl dát rovnou víc mně. tak to ale není a nevyplývá to z mé smlouvy s producentem, ale ze smluv (dohod? vyhlášek? nevidím do toho - zkrátka vazeb), které mají mezi sebou kina, média atd., producenti a osa. na ty nemám vliv.

Re: Re: Re: Re: jak to udělat líp?
(Kalanis, 20. 7. 2011 - 00:47:39)
Odpovědět
Napíši vám to naopak. Mám známé v jedné kapele v relativně okrajovém žánru. A jelikož jsou už po těch letech známí (jak by řekli "xichti profláklí"), tak mají poměrně značkou základnu fans. A držte se, největší podíl zisku je z "byznysu", tedy prodeje trik, placek a jiných špurků. CD si už mohou nechat dělat v lisovně a né technikou pálenou. Nejvíce vydělají na našlapaných koncertech (díky jejich kvalitě většina). Tihle pořádají každoročně festival, kde hrají kapely z bližšího i širšího okolí (lehce podpořený místní správou). A na tom festivalu všechny kapely hrají svou původní tvorbu (protože v daném žánru je remixů a coverů minimum). No a za celou produkci musí platit OSe. To už samo o sobě je na pováženou (proč musím někomu platit za mou vlastní tvorbu, když ji interpretuju?). Pár let nazpět (to jsem je znal jen z doslechu) se nechali uvrtat do zastupování OSou. A co z toho mají? Za každý koncert cca 50 Kč, co není "ani na připlutí Kapitána" (Capitain Morgan je cca 60-80Kč/panák). A to je ještě chce škubat Intergram. Dále jsou v nákladech na koncert benzin do auta, odpisy nástrojů a zázemí (musí se udržovat; v zázemí jsou třeba i kufry na špurky a nástroje a provoz zkušebny) a nějaký ten honorář.
Tak co?

Re: Re: Re: Re: Re: jak to udělat líp?
(tomáš vtípil, 20. 7. 2011 - 01:58:12)
Odpovědět
nejsem si jist, jestli si rozumíme. já vím, že nejvíc desek se prodá na koncertech atd. pokud to vašim přátelům šlape, je to skvělé a žádnou osu nepotřebují.

osu bych já mohl potřebovat z jiných důvodů, týkajících se filmové hudby, jak vyloženo výše (možná poněkud zdlouhavě, ale dává to smysl, přečtěte si to prosím pořádně).

krom toho taky hraju v různých kapelách atd., pořádám koncerty atd. - tuhle debatu vedu mj. právě proto, že bych se nerad zbrkle uvrtal k něčemu, co mi po zbytek života bude přinášet spoustu starostí a 50 kč za koncert.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: jak to udělat líp?
(Kalanis, 21. 7. 2011 - 20:52:06)
Odpovědět
No právěže rozumíme a nerozumíme. Oni za zastupování dostanou pendrek a sami musí platit. Většina peněz pak jde na "provozní náklady" (černá díra do nějakých +- "neznámých" kapes). Další podstatný balík na recykláty jako Vodráčková nebo M.David. A až zbytek jde všem okolo.
Jinak na zastupování tu je ještě "Svaz nezávislých autorů", který je ovšem poslední dobou dle všeho tak trochu v letargii a většinu lidí z něj získali Piráti. Lze se ale poptat teďka na VyOSení.
A poslední možnost je založit s pár dalšíma lidma další svaz (pokus). Ale to je celé bezzubé, dokud do něj nevleze několik relativně známých interpretů, kteří by tím narušili OSí monopol.

