30. 7. 2014, 11:03

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
Legalizace konopí pro léčebné účely po česku - krok vedle


Politici projednávají zákon, jehož přijetí by nejspíše přineslo více špatného než dobrého. Chtějí legalizovat léčebné konopí, ale vlastně jenom trochu a hlavně typicky špatným způsobem.



28. 8. 2012


Datum: 28. 8. 2012, Autor: Adam Zábranský
Přečteno: 11782x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 44 čtenářů, celková známka je 1.36.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

Drogy a obdobné látky
(Petr H., 31. 10. 2012 - 16:09:57)
Odpovědět
Souhlasím s pirátskou stranou, co se týče transparentnosti zakázek z veřejných financí (od toho jsou to však také veřejné :) ), z jich snahou zlegalizovat marihuanu však tak úplně ne a to zejména z toho důvodu, že nejsou veřejnosti známy skutečnosti, které způsobují léčení. Je totiž léčení a Léčení. V češtině bych našel vhodné pořekadlo: "vyhánění čerta ďáblem". Pokud rozumnému člověku předložíme skutečné účinky drog (to znamená toxických látek s daným účelem), pochopí a není tak třeba žádných represí. Přikládám velmi cenný náhled ruského léčitele a nositele cen akademie věd za fyziku a astromomii Nikolaje Levašova. Byl před půl rokem zavražděn,. zejména kvůli kandidatuře na ruského prezidenta. Spoustu věcí se ale v médiích nedočtete.

"Drogy jsou organické látky, které mají silné éterické struktury a negativní energii. Po užití droga rychle pronikne krevním řečištěm do mozku. A když koncentrace těchto jedů dosáhne kritické hodnoty nebo se stane nadkritickou, dojde k následujícímu: aby rozložil tyto jedy, duch otevírá neurony mozku vyšším mentálním úrovním. Přitom struktury neuronů, které tyto úrovně nemají, se při průtoku energií těchto úrovní skrze ně začínají rychle ničit. Zároveň dochází k rozkladu drogy toky energií mentálních úrovní. Během celé té doby je člověk schopen vidět a slyšet jiné úrovně, cítit se tak, jak se nikdy v životě necítil... A začíná ho to neodolatelně táhnout znovu a znovu k tomu stavu blaženosti, který jednou zakusil... A aby se mozek znovu mohl otevřít, jsou nutné stále větší a větší dávky drogy. Mozek se znovu otvírá a jeho struktury se ještě více ničí. A je nutná ještě větší dávka, aby došlo k příštímu otevření... V důsledku těchto snah se organismus a struktury ducha velmi rychle a nenávratně zničí. Jakákoli snaha člověka přinutit mozek otevřít se, když na to není evolučně připraven, se rovná snaze násilím otevřít nezralý květní pupen. Když se to stane, květ vadne a umírá a nikdy už nelze spatřit jeho skutečnou krásu..."

Proč je konopí zakázané
(Zub, 7. 9. 2012 - 16:38:44)
Odpovědět
Konopí je zakázané ne z toho důvodu, že by to byla droga (to jsou cigarety a alkohol taky). Ale proto, že je zadarmo a nedá se proto zdanit. Každý si ho může vypěstovat, takže by konkurovalo dobře zdanitelným drogám, jako je tabák či alkohol.

Legalizovat vše
(Lenja, 31. 8. 2012 - 19:57:28)
Odpovědět
Mě se tedy ani trochu nelíbí, jak autor dělá z lidí, kteří mají zdravotní problémy následkem užívání drog, nemocné chudáčky, o které se by se měla společnost a stát řádně postarat! Skutečnou nemoc si člověk dobrovolně nepřivodí sám. Kdežto užívat drogy je ve většině případů svobodná vůle každého z nás a veškerého rizika jsme si dobře vědomi. Legalizovat vše. Narkomané, kteří by následkem užívání drog onemocněli nebo by zkrátka potřebovali lékařskou péči, museli by si ji sami hradit. Nezaplatíš, tak to pardón, věděl jsi do čeho jdeš a není spravedlivé věnovat ti stejnou péči a prostředky, jako lidem, kteří za svou nemoc nemohou. Trochu nehumánní a drsné, ale do roka a do dne by byly ze společnosti drogy vytlačené na okraj. Lidé by se začali opravdu bát a začali by se k sobě chovat zodpovědněji ;)

Re: Legalizovat vše
(vlasta klepák, 3. 9. 2012 - 08:40:32)
Odpovědět
Souhlasím, ale má to háček - jak budete spolehlivě v nemocnici škatulkovat lidi na narkomany a čisté? Aby se nestalo, že pokud budete drahý pacient (s nějakou drahou nemocí či drahým úrazem), nemocnice vás na příkaz pojišťovny automaticky zařadí mezi narkomany a budete platit... i kdybyste se žádné drogy v životě netkl.

