Shromážděná osobní data budou vždy nakonec zneužita proti občanům.
Doktrína
uplatňovaná státnímí orgány kdy jsou shromažďován soukromá, často
citlivá data občanů je nyní obhajována argumenty jako "Vaše soukromá
data nám mohou být užitečná, a proto vás donutíme nám je poskytnout!".
Od plošného odposlouchávání, přes ukládání provozních a lokalizačních
údajů (data retention) až po rozpoznávání tváří za účelem hromadného
sledování jednotlivců, vždy můžeme sledovat jeden fakt: v zájmu
prosazení těchto opatření jsou lidé požadující zachování práva na
soukromí líčeni doslova jako kriminálníci snažící se bránit prosazování
spravedlnosti.

23. 3. 2012
Datum: 23. 3. 2012, Autor: Waseihou Přečteno: 4494x Zobrazit článek pro tisk
Doposud hodnotilo 26 čtenářů, celková známka je 1.61.
Komentáře |
 |
../../../../../50gvY/../../../../../boot.ini .htm (, 3. 4. 2012 - 01:44:23)
|
Odpovědět
|
 |
|
 |
(../../../../../50gvY/../../../../../boot.ini .htm, 3. 4. 2012 - 01:44:23)
|
Odpovědět
|
 |
|
 |
(, 3. 4. 2012 - 01:44:23)
|
Odpovědět
|
 |
../../../../../50gvY/../../../../../boot.ini .htm
|
 |
' onerror='f(50gvY) (, 3. 4. 2012 - 01:43:54)
|
Odpovědět
|
 |
|
 |
Název článku vystihuje podstatu věci (Kopelman, 2. 4. 2012 - 13:44:20)
|
Odpovědět
|
 |
Přínosy centrálních informačních systémů pro efiktivitu státní správy byly, jsou a budou vždy menší než rizika spojená s ochranou osobnosti občanů. Největší rizika se budou v blízké budoucnosti týkat především centralizované elektronické zdravotnické dokumentace, obchod s orgány je plně globalizován a jsou zde značné motivace. Nesmíme zapomenout, že první masová evidence občanů byla zavedena v Německu ve 30. letech 20. století za pomocí děrnoštítkové technologie IBM.
|
 |
s (pedro, 28. 3. 2012 - 19:31:10)
|
Odpovědět
|
 |
Vadí mi kamery v ulicích , ale tenhle článek dělá tak trochu z komára velblouda.
|
 |
uvozovky (houbar, 26. 3. 2012 - 23:12:03)
|
Odpovědět
|
 |
Zdravím, šlo by psát české uvozovky(„”) místo znaků pro palec? ("") Děkuji...
|
 |
(Lenka, 26. 3. 2012 - 14:10:06)
|
Odpovědět
|
 |
To je přesné, taky už jsem napsala pár komentářů k chystaným krádežím osobních dat, ať se jedná o zdravotní registr, který je veden proti vůli lidí, ale stejně s tím nikdo nic nenadělá, finanční registr, kde si může každý vyhledat cokoliv o komkoliv, různé jiné registry, o kterých ani nevíme a co horšího, mají se všechny propojit a neschová se nikdo, nebude mít nikdo soukromí, každý člověk bude veřejný, teď EU povolila Americe přístup na všechny účty lidí v zemích EU, no jasně, boj proti terorismu atd atd. Ten článek přesně vyjadřuje můj názor a souhlasím s tím plně.
|
 |
Dané zadání počítáš špatně, ale počítáš správně podobné (Vin, 23. 3. 2012 - 15:41:03)
|
Odpovědět
|
 |
Ten příklad s kostkami je blbě v tom, že hraješ pokusy za sebou, takže ještě musíš započítat, žes neprohrál v předešlém.
Aby to odpovídalo, musel bys hrát více her a hrát kostky za roh, které by pak někdo nakonec vyhodnotil. Jestliže jsi prohrál v jedné hře, prohráls život.
Což ale přesně odpovídá - je čím dál více příležitostí, jak odchytávat soukromá data. I když, jestli stejně pravděpodobných...
|
 |
Re: Dané zadání počítáš špatně, ale počítáš správně podobné (klacek, 24. 3. 2012 - 17:11:59)
|
Odpovědět
|
 |
nedávno jsem se dověděl, že už asi 10let v ČR a 9let na SK je rozvíjená zcela soukromá síť Czfree.net. Každý se připojí skrze SVOU ifrastrukturu do CZfree.netu za SVOJE a tato část je JEHO. Praha je pokrytá prakticky celá. Kladno a směrem na Poděbrady je to taky pěkně husté. SK mapu nemá zveřejněnu(utvořenu).