Re: jak to udělat líp?
(Jiří Mazoch, 22. 7. 2011 - 07:35:16)
Odpovědět
No, já vím, ono to zní tak vznešeně...! :)) Duchovní vlastnictví...atd...že jo? Nehynoucí a věčné... Skoro nikoho to sice už nezajímá, nikdo to neposlouchá, ale já to mám pořád v šuplíku, v hlavě, na internetu... kdepak že by to někdy okoralo! ;-)

Re: jak to udělat líp?
(Wlasta, 22. 7. 2011 - 09:11:59)
Odpovědět
nezlobte se, ale Váš příklad s filmovou hudbou je ten nejhorší, který jste mohl zvolit. On je totíž přesně o těch zednících a postaveném domu. Někdo u Vás objednal hudbu k filmu a za dodanou hudbu zaplatil, jak jsem pochopil tak asi málo, s tím, že zbytek bude z výnosů a projde to přes OSA. Celý problém je v tom, že autorský zákon nezná pojem "vlastnictví" práce provedené na zakázku. Z nějakého nepochopitelného (přes peníze pochopitelného) důvodu objednavatel takového díla není jeho skutečným vlastníkem, ale spousta majetkových práv zůstává autorovi. Vytvořil byste sám o své vůli tuto hudbu, pokud by nebyla objednávka? Nevytvořil. Pokud něco vytvoříte spontánně pak je autorské právo i majetková práva z něj vyplývající v pořádku, ale zakázková práce? tam je úprava zcela pochybná.
A ještě jedna věc je nedostatkem tohoto zákona - OSA a pod. vybírá ze zákona za všechny ne jen za ty, kteří se od nich nechávají zastupovat. A to by mne zajímalo, kam ty peníze za "neznámé" autory jdou.

anitosa koncert
(Linuxový otaku, 12. 7. 2011 - 15:37:07)
Odpovědět
Chtělo by to udělat nějaký koncert, za který se pak poplatky OSA nezaplatí. Nejlépe založit občanské sdružení, udělat nějakou oslavu kde se všichni ožerou a budou opilí veřejně vystupovat na nějakém pódiu a do toho vyzpěvovat a dělat bordel, aby to nebylo ničí autorské dílo - interpretace, ale opravdu spontánní hudební představení. Kdyby se spor prohrál tak se sdružení zruší a žádné poplatky nikdo platit nebude, protože právnická osoba přestane existovat. Nebo to založit na pár bezdomovců za flašku rumu...

Re: anitosa koncert
(Petr Kováč, 12. 7. 2011 - 15:45:14)
Odpovědět
Nečteš, nevíš :-)
http://vyoseni.cz/


(Petr, 11. 7. 2011 - 21:46:46)
Odpovědět
OSA celkem bezne pouziva metodu zlo a mensi zlo, takze si nakonec spousta lidi rekne: tak co, jsou to debilove, ale statem posveceni, tak ja jim neco dam a bude klid. Nedivim se, ze jim autor nakonec zaplatil, dokonce to v ramci okolnosti povazuji za chvalyhodne, prestoze z podstaty veci se mi chce zvracet. Alarmujici je, ze to ani zdaleka neni ojedinely pripad a nikdo s tim neni schopen nic udelat.


(asfsdfa, 11. 7. 2011 - 21:25:40)
Odpovědět
Hm, obdivuju pana autora, ja bych podruhe osu navstivil opasanej vybusninama se slovy Allahu agbar...

Re:
(Okolojdoucíí, 11. 7. 2011 - 23:30:38)
Odpovědět
Bohužel ta hydra má sto hlav.


(Amunak, 11. 7. 2011 - 16:44:09)
Odpovědět
Hyenismus.

okiEANklpE
(Chacidy, 27. 1. 2012 - 06:08:03)
Odpovědět
Thanks for helinpg me to see things in a different light.


(Cereal, 11. 7. 2011 - 16:04:55)
Odpovědět
OSA má vůbec obrovskou drzost. K nám taky po benefičním koncertě, na který jsme ještě dopláceli několik tisíc z úspor (jsme neziskovka), přišli chrastit s kasičkou... a jejich pravidla pro určování výpalného (poplatek tomu opravdu říkat nehodlám) z koncertu, na kterém vystoupí byť jen jediný interpret tímto molochem zastupovaný, musí být dílem nějakého šílence... on vůbec fakt, že zaplatíte kapele za její vystoupení, jen abyste znovu zaplatili OSA za to, že kapela vystoupila, nedává žádný smysl. OSA je asi největším důvodem, proč pomalu ztrácíme chuť nějaké koncerty vůbec pořádat.

