18. 5. 2013, 20:41

Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Reportáž  *Fotogalerie  #Pirátská síť  @VideoChat  Komix
Jací chtějí být čeští Piráti?


Michal Škop nám zaslal příspěvek, který statisticky srovnává postoje Pirátů v Německu s ostatními stranami. Dlužno podotknout, že v grafech nejsou zohledněna klasická internetová témata, která v zemských volbách nehrají příliš velkou roli. 



30. 5. 2012


Datum: 30. 5. 2012, Autor: Michal Škop
Přečteno: 2367x
Zobrazit článek pro tisk Vytisknout

Doposud hodnotilo 7 čtenářů, celková známka je 2.57.
Ohodnoťte známkou jako ve škole | 1 je nejlepší: 1 2 3 4 5

Komentáře

Jací chtějí být
(..., 3. 6. 2012 - 07:57:41)
Odpovědět
Jací jsou? Nic moc, sekta s nejasným programem a mizivou podporou....kokoti, Kalousek vás vystihl.

Re: Jací chtějí být
(Avanti, 8. 6. 2012 - 10:32:57)
Odpovědět
kokot Mirek?

Lepší definice Pirátů je potřeba.
(jogín, 2. 6. 2012 - 11:38:40)
Odpovědět
Souhlasím se Stanem. O autorských právech netřeba diskutovat, jenže je to jen malý kousek současných problémů ve společnosti. Pirátům chybí hlavně lepší definice postoje v ekonomických záležitostech. Z pár článků souhlasím s Vašíčkem, uvědomuje si, jak věci fungují, jenže z diskusí mám dojem, že spousta členů je ochotná spolknout neviditelnou ruku trhu i s navijákem.

Re: Lepší definice Pirátů je potřeba.
(Stan, 5. 6. 2012 - 22:19:08)
Odpovědět
Jako by se čeští Piráti styděli definovat se ve standardních politologických pojmech, na těch klasických osách. Ti němečtí a švédští to pravděpodobně udělali a dostali se do reálné politiky. Proč zase zkoušíte "české slepé uličky"? Rychle s tím něco udělejte, nebo dopadnete jako Liškovy zelené melouny s modrou dužninou.

A pak by to ještě chtělo hodně práce a přidat na věrohodnosti, například když s Vámi někdo komunikuje, abyste byli schopni říci jasné ano či ne různým nabídkám na spolupráci a své případné sliby splnili.

Re: Re: Lepší definice Pirátů je potřeba.
(vlkplk, 6. 6. 2012 - 10:31:55)
Odpovědět
Neni nutne znovu objevovat Ameriku. Existuje pouze spravna cesta a pak ta druha 'pravicova', drive take nazyvana bolsevismus, pricemz ODS, CSSD, Topka a KSCM jsou jenom jeji varianty. Toto rikam za sebe, nemluvim za piraty.

Re: Lepší definice Pirátů je potřeba.
(xChaos, 27. 6. 2012 - 19:02:24)
Odpovědět
To ale nic nemění na tom, že i my Piráti, co nejsme nějak vyhraněně antikapitalističtí a protitržní, to schytáváme od pravicových bloggerů a komentátorů, že jsme vlastně komouši a chceme "znárodňovat duševní vlastnictví" :-)

Původní švédské postoje mě přišly středo-liberálnější, než ty německé, když jsme u toho.

Nevyhraněnost vám škodí, piráti!
(Stan, 1. 6. 2012 - 09:31:30)
Odpovědět
Opravdu už by to chtělo, abyste si odhlasovali program, který se bude zabývat všemi podstatnými celospolečenskými tématy. Kopírovací monopol je sice brzda rozvoje společnosti, ale není to klíčová záležitost, je to jen součást toho hlavních problémů, které tady nastaly - a ten se jmenuje nesouměřitelnost, ovládnutí zdrojů malou agresivní skupinou, z toho plynoucí zahraniční intervence a všudypřítomná otevřená i skrytá mediální propaganda, která to má zakrýt nebo alespoň ospravedlnit.

Nejde o to, s kým se chcete spojit po volbách, jde o to, abyste prezentovali jasný program a stáli si za ním i po případných úspěšných volbách. A to bez ohledu na to, jestli vám to vynese místo ve vládě, nebo posadí do opozičních lavic. Pokud to neuděláte, skončíte jako všechny malé strany v minulosti - s ostudou na smetišti dějin.

Re: Nevyhraněnost vám škodí, piráti!
(vlasta klepák, 1. 6. 2012 - 11:36:52)
Odpovědět
Program pokrývající všechny aspekty našeho života je nutným, nikoliv však postačujícím požadavkem na stranu, která neskončí na smetišti dějin.

Viz VV.

Re: Nevyhraněnost vám škodí, piráti!
(Marie, 1. 6. 2012 - 15:13:12)
Odpovědět
A do stanov si dali složení mandátu v případě, že se svědomí poslance se vzepře přijatému programu.

Re: Re: Nevyhraněnost vám škodí, piráti!
(vlasta klepák, 1. 6. 2012 - 15:24:20)
Odpovědět
Jako by stanovy měly nějaký vliv. Víte, jak to bylo za 1. republiky? Každý, kdo chtěl kandidovat, podepsal složení svého mandátu. Tento papír ležel v trezoru strany a když poslanec zlobil, rezignace se našla, doplnil se datum a poslanec skončil.

Manifest německých intelektuálů a umělců
(teuton, 1. 6. 2012 - 03:03:21)
Odpovědět
http://wir-sind-die-urheber.com/
proti krádežím duševního vlastnictví podepsaly tisíce tvůrců včetně spisovatelských hvězd jako Charlotte Roche, Sibylle Lewitscharoff, a dalších.
"Autorské právo je občanská vymoženost na feudalismu a zajišťuje materiální základ pro duševní tvorbu."

skupina Anonymous jako pomstu zveřejnila seznam se jmény, adresami a telef. čísly několika desítek podepsaných tvůrců
http://www.zeit.de/digital/internet/2012-05/urheber-aufruf-buerger
V reakci na čin Anonymous 16 velkých vydavatelských domů oznámilo že bude dotčené umělce chránit před šikanou.

Zvedla se vlna kritické diskuse o které ČPS zarytě mlčí, nebo (a tím hůř) neví. Německá pirátská strana v reakci začala tvrdit, že vlastně až tak moc to autorské právo měnit vlastně nechce :)

Zdravím pokrytce

Re: Manifest německých intelektuálů a umělců
(, 3. 6. 2012 - 21:18:43)
Odpovědět
My o voze a ty o koze

Úvaha
(vlkplk, 31. 5. 2012 - 13:10:07)
Odpovědět
Co je hlavni problem dneska a jak to souvisi s Ceskem? Brzo tomu bude 400 let, kdy byl uzavren mysticky oligarchicky pakt Temze a Ryna, manifestovany snatkem Alzbety Stuartovny a Falckeho kurfirta. Toto byla volba, ktera vedla k destrukci potencialu k pokroku behem nasledujicich 400 let evropske historie. Evropa se dnes mohla podobat USA, misto toho uvizla v serii svetovych katastrof. Nemecko nebylo nikdy schopno se sjednotit a tim ani Evropa. Tvrdim, ze chybejicim centrem Nemecka i Evropy mohlo byt Cesko. Prusko se stalo velmoci, kdyz vyuzilo hospodarsky rozmach Slezska, ktere puvodne patrilo k Cesku. Habsburkove a Rakusani 300 roku na ceskych zemich parazitovali, byli neschopni a Slezsko si nechali sebrat jako prvni. Britske imperium samozrejme take vzdy profitovalo z valek na kontinentu. Nemecko zustalo rozhadane, nemohlo najit spolecny jazyk a zvenci byly podporovany rozbroje - nabozenske, nacionalni, socialni. Cesko treba prislo o spolecny jazyk uplne (Dobrovsky byl nemecky jezuita). Soucasne Nemecko je prirozene se svymi Schroedery a Merkelovymi dost odporne na to, abychom dali ruce pryc. Mluvim o tom, co mohlo byt, o nenaplnenych sancich. Vsechny velke konflikty se nejak tocili kolem 'proklete' stredni Evropy. Nadeje a budoucnost Evropy naposledy shorela v Osvetimi - Slezsku. Nyni prichazi konec moderni ery a zda se, ze mame novy pokus rozehrat starou hru. Transatlanticke spojenectvi je linie, ktera povede ke zniceni eura a sjednocene Evropy. Podle vseho Japonsko melo nakroceno stat se prvni namorni velmoci po Holandsku, UK a USA. Stare krysy jsou ale nervozni z bludiste a mohou snadno kousnout. Dnes se lehce mluvi o krachu eura. Drobne priciny mohou mit nedozirne nasledky, z kterych se nevymotame po cela staleti.