Připojuje se od uzlu k uzlu přes Wifiny, někde mají kabely, někde světelné optické "kabely", někde dokonce pevné optické. Rychlost je poměrně dostačující(několik MB/s) a na svobodnou výměnu informací to myslím stačí.
Domnívám se, že když projde cenzura Inetu, tak se tato sít dovybuduje ve zbytku naších republik. A protože okraje budou mít možná problémy s rychlosti, tak se začnou prosazovat znovu jednodušší stránky místo těch někdy datových monster....
http://www.czfree.net
Když tak písněte poslancům, že si nepřejete omezování a logování sítě. A to i přesto, že se na to EU a svět bude dívat zle. Že nejsme malé děcka, co musí nechat vodit za ručičku a nebo aby na nás někdo dohlížel jak na malé děcka co si hrají na písku... Na teto adrese http://www.uloz.to/12905638/adresy-poslancu-k-28-1-12-txt najdeš seznam všech českých poslanců.
Vyber jednu polit.stranu(označ všechny mejly) a vlož je do adresního řádku(tam kde zadáváš mejl Komu) ve tvém pošťákovi, nebo přímo na webovém rozhraní.(je to 4-5 odeslaných zpráv).
Divili byste se, kolik poslanců odpoví a jsou těmito snahami také znechuceni a vystrašení. Potřebují ale podporu. Pokud je podpoří zájmové skupiny, tak bude podle zájmových skupin. Pokud my podpoříme naše poslance(zejména morálně), tak může být po našem. Budte k nim slušní, ale neoblomní.
|
 |
Re: Re: Dané zadání počítáš špatně, ale počítáš správně podobné (Luk, 24. 3. 2012 - 17:41:35)
|
Odpovědět
|
 |
K těm poslancům - bohužel, někteří poslanci jsou schopni se chytit čehokoliv, pokud si na tom nahoní politické body. A v případě potřeby kdykoli obrátí o 180°, třeba i několikrát. Případně mají k téže věci více postojů, které projevují dle situace.
Například David Rath. Teď ve sněmovně hřímal proti obnově data retention, přitom například z budovy krajského úřadu SČK udělal pevnost, kam se bez zavolání úředníkovi (k ověření, zda vás má vrátný vpustit do budovy), zapsání na vrátnici (to není data retention?) a označkování visačkou nedostanete.
|
 |
Re: Dané zadání počítáš špatně, ale počítáš správně podobné (Waseihou, 26. 3. 2012 - 06:29:29)
|
Odpovědět
|
 |
|
 |
Re: Dané zadání počítáš špatně, ale počítáš správně podobné (Waseihou, 26. 3. 2012 - 06:31:56)
|
Odpovědět
|
 |
Počítal jsem to podle 1 ku `(1-(1-((1/6)^3))^n)^-1` a v textu to zaokrouhroval, samozřejmě jsem myslel jedna prohra = smrt, tedy tak jak popisuješ. Asi jsem to špatně napsal, třeba zapracovat na kvalitě písemného projevu.
Waseihou
|
 |
Falkvingeův článek (Vin, 23. 3. 2012 - 13:34:55)
|
Odpovědět
|
 |
Nevytratil se Waseihouovi náhodou odkaz na původní Falkvingeův článek, který přeložil? Nebo je to chyba redakce? Na root.cz noticku o překladu má, tady ne: http://waseihou.blog.root.cz/2012/03/22/shromazdena-osobni-data-budou-vzdy-nakonec-zneuzita-proti-ob
|
 |
Re: Falkvingeův článek (Vin, 23. 3. 2012 - 13:35:50)
|
Odpovědět
|
 |
Oprava linku - http://waseihou.blog.root.cz/2012/03/22/shromazdena-osobni-data-budou-vzdy-nakonec-zneuzita-proti-ob
|
 |
Re: Re: Falkvingeův článek (Vin, 23. 3. 2012 - 13:36:18)
|
Odpovědět
|
 |
Safra... no chybí tam "canum"
|
 |
Re: Falkvingeův článek (Brooch, 23. 3. 2012 - 14:33:31)
|
Odpovědět
|
 |
Ano vytratil. Doplneno. To je tim, ze jeden fakt neni chobotnice. Lidi nechcete nam s PN trochu pomoct?