Re:
(Roj, 11. 7. 2011 - 16:46:17)
Odpovědět
A proto:
http://vyoseni.cz/
Doufám, že se to chytne jako nákaza :-)

Re: Re:
(Petr, 11. 7. 2011 - 21:55:47)
Odpovědět
Omlouvam se za O.T, ale na prvni strane techto www jsem se docetl "...a ne brát dividendy za to, že před mnoha lety něco složil". S tim zasadne nesouhlasim, timhle vyrokem autori popiraji respektovani dusevniho vlastnictvi. Slozim pisen, ktera ma napr. po sesti letech mensi hodnotu, nez kdyz jsem ji nahral?

Re: Re: Re:
(Kuky, 11. 7. 2011 - 22:07:13)
Odpovědět
Ano. Je obehraná a oposlouchaná a vás nic nenutí složit lepší - budete za ni brát prachy i 70 let po smrti, tak proč se snažit?

Umělci se v pohodě uživili tisíce let před zavedením pseudoautorských poplatků. Navíc, živili sebe a své blízké, ne nějaké byrokratické molochy a obří organizace, které na jejich umění neměli žádnou zásluhu.

Nějak se mi ještě nepovedlo, aby mi firma za nainstalování serverové farmy platila sto dvacet let - a k tomu každý, kdo na ty servery přistoupil, včetně jeho dětí, vnuků, pravnuků a prapravnuků.

Re: Re: Re:
(Okolojdoucíí, 11. 7. 2011 - 23:39:24)
Odpovědět
Zedník dostane zaplaceno JEDNOU, pekař dostane zaplaceno JEDNOU, truhlář JEDNO, ...

Proč by to, himlhergot, mělo být u umělce jiný? Kdysi dostal za své dílo zaplaceno JEDNOU (za předvedení divadelního kusu, za předvedení písně, za složení sloganu na zakázku...). Proč má být něco víc? Dostává zedník prachy za to, že kdysi postavil barák? Dostává pekař prachy za to, že kdysi upekl housku? Dostává truhlář prachy za to, že kdysi udělal stoličku?

(Mimochodem, ta stolička ztrácí časem na hodnotě podobně jako ta píseň (opotřebuje se, zevšední).)

Dnešní umělec už peníze dostal - ze vstupného z koncertu, ze smlouvy s vydavatelem... čili on vším tím kopírováním o nic nepřichází, protože zaplaceno UŽ dostal. Proč by měl dostávat další peníze, na které čistě logicky nemá nárok? OSA je PARAZIT a jako takový musí chcípnout! A vůbec kvůli OSe nemám černé svědomí... najděte mi JEDINÝ příběh českého umělce (z dnešní doby, prosím), který chcípnul hlady kvůli kopírování atd.!

pYtbaFAMRMBht
(Destrey, 26. 1. 2012 - 11:37:29)
Odpovědět
A prefect reply! Thanks for taking the trouble.

erPlqJdLxUcAIxOog
(iuastot, 26. 1. 2012 - 16:59:09)
Odpovědět
UiXc3v aqvkprcywyfq

Re: Re: Re:
(Libor Supcik, 12. 7. 2011 - 15:15:17)
Odpovědět
Presne tak: reap what you sow plati pro jedno az petilete zemedelce.
...ono toto (krive) ocekavani vynosu z davnych investic je stejne kriva karma jako to, co zene vetsinu lidi do politiky (ci do pojistoven ci OSY)

Re: Re: Re:
(jzvc, 13. 7. 2011 - 15:18:17)
Odpovědět
Zadna dusevni prava NEEXISTUJI.