Re: Úvaha
(vlasta klepák, 1. 6. 2012 - 11:35:06)
Odpovědět
"Evropa se dnes mohla podobat USA."

Děkuji, nechci.

Re: Re: Úvaha
(vlkplk, 1. 6. 2012 - 13:48:55)
Odpovědět
Vy radeji preferujete hasterici se pidistaty, ze?

Re: Re: Re: Úvaha
(vlasta klepák, 1. 6. 2012 - 15:53:15)
Odpovědět
No hlavně preferuji svobodu.

Re: Re: Re: Re: Úvaha
(j, 4. 6. 2012 - 09:25:33)
Odpovědět
Moje řeč, USA jsou asi tou poslední zemí, kterou bychom si měli brát za vzor.

Re: Re: Re: Re: Re: Úvaha
(vlkplk, 4. 6. 2012 - 11:09:14)
Odpovědět
Pokud si ovsem nevybereme jeste horsi vzor. Me dost zarazi, odkud se bere suverenni sebejistota s jakou se tady spousta lidi povysuje treba nad Reky. Mozna je to proto, ze se nam tady taky vse hrouti. Rozhodne jsme treba ve volbach prokazali schopnost vybrat nejhorsi alternativu a nase j-elity maji neomylny instinkt pridat se k nejvetsim (jak nepouzit sproste slovo?) siroko dakeko.

Re: Re: Re: Re: Re: Úvaha
(vlkplk, 4. 6. 2012 - 11:31:07)
Odpovědět
Nemam nazor, ze si mame brat neco za vzor, tim mene USA specificky v dnesni podobe.

Re: Re: Re: Re: Re: Úvaha
(vlkplk, 4. 6. 2012 - 11:56:51)
Odpovědět
Prispevek je o tom, ze 400 let nam jsou neustale nejake vzory vnucovany. Kdo chce napodobovat vzory, muze se uplatnit v Superstar.

Re: Re: Úvaha
(vlkplk, 1. 6. 2012 - 17:18:04)
Odpovědět
OK, USA dnes nejsou moc idealni vzor. Hodne je to ale import z Evropy. Evropa, Cesko nevyjimaje, je dnes extremne reakcni. O tom, co se uci na americkych univerzitach se nam v Evrope muze leda zdat. Jde prece o svobodu. O tu slo i generacim emigrantu z Evropy, kteri utikali treba pred zamerne vyvolanymi hladomory. Zlu se mohou postavit jen velke zeme. USA nam dali McDonalda, Evropa Hitlera. Tzv. 'kapitalismus' neobhajuju. V US je Wall Street, kontrola ale stale zustava v Evrope.

Re: Re: Úvaha
(vlkplk, 1. 6. 2012 - 17:27:04)
Odpovědět
Kdyby USA a Evropa prosly podobnym vyvojem, USA by dnes tak nevynikaly, obe casti sveta by spolupracovaly i s dalsimi oblastmi a vse by bylo dnes nekde uplne jinde.

politicky kompas
(fikus, 31. 5. 2012 - 12:56:45)
Odpovědět
http://www.politicalcompass.org/analysis2

na tomhle jsou dve osy, podobne jako v clanku.
osa pravo-leva, osa anarchismus-totalitarismus.

Pravolevé uspořádání je přežitek
(gooday, 31. 5. 2012 - 10:41:57)
Odpovědět
a především nesmysl. Když preferuji osobní svobodu a zodpovědnost (na tu se u pojmu 'svoboda' jaksi neustále zapomíná a sebe nevyjímaje s tím má kdekdo problém) a přitom nejsem proti státní regulaci (kdo jiný, než zákony můžou omezit nenažranost korporací?) Zároveň bych nechtěl, aby se komercionalizovalo vzdělávání na školách a penzijní systém, ale zároveň se s lidma nemazlil, když vidím, že se o sebe nechtějí (nezaměňovat s neumějí) starat? Jsem snad středový liberál? Imho liberál kašle na obě strany, aneb ať si dělá kdo chce co chce. To není střed, to je alibismus. Je načase se vyhýbat škatulkování a prostě řešit konkrétní věci.

Re: Pravolevé uspořádání je přežitek
(Roj, 31. 5. 2012 - 15:38:09)
Odpovědět
+1


(Petr Vileta, 31. 5. 2012 - 02:57:40)
Odpovědět
"... jací tedy chtějí být čeští Piráti."