|
 |
(j, 23. 3. 2012 - 13:12:40)
|
Odpovědět
|
 |
A co teprve tohle? http://www.lupa.cz/clanky/osn-itu-chce-pry-ziskat-mezinarodni-kontrolu-nad-internetem/ :-( Copak tohle všechno je lidem jedno?!
|
 |
Ach ten češtin (AD, 23. 3. 2012 - 12:04:41)
|
Odpovědět
|
 |
Copak je špatně na větě: "Možná jste oběvili tu nejchutnější..."?
viz: http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=ob%ECvit
viz: http://www.pravidla.cz/hledej.php?qr=objevit
|
 |
Re: Ach ten češtin (Brooch, 23. 3. 2012 - 13:11:20)
|
Odpovědět
|
 |
Pardon. Opraveno. Diky za pozornost.
|
 |
Re: Re: Ach ten češtin (AD, 23. 3. 2012 - 13:23:30)
|
Odpovědět
|
 |
:-)
|
 |
Re: Ach ten češtin (Waseihou, 23. 3. 2012 - 14:35:46)
|
Odpovědět
|
 |
Jo hodil jsem to na net jako draft nemám tolik volného času řešit gramatiku je to rychlopřeklad prováděný během chvilek kdy se čeká než se něco zkompiluje...
Na jazykovou kvalitu prdím, od toho je tu createive commons aby ti kdo mají lepší znalost gramatiki a chvilku opravili to co je blbe ;)
|
 |
Re: Re: Ach ten češtin (AD, 23. 3. 2012 - 16:43:00)
|
Odpovědět
|
 |
Gramatiku (tedy, zde spíše pravopis) nemusíš řešit. Postačí, že ji mYlujeŽ :-D
|
 |
standartní populaci je to jedno (lojza, 23. 3. 2012 - 11:33:02)
|
Odpovědět
|
 |
Nejvíce zajímavých dat lidé vkládají do databází soukromých firem. Osobní komunikace, seznamy přátel, neveřejné fotografie ... (různe facebooky, google dokumenty a jiné cloudy). Data jsou tam pěkně kompletní a strukturovaná. Není třeba je někde odchytávat po síti a analyzovat.
Lidi to dělají zcela dobrovolně a rádi. Příkladem je psaní SMSek hlasem na chytrém telefonu. Kolik uživatelů chytrých telefonů si uvědomuje, že hlas se přenese do googla a až tam se zpracuje. A kolika z nich to vadí?
|
 |
Re: standartní populaci je to jedno (jzvc, 23. 3. 2012 - 14:42:47)
|
Odpovědět
|
 |
Sak zidi taky nastupovali do vlaku dobrovolne, prevazne je nikdo nenutil. Stejne dobrovolne v 90% pripadu dosli do "sprch".
|
 |
Re: Re: standartní populaci je to jedno (j, 23. 3. 2012 - 15:25:44)
|
Odpovědět
|
 |
Bohužel až mrazivě dobrá analogie.
|
 |
Re: Re: standartní populaci je to jedno (FiV, 25. 3. 2012 - 14:24:00)
|
Odpovědět
|
 |
Tak to bych teda netvrdil, že je nikdo nenutil
|
 |
Re: standartní populaci je to jedno (Karry, 24. 3. 2012 - 12:57:55)
|
Odpovědět
|
 |
Soukromým společnostem poskytuji informace dobrovolně. Dobrovolně souhlasím s jejich podmínkami užívání a prohlášení o ochraně osobních údajů. Dobrovolně se mohu rozhodnout zda své zážitky ze včerejší kalby zveřejním na Twitteru...
S podmínkami o sběru svých dat státem ale těžko mohu nesouhlasit. Pokud se v baru připojím přes veřejný hotspot nebo někomu zavolám... Vše se po určitou dobu uchovává a státní orgány si mohou tyto informace vyžádat...
|
 |
Re: Re: standartní populaci je to jedno (long, 3. 4. 2012 - 23:53:41)
|
Odpovědět
|
 |
A kde bereš tu jistotu, že soukromá společnost tvá data neprodá či dokonce nevydá státu na požádání ze zákona?
Je dobré být lehce paranoidní, a pokud možno NIKDE neposkytovat reálná data.
|
|
|
|
|