Re: Re: Re: Re:
(lol, 15. 7. 2011 - 04:08:34)
Odpovědět
ale existuji, mate dusevni pravo zustat blbcem i 70. let po smrti

Re:
(jzvc, 11. 7. 2011 - 19:10:39)
Odpovědět
A co trebas dat do smlouvy neco jako ze soucasti ceny vystoupeni jsou i veskere autorske honorare a tudiz nikomu dalsimu uz nic placeno nebude.

a) by slo pak vOSu vykopnout (ostatne vim o par lidech kteri dotycneho proste sproste vykopli a uz se neozval)
b) slo by pripadne zpetne od "umelcu" vymahat vOSou pozadovanou castku.


(Heron, 11. 7. 2011 - 16:00:41)
Odpovědět
Může mi někdo vysvětlit na základě čeho a komu je danou částku nutno platit?

Je to stanoveno přímo zákonem, kde je určen přímo zprávce této daně?

Jsem v tomto oboru laik, také pracující pro neziskovou společnost pomáhající postiženým a už proběhl nejeden "koncert". Dá-li se to tak nazývat.

Z uvedeného mi vyplývá, že povinnost zaplatit jakýkoliv poplatek vznikla až podepsáním dané smlouvy.

Dále jsem nabyl dojmu, že zákon být porušen nemohl, jelikož daná díla byla hrána se _souhlasem_ autorů a to přímo autory samotnými.

Chápu, že člověk má jiné starosti, ale takové případy by bylo potřeba nechat dojít až k soudu, kde by pánové jako Nos, Dědeček jistě potvrdili, jak to s tím souhlasem autorů bylo.

Re:
(Okolojdoucíí, 11. 7. 2011 - 17:40:18)
Odpovědět
Bohužel autor článku udělal chybu v tom, že tu nesmyslnou "licenci" podepsal a zaplatil. Teď už to k tomu soudu (který by vyhrál, protože by tam ti autoři jasně řekli, že souhlas měl) hnát nejde.

Re: Re:
(Okolojdoucíí, 11. 7. 2011 - 17:41:37)
Odpovědět
(Ale soudit se o 158 korun asi nemá smysl.)

xectYoPVOrcAnk
(Lainey, 26. 1. 2012 - 13:56:47)
Odpovědět
Hey, sbutle must be your middle name. Great post!

YmIPJDGgGNAH
(yrrazaldx, 26. 1. 2012 - 16:44:24)
Odpovědět
gLEOqm ghqelewphwib

Re: Re:
(Jan, 11. 7. 2011 - 19:41:11)
Odpovědět
Já bych zase čekal, že udělal naopak dobře - teď už ho nemůžou otravovat se stále se zvyšujícími pohledávkami, což mají některé jiné nenažrané společnosti ve zvyku - člověk si začne stěžovat, a hle, najednou dluží dokonce už dvakrát tolik. To pak málo kdo psychicky ustojí, táhnout ten spor dál a dál a čelit stále vyšším možným sankcím.

Re: Re: Re:
(Jan, 13. 7. 2011 - 21:04:02)
Odpovědět
Možná dobře teď a pro něj, ale špatně pro ostatní v budoucnu. OSA totiž vidí, že to funguje a že lidi platí i v takovéto situaci a proto bude nerušeně pokračovat dál ve sbírání prachů, na který by normálně neměli vůbec nárok.

Re: Re: Re: Re:
(Roj, 15. 7. 2011 - 19:42:26)
Odpovědět
To je jen proto, že je malé povědomí o pirátech. Ale uděláme všechno pro to, aby nebylo ;-)

Re: Re:
(Jiří Mazoch, 22. 7. 2011 - 07:27:12)
Odpovědět
A to já si zase myslím, že kritizovat někoho, jak něco mohl a nebo měl udělat... bude dávat smysl, až dotyčný kritizující bude v podobné situaci - tedy při čelném střetu s podobně zrůdnou organizací, jakou je OSA. - Ano, ten článek je opravdu pěkně názorná ukázka hyenismu, ale podobných "způsobů obživy" asi český "právní stát" umožňuje nepřebernou řadu...