Jednotlivi Pirati by vam asi radi odpovedeli, ale kde je nejaky dotaznik? ;)


(Ivo Vlasatý, 30. 5. 2012 - 20:20:39)
Odpovědět
Dobře,jestli z toho nemá být vidět nic víc, tak to beru. Že to není vůbec zajímavé, to zas neříkám. Otázka, kterou dáváte vy v článku je namístě, pokládáme si ji asi všichni a nevím, jestli už to někdo udělal takhle "nahlas". Leccos už se rýsuje, dejme tomu čas. Myslím, že je dobře, že nás zatím netlačí volby (až první úspěch to změní) jako německé Piráty a máme čas se utvářet postupně.

Tenhle příspěvek byl reakcí na
(Ivo Vlasatý, 30. 5. 2012 - 20:26:22)
Odpovědět
Re: Tak nevím
(Michal Skop, 30. 5. 2012 - 18:36:35)

Re: Fér
(Marie, 30. 5. 2012 - 22:33:43)
Odpovědět
Bylo by fér vědět před zvolením pana Iva Vašíčka do senátu, jakou vládu a které současné politické strany a zákony bude podporovat,jinak je to kupování zajíce v pytli, jako předvedli Bursíkovi zelení, nebo Píkovi VV.

Re: Re: Fér
(jzvc, 30. 5. 2012 - 23:59:57)
Odpovědět
Sak nic nebrani sestavit dotaznik a klido se zeptat kazdyho pirata zvlast.

Re: Re: Fér
(MK, 31. 5. 2012 - 09:49:52)
Odpovědět
Marie: Myslim ze Pirati uz nejednou deklarovali, ze pripadna podpora se bude nest na urovni zakonu, nikoli stran. Tj. navrhovany zakon bude posuzovan z hlediska zameru a obsahu, nikoli politicke prislusnosti navrhovatele.

Re: Re: Re: Fér
(Marie, 31. 5. 2012 - 18:28:42)
Odpovědět
VV také deklarovali a dnes jsou součástí národní fronty. Takoví ti Skokani seberou kapříky a zvednou ruce pro cokoli.

Re: Re: Re: Re: Fér
(MK, 1. 6. 2012 - 10:25:18)
Odpovědět
Marie: V tom pripade mi neni jasne, jak je mozne "vědět před zvolením pana Iva Vašíčka do senátu, jakou vládu a které současné politické strany a zákony bude podporovat", kdyz dle vasich slov muze pred volbami rikat kdokoli cokoli a pak se tim nemusi ridit. Jakym zpusobem by tedy bylo mozne vas citovany pozadavek splnit? (Krom pouziti stroje casu, kterym Pirati nedisponuji.)

Re: Re: Re: Re: Re: Fér
(vlasta klepák, 1. 6. 2012 - 11:33:39)
Odpovědět
A ti, kdo stroj času mají, jsou vázáni mlčenlivostí. Ale ode mě to nemáte.

Re:
(Michal Skop, 31. 5. 2012 - 00:25:23)
Odpovědět
Má z toho být vidět, s kým se která strana shoduje hodně a s kým málo.
Je vidět, že se němečtí Piráti daleko spíše v praktických otázkách shodnou s SPD a Zelenými než s CDU. To je dle mě naprosto zásadní poznatek.
A mě by docela zajímalo, jak to je v ČR, zda se shodnou spíše s ČSSD nebo s ODS/TOP09.

Re: Re:
(jzvc, 31. 5. 2012 - 09:33:00)
Odpovědět
Dovolim si odhadnou, ze v CR to bude tak nekde na pul cesty - v necem shoda s CSSD a v necem s ODS.

Respektive, v tento okamzik to bude asi bliz CSSD, protoze je v opozici a pirati taky kritizuji spoustu veci, tkere prosazuje aktualni vlada. Jakmile bude ale u koryta CSSD, posune se to nejspis k ODS.

Re: Re: Re:
(vlasta klepák, 31. 5. 2012 - 10:02:18)
Odpovědět
Přiznejme si, že existuje jedna parlamentní strana, která je v opozici trvale.

V Česku
(bohužel, 30. 5. 2012 - 19:20:38)
Odpovědět
mají nejblíž ke komunistům.

Re: V Česku
(vlasta klepák, 30. 5. 2012 - 19:50:30)
Odpovědět
Sousedy si nevybíráš.

Re: V Česku
(Ivo Vlasatý, 30. 5. 2012 - 20:24:28)
Odpovědět
Jestli si to myslíte, tak pro vás zřejmě ani Svobodní nejsou od komunistů daleko.

oprava
(Ivo Vlasatý, 30. 5. 2012 - 20:27:09)
Odpovědět
*dost daleko

Re: Re: V Česku
(ch@ch.ar, 4. 6. 2012 - 22:27:36)
Odpovědět
SSO má ke komunistům dost blízko. Prostě lidé, co dokáží být svobodní jenom se Stranou.

Tak nevím
(Ivo Vlasatý, 30. 5. 2012 - 17:38:41)
Odpovědět
Co znamenají ty osy grafu? Jedna je nějaké pohybné pravolevé dělení (není jasné podle jakých kritérií, co je považováno za pravicové a co za levicové), o svislé ose radši ani nemluvě. Nějak v těch grafech nevidím větší vypovídací hodnotu.

Re: Tak nevím
(Michal Skop, 30. 5. 2012 - 18:36:35)
Odpovědět
Ty osy "prostě vyjdou" dle odpovědí ve Wahl-o-metru. Důležité je, že čím více strany odpovídaly stejně, tím jsou blíže u sebe, čím rozdílněji, tím jsou dále od sebe.

Takže "co je pravicové a co levicové" je zde irelevantní, důležité jsou jen vzdálenosti mezi stranami - jediné, co jsem udělal, je, že jsem dal CDU vždy doprava (rotovat lze libovolně, jde o vzdálenosti) a Piráty na druhé ose potom dolů, aby ty grafy byly srovnatelné.

Jedná se o multivariantní analýzu
(Dalibor Štys, 31. 5. 2012 - 01:49:30)
Odpovědět
Nejspíš principal component analysis. Problém je v tom, že tato analýza předpokládá normální rozdělení proměnných a prokládá rovinu v mnohorozměrném prostoru. Takže vysoce nelineární rozdělení - například když v nějaké otázce je jedna strana úplně rozhodnutá a vůbec nepochybuje nebo když naopak rozdělení názorů ukazuje dvě maxima - může výsledek dost zkreslit.


Re: Jedná se o multivariantní analýzu
(Michal Skop, 31. 5. 2012 - 02:42:52)
Odpovědět
Multidimensional scaling (což v tomto případě je opravdu to samé jako PCA, jestli se nepletu).
Odpovědi jsou jen 'ano' x 'ne' x 'neutrální'. Z toho se snadno spočtou vzdálenosti stran.
Metoda prakticky není žádný velký problém - člověk to třeba může brát jako "nejlepší" proložení roviny tím vícerozměrným prostorem (ve smyslu mejmenší chyba, součet čtverců) a nepotřebuje tam vlastně žádné předpoklady. Ale vemte si klidně jinou metodu (třeba nominate) a ty výsledky budou prakticky stejné.
Samozřejmě lze zpochybňovat metodu, ale pořád daleko důležitější je, jací tedy chtějí být čeští Piráti.

Re: Re: Jedná se o multivariantní analýzu
(Marie, 31. 5. 2012 - 19:37:43)
Odpovědět
Dnes s ČSSD, po volbách s ODS.

Re: Re: Jedná se o multivariantní analýzu
(fikus, 2. 6. 2012 - 05:41:52)
Odpovědět
ty osy budou podobne jako v
http://www.politicalcompass.org/analysis2
ukazovat pravo-leve a miru totality-anachie.

Piráti by měli hlavně číst co jsem napsal
(Karel Marx, 3. 6. 2012 - 22:15:18)
Odpovědět
Hlavně Grundrisse a Ekomicko filosofické rukopisy a pak si všechno srovnat v hlavě.

Re: Re: Re: Jedná se o multivariantní analýzu
(zedd, 17. 6. 2012 - 11:38:55)
Odpovědět
Anarchií zde míníte anomii? Jinak anarchie je opositum monarchie.


Přidat komentář

Jméno
Nevyplňujte <- toto políčko nechte prázdné
Předmět
Obsah:



Piráti
články v rubrice

28. 4. 2013 | 251
Zkorumpované banky, zkorumpovaný kopírovací průmysl: Jaktože můžou externalizovat své obchodní problémy?
1. 4. 2013 | 61
Je konec
16. 3. 2013 | 240
Piráti zvou příznivce k otevřenému překladu knihy CryptoParty Handbook
8. 3. 2013 | 692
Evropský parlament bude příští úterý hlasovat o zákazu veškerého porna v "médiích". Ano opravdu. Podnikněme okamžitou akci!
3. 3. 2013 | 608
Guerilla Open Acces Manifesto: Otevřme přístup sami
14. 2. 2013 | 99
Jsou nároky isify a LogiCallu z vymáhání práv k fotografiím oprávněné?
14. 2. 2013 | 33
Nové Pirátské dvanáctero aneb jak se z toho nezbláznit
10. 2. 2013 | 159
Soud pro lidská práva: Tresty za sdílení souborů jsou porušením lidských práv
20. 1. 2013 | 99
Sledujuseriály.cz opět v provozu
7. 1. 2013 | 309
Kampaň za referendum na Praze 7
1. 1. 2013 | 378
Novoroční řeč pirátského kapitána Ivana Bartoše
19. 12. 2012 | 85
Kulatý stůl iniciativ 17.12.2012
16. 12. 2012 | 312
Britská bitva o Pirátskou zátoku
6. 12. 2012 | 65
Piráti nabízejí místa ve volebních komisích pro volbu prezidenta
30. 11. 2012 | 276
Lidé si přejí zrušit OSA
28. 11. 2012 | 55
LEGO zasáhlo do politické soutěže: Politika vadí, porno je v pohodě
30. 10. 2012 | 457
Je načase zrušit volební klauzuli!
26. 10. 2012 | 912
600 dnů do evropských voleb v roce 2014: Proč jsou pirátští europoslanci v Bruselu potřeba
21. 10. 2012 | 2184
Členka ODS Pirátem!
11. 10. 2012 | 31254
Městský soud v Praze nařídil České pirátské straně odstranit předvolební spot
Nejnovější zprávy
Sociální stát a nezaměstnanost žen

6. 5. 2013 | Názory | 122
Jsem nadšená, že mohu žít v Evropě, kde mám jako žena především volební právo a ekonomickou svobodu. A jaká je realita?
Zobrazit celý článek ►
 

CISPA aneb šmírování internetových uživatelů opět na scéně
24. 4. 2013 | Internet | 77
Minulý týden byl v americkém kongresu schválen "zákon o sdílení výzvědných informací a o ochraně" (tzv. CISPA, Cyber Intelligence Sharing and Protection Act). Mnozí odborníci před novým zákonem varují jako před horším bratrem přechozích dohod PIPA, SOPA, ACTA apod., které díky odporu veřejnosti již v minulosti neprošly.

Facebook je předzvěstí konce svobodného Internetu
15. 4. 2013 | Názory | 254
Facebook dostal během předchozích let v klasických mediích velkou šanci, postavenou na módní vlně zájmu lidí a obdivu k počtu zaregistrovaných uživatelů a nadále se ho snaží využívat nejenom mediální služby, jako noviny, televize i rozhlas, ale i jednotlivci, soukromé firmy, spolky, aktivisté a politické strany. K čemu nás ale tento populární web, přezdívaný jako největší sociální síť, vlastně navádí, jak nás pomalu formuje a do čeho nás přímo nutí? Nedělá z nás novodobé digitální otroky nebo závisláky a přinejlepším blbce? Dělá. Zadarmo a dobrovolně. A co na to piráti? Zejména funkcionáře velice inspirují jeho pravidla.

Femen vyhlásily Topless Jihad Day
4. 4. 2013 | Zahraničí | 261
Na dnešní den vyhlásily ukrajinské aktivistky Femen globální protest proti islámským fundamentalistům jako reakci na hrozící postih tuniské dívky, které zveřejnila fotografie svého obnaženého těla s feministickými slogany. Tuniský duchovní jí vyhrožuje ukamenováním.
 
Hlavní stránka Piráti  Internet  Zahraničí  Kultura  Politika  Monstrproces  Kopírovací monopol  Názory  Kauzy  Věda a technika  Video  HogoFogo  Události  Zprávička  Jednou větou  Reportáž  *Fotogalerie  #Pirátská síť  @VideoChat  Komix
 
Pirátské noviny jsou internetový deník digitálního věku.
Informujeme o Internetu, politice, kopírování a svobodné tvorbě.

Pirátské noviny oslovujte E-mailem na adrese: redakce zavináč piratskenoviny.cz

Pirátské noviny podporují Českou pirátskou stranu

Provozovatel a vydavatel: Martin Brož | Sídlo vydavatele: Praha
Informace o redakci Pirátských novin
Pirátské noviny | ISSN 1804-5197

Copyleft Pirátské noviny
Publikování nebo další šíření obsahu serveru Pirátské noviny je dovoleno i bez písemného souhlasu.
Všechna práva vyhlazena.