Re: Legalizovat vše
(dedek, 22. 10. 2012 - 00:47:06)
Odpovědět
Co takový alkoholik,který si propije játra?Nebo silně obézní co jde na bandáž žaludku?Stačil by jiný úhel pohledu.Právě že ten člověk si neuvědomí do čeho jde a pak už je pozdě!

Jsou to nesmysly
(M, 30. 8. 2012 - 09:45:30)
Odpovědět
Drogy by mely zustat nelegalni a pestovani konopi pro lecebne ucely by melo byt oddeleno od pestovani jineho, me ten zakon pripada spravny.

Clanek mi pripada velmi detinsky. Jsou to ideje, ktere zni krasne, ale maji daleko do skutecnosti. Treba kdyby houbicky byly legalni - nedovedu si to predstavit, znam uz takhle par pripadu sebevrazd a umrti na houbach, marihuana - znam spousty lidi, kteri by byli porad zhuleni a nikdo by je nedonutil nic delat, ze by si vetsina lidi jen proste obcas zakourila je hezka predstava, ale neni uplna, ona bude i skulina lidi, kteri budou nekontrolovane kourit porad a dospeji k rozkladu osobnosti. Takze je potreba rict, kde se vezmou penize do socialniho a zdravotniho systemu navic. Protoze levna legalni dostupnost heroinu treba v romskych ghettech by byla smrtici.

Mam dojem, ze autor nevi, co pise.

Re: Jsou to nesmysly
(anonym, 31. 8. 2012 - 12:47:44)
Odpovědět
A co je komu do toho, co si někdo užívá? Já bych byl klidně pro zlegalizování zneužívání drog, protože to není zákon, který zabraňuje lidem zneužívat heroin, marihuanu a další zneužitelné látky, ale lidský rozum.
Nebo další důvod. Každý den piju čaj, kdyby mi to někdo chtěl zakázat, tak ho pošku do pr**le a jakýpak v tom je rozdíl? Že po marihuaně má někdo halucinace a možná dobrý pocit, to mam po čaji taky to, že marihuana není zrovna moc zdravá, je už problém uživatele.

Re: Jsou to nesmysly
(Josef Kadleček, 2. 9. 2012 - 01:37:50)
Odpovědět
Kdyby se ty stovky milionů, které se dnes věnují na represi, aslepoň z části věnovaly na osvětu a guruy, kteří Vás, milý osvícenče, provedou odpovědně a třeba i s lékařským dohledem drogovým obřadem, a Vy se naučíte drogy, tak jako tomu bylo vždy v minulosti, v-y-u-ž-í-v-a-t a ne, tak jako je tomu dnes - tedy bohapustě zneužívat, tak byste tu nekázal takové hnusy a drogy by Vám mohly pomoci otevřít Váš demagogicky - médii zatemněný mozek...

Re: Jsou to nesmysly
(Josef Kadleček, 2. 9. 2012 - 01:46:11)
Odpovědět
A abych nezapomněl - ocituji pana Wericha: "a v tuto chvíli ja na tomto světě já nevím kolik třicetiletých, kteří tu už čtyři sta let nemuseli být". Takže ať si ten smrtící koktejl z drog dává celé to stádo zbytečných, když jste si začal s rómy, tak třeba rómů. Ale jinak nechť se hned ti zbyteční, kteří stejně této společnosti nikdy nic nepřinesou, proženou žilou zlatou dávku. Bůh s nimi. Já své děti umím naučit, co je pozitivní a co už je fuj. To je žádný zákon nenaučí, tím méně škola.

Re: Jsou to nesmysly
(vlasta klepák, 3. 9. 2012 - 08:50:08)
Odpovědět
Snad kdyby zakázané ovoce nechutnalo, byl by váš přístup k drogám ospravedlnitelný tím, že funguje. Jenže on nefunguje - přes všechny útlaky zakázané ovoce prostě chutná.

Přestaňte přemýšlet o tom, co by dělali ostatní a položte si sám sobě otázku:
"Co bych dělal, kdybych mohl všechno? (Co bych dělal, kdyby byly drogy legální?)"

Protože jak se říká - podle sebe soudím tebe.

PS. Pokud jste odpověděl, že byste se zfetoval pod obraz, mám pro vás doplňující otázku: "Je problém v zákoně, nebo ve vašem charakteru?"

PPS. Pokud se někdo v drogách rozloží, je to přirozený výběr. Špatná výchova, špatní přátelé... ne špatný zákon, ten tomu ani teď neumí zabránit. Pravda je, že nevíme, co se případnou legalizací změní, nejsou čísla, nejsou odhady. Je však pravděpodobné, že - zejména mezi mládeží - klesne chuť.

Re: Jsou to nesmysly
(Pavel, 31. 10. 2012 - 20:16:19)
Odpovědět
Ale zamezí to i přístupu ke konopí lidem, kterým pomáhá, ale legislativa jim řekne jinak. Navíc jestli myslíte uplnou prohibici konopí, až na její lečebné využití, tak to už tu bylo, přečtěte si Analázu dopadů nové drogové legislativy z roku 2001. Vede to akorát k větším společenským nákladům.

Alkohol je legální a pro lidi, jež jim komplikuje život je označení, říká se jim alkoholici. Stejně tak je to s konopím, lidé co chcou vést normální život užívají konopí střídmě. Je to o lidech. Nemyslím si, že by se ta skupina kouřící marihuanu nekotrolovaně legalizací rozrostla. Když se zlegaluzijí houbičky, uživatelé jich nezačnou pojídat víc. Kdo chce, ten si je sežene už dnes, koneckonců přechovávání do 40 hub je přestupkem a pro toho kdo to chce zkusit, není zajítí si pro pár hub zas takovým rizikem. No a rozklad ghett mi zní jako pozitivum.

100-200,- ???
(Jery, 29. 8. 2012 - 14:11:33)
Odpovědět
Bavil jsem se s člověkem, který dodával komponenty pro potravinové doplňky výrobcům. Dostal se i k cenám. Dětské kapky proti kašli dodávají lékárnám za 14 Kč vč lahvičky. V lékárně jsou za bezmála 300. Takže pokud se do lékárny dodá gram za odhadem 50 Kč výsledná cena bych tipl že bude tak 2000,- a to tuplem, pokud budou tvrdě trestáni samopěstitelé. Zdraví je business a to velmi lukrativní. Lidkské nemoci jsou zlatý důl.

Represe nefunguje a fungovat nebude
(Starej Mraf, 29. 8. 2012 - 12:40:30)
Odpovědět
Represe funguje minimálně. Zejména u věcí, které je možno považovat za běžné. To se ví už od dob americké prohibice.

...
(Jitka, 29. 8. 2012 - 11:32:42)
Odpovědět
http://nymbursky.denik.cz/nehody/rozdalovice_brodska.html

S paní Brodskou to dobře nedopadlo, to bych zrovna jako dobrý příklad neuváděla.

souhlasim
(Oldrich, 29. 8. 2012 - 06:55:37)
Odpovědět
Souhlasim, jen bych za sebe dodal: "Delej si co chces ale neotravuj s tim me." Napriklad kur si marihuanu kolikrat denne chces ale ja nechci NIKDE cichat jeji kour. Stejne by to dle meho nazoru melo byt i u cigaret, ale neni...

Re: souhlasim
(jzvc, 29. 8. 2012 - 08:14:32)
Odpovědět
Souhlas

Re: souhlasim
(ezdy, 29. 8. 2012 - 09:11:54)
Odpovědět
já si zase myslím, že jestliže někdo nechce čichat kouř marihuany tak zkrátka nemá chodit např. na reggae festival

Re: souhlasim
(ezdy, 29. 8. 2012 - 09:13:40)
Odpovědět
a jestli někdo nechce dýchat tabákový kouř, tak nemá chodit do zaplivaný putiky

Re: Re: souhlasim
(Oldrich, 29. 8. 2012 - 12:55:36)
Odpovědět
A taky nema chodit po ulici, v parku, k vode, do restauraci, na tancovacky, na disco... proste ma sedet doma a doufat ze mu ten kour neprijde otevrenym oknem

:D
(františek, 30. 8. 2012 - 10:43:39)
Odpovědět

:D
(františek, 30. 8. 2012 - 10:45:11)
Odpovědět
Jsi nekuřácké kripl ty a takový co ty se cpou do politiky trubko.

Re: souhlasim
(M, 30. 8. 2012 - 09:55:35)
Odpovědět
To je hezke. A kdyz nekdo nechce dychat kour z vyfuku aut tak ma delat co?

Rozumná politika
(, 28. 8. 2012 - 19:00:00)
Odpovědět
A co import, export, drogová turistika?
Zákaz neregistrovaných transportů?
Prodej registrovaným zákazníkům?

Re: Rozumná politika
(jzvc, 29. 8. 2012 - 08:16:32)
Odpovědět
A? Sak by to jen prineslo spoustu penez do rozpoctu na danich. Stejne jako se jezdi na nakupy chlastu (Svedsko - tam praticky existuje prohibice a prave proto maji nejvetsi problem s ozraly v Evrope - pivo tam stoji v prepoctu 200-300Kc)

Re: Rozumná politika
(M, 30. 8. 2012 - 09:52:02)
Odpovědět
No prave, kdyby se blahove sny v clanku uvedene realizovaly v CR a ne nikde jinde (to je jeste naivnejsi predstavou), tak se sem natahnou fetaci z celeho sveta.
Uz takhle mi v ulici u kontejneru bydli bezdomovci, takze hloucky postavajicich zombie, kteri chteji par korun by se zmenily v davy. Asi bych ani nedosel domu a kdyz jo, byl by dum vyrabovany.

clanek
(gbb, 28. 8. 2012 - 17:47:50)
Odpovědět
http://dusandvorak.blog.respekt.ihned.cz/c1-52567660-zazrak-zvany-konopna-mast-aktualni-receptura-pr


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Piráti
články v rubrice

30. 4. 2014 | 22361
Facebook je konec. Konec japonec.
2. 4. 2014 | 961
Evropa je naše moře
1. 4. 2014 | 155
Pirátské noviny mají nové sponzory
16. 3. 2014 | 1599
Zrození České pirátské strany
28. 4. 2013 | 41059
Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
1. 4. 2013 | 241
Je konec
16. 3. 2013 | 369
Piráti zvou příznivce k otevřenému překladu knihy CryptoParty Handbook
8. 3. 2013 | 910
Evropský parlament bude příští úterý hlasovat o zákazu veškerého porna v "médiích". Ano opravdu. Podnikněme okamžitou akci!
3. 3. 2013 | 4735
Guerilla Open Acces Manifesto: Otevřme přístup sami
14. 2. 2013 | 186
Jsou nároky isify a LogiCallu z vymáhání práv k fotografiím oprávněné?
14. 2. 2013 | 107
Nové Pirátské dvanáctero aneb jak se z toho nezbláznit
10. 2. 2013 | 276
Soud pro lidská práva: Tresty za sdílení souborů jsou porušením lidských práv
20. 1. 2013 | 5815
Sledujuseriály.cz opět v provozu
7. 1. 2013 | 389
Kampaň za referendum na Praze 7
1. 1. 2013 | 1202
Novoroční řeč pirátského kapitána Ivana Bartoše
19. 12. 2012 | 986
Kulatý stůl iniciativ 17.12.2012
16. 12. 2012 | 398
Britská bitva o Pirátskou zátoku
6. 12. 2012 | 142
Piráti nabízejí místa ve volebních komisích pro volbu prezidenta
30. 11. 2012 | 115447
Lidé si přejí zrušit OSA
28. 11. 2012 | 90193
LEGO zasáhlo do politické soutěže: Politika vadí, porno je v pohodě
Nejnovější zprávy
Americké lhaní -základní prostředek politiky

22. 7. 2014 | Politika | 110
Včera na tiskové konferenci ministerstva obrany Ruské federace byly prezentovány důkazy z monitorování oblasti sestřelu. Důkazy Rusko předá zainteresovaným i dalším. Média i politici však zcela zásadní odhalení ignorují a dál obviňují bez jakýchkoliv důkazů Moskvu.
Zobrazit celý článek ►
 

Evropa je naše moře
2. 4. 2014 | Piráti | 961
Chvilka angažované politické poezie.

Pirátské noviny mají nové sponzory
1. 4. 2014 | Piráti | 155
Pirátské noviny se v minulých dvou letech významně nepohodly s vedením České pirátské strany na vzájemné spolupráci při publikování pirátského obsahu. Po roce redakční přestávky se nyní podařilo činnost obnovit.

Zrození České pirátské strany
16. 3. 2014 | Piráti | 1599
Vzpomínky na vznik Pirátské strany jsou nesmazatelné. Dnes se podíváme pět let do historie. Píše se rok 2009 a smyčka kolem svobodného Internetu se začíná nebezpečně utahovat.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  *Fotogalerie  @VideoChat  Vzkaz Evropě  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový občasník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování, svobodné tvorbě a blbostech.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha

Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je umožněno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.