Co na to autoři?
(Jiří Mazoch, 22. 7. 2011 - 07:31:53)
Odpovědět
Tak mě napadlo, jestli by nebylo pěkný, kdyby ti jmenovaní umělci, vystoupivší (hele, vystoupivší je prý gramaticky špatně- asi už Ústav PJČ zrušil přechodníky! :))) na těch benefičních koncertech, zažalovali OSA - ta totiž inkasovala za jejich vystoupení proti jejich vůli a počítám, že to asi nebude úplně právně v pořádku...


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Kopírovací monopol
články v rubrice

30. 6. 2013 | 6244
Rozhovor k rozšíření autorského zákona
24. 2. 2013 | 12625
Rozsudek RapidShare a právní aspekty file-hostingových služeb
22. 7. 2012 | 229
Ropná společnost si pomocí kopírovacího monopolu vynutila stažení parodující stránky Greenpeace
28. 4. 2012 | 3248
Nekrolog: Umřela Library.nu alias Gigapedie
5. 3. 2012 | 254
{sylvaf} blok: knížky za paušál?
17. 2. 2012 | 4523
IFPI ku příležitosti 75. výročí vymazala důkazy o svých fašistických kořenech
16. 2. 2012 | 1432
IFPI chce poplatek z mobilů, Hadopi i právní odpovědnost provozovatelů za obsah
5. 2. 2012 | 92
Cory Doctorow: Je na čase přestat mluvit o kopírovacím monopolu
5. 2. 2012 | 87
Ministerstvo kultury připravuje rozsáhlou novelu autorského zákona
26. 1. 2012 | 547
Česko podepsalo ACTA, protesty zablokovaly web vlády
26. 12. 2011 | 646
Instinkt: Chvála zlodějů knih
23. 9. 2011 | 2134
„Kulich“ z Motola: Byla porušena moje autorská práva!
16. 9. 2011 | 380
Lobbisti ovládli Evropu: Zákaz kopírování prodlužen o dalších 20 let. Zisk shrábne OSA!
11. 7. 2011 | 2617
OSA vymohla od ústavu pro postižené platbu za benefici - účinkujícím umělcům navzdory
10. 6. 2011 | 28529
Poslanci se vyřádili, když tancovali mezi hroby mrtvých umělců
2. 6. 2011 | 8280
Včera lobbisti zábavního průmyslu, dnes prezent za 100 miliard korun
2. 6. 2011 | 3446
Ministr kultury Besser: Umělcům bude důchody vyplácet Intergram
1. 6. 2011 | 353
Dopis předsedovi výboru pro evropské záležitosti proti prodloužení monopolu na nahrávky
23. 5. 2011 | 278
Nahrávací průmysl znovu lobbuje za prodloužení monopolu
12. 5. 2011 | 123
Spisovatelé protestují proti poplatkům Dilia. Srstka už netrvá na poplatkovém monopolu
Nejnovější zprávy
Stát si brousí zuby na WiFi. Další pokus znásilnit Internet.

16. 1. 2015 | Internet | 4374
Necháme si bez odporu odebrat svobodné WiFi a přejdeme dobrovolně pod křídla korporátních Internetů?
Zobrazit celý článek ►
 

Zvolbovaní Piráti
12. 10. 2014 | Piráti | 20273
Kdo vyhrál, kdo prohrál, jak Piráti a co bude dál?

Americké lhaní -základní prostředek politiky
22. 7. 2014 | Politika | 3619
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.

Facebook je konec. Konec japonec.
30. 4. 2014 | Piráti | 33224
To byl vynikající nápad, vyhradit lidu takové populární místo, kde se můžou všichni vyvztekat, vydemonstrovat, vybrečet a pohádat, vyblejt na sebe všechny problémy, zbavit se soukromí a to vše přitom za pečlivého dozoru státní bezpečnosti. Ovládat svět je čím dál tím snazší